Noc kryształowa. KFC serem zachęca do świętowania pogromu Żydów
Ta wtopa KFC odbiła się echem na całym świecie. Przez błąd algorytmu, klienci zostali zachęceni do świętowania rocznicy nocy kryształowej, czyli pogromu Żydów z 1938 roku, za pomocą kanapki z kurczakiem. Jakby tego było mało, wszystko to dzieje się w Niemczech.
Rocznica tzw. nocy kryształowej, przypada na noc z 9 na 10 listopada 1938 roku. To nazwa odnosząca się nocnej akcji, która miejsce miała w całych nazistowskich Niemczech, a poskutkowała pogromem ludności żydowskiej.
Podobne
- Upolowaliśmy limitowane Lay's KFC. Smak rozczaruje fanów fast foodu
- Pracownicy KFC lizali upieczone kurczaki. Nagranie trafiło na TikToka
- 10 dziwnych fast foodowych itemów z menu McDonald’s, Burger King, KFC
- Jadł TYLKO KFC przez 30 dni. Jak się czuje fitnessowy guru po pochłonięciu 100 000 kalorii?
- Smartfon Coca-Cola trafi do sprzedaży. Co już o nim wiemy?
Noc kryształowa
Według danych historycznych, tej nocy zamordowano co najmniej 91 Żydów, spalono 171 synagog, zniszczono 7,5 tys. żydowskich biznesów, zdemolowano 171 domów, zbezczeszczono prawie wszystkie cmentarze żydowskie, a w obozach koncentracyjnych osadzono 26 tys. Żydów.
Określenie "kryształowa" odnosi się do odłamków szkła i kryształów, które wypełniły ulicy, a miały pochodzić z żydowskich domów i sklepów.
KFC zachęcało do świętowania nocy kryształowej
Chciałbym, aby ten nagłówek był tylko parodią, rodem z zachowań Elona Muska na Twitterze. Ale nie, do czegoś takiego naprawdę doszło. Oto co zobaczyli niektórzy użytkownicy aplikacji KFC w Niemczech:
"Dzień Pamięci Nocy Pogromu. Do chrupiącego kurczaka dobierz jeszcze delikatny ser. Teraz w KFCheese!"
Z okazji nocy kryształowej, KFC miało zachęcać do zamówienia dodatkowej porcji sera do kurczaka. Co tu się wydarzyło?
KFC przeprasza za aferę z nocą kryształową: "Prosimy o wybaczenie"
Powiadomienie było efektem błędu oraz niedostosowania algorytmu do… niuansów. Po kilku minutach aplikacja przesłała kolejną wiadomość:
"Z powodu błędu w naszym systemie wysłaliśmy nieprawidłową i nieodpowiednią wiadomość za pośrednictwem naszej aplikacji. Jest nam bardzo przykro z tego powodu, natychmiast sprawdzimy nasze wewnętrzne procesy, aby więcej do tego nie doszło. Prosimy o wybaczenie tego błędu" - napisała firma.
Internauci podają, że najpewniej reklamy pobierały wydarzenia z kalendarza i tak powstała niefortunna reklama.
Popularne
- Uprawiała seks z uczniem. Przyłapali ich w dziwnym miejscu
- Problemy taksówkarza z Ukrainy. Szokujące nagranie z pasażerem
- Zrywają odręczne ogłoszenia. Oddolna walka z flipperami
- Odcięła nos i wytatuowała dziąsła? Jej wygląd szokuje
- Straszna śmierć młodej Rosjanki. Wyciekło drastyczne nagranie
- Hetero para bezwstydnie obmacuje się w restauracji. Obok nich pełno ludzi
- Jezus to największa sigma? Ksiądz nie ma wątpliwości
- Surowy zakaz w szkole podstawowej we Wrocławiu. Niedługo obejmie całą Polskę?
- Szafarowicz odpowiada na hejt. "Mam jeszcze kilka kul w magazynku"