Noc kryształowa. KFC serem zachęca do świętowania pogromu Żydów
Ta wtopa KFC odbiła się echem na całym świecie. Przez błąd algorytmu, klienci zostali zachęceni do świętowania rocznicy nocy kryształowej, czyli pogromu Żydów z 1938 roku, za pomocą kanapki z kurczakiem. Jakby tego było mało, wszystko to dzieje się w Niemczech.
Rocznica tzw. nocy kryształowej, przypada na noc z 9 na 10 listopada 1938 roku. To nazwa odnosząca się nocnej akcji, która miejsce miała w całych nazistowskich Niemczech, a poskutkowała pogromem ludności żydowskiej.
Podobne
- Polak pojechał do Rosji. Sprawdził ceny w dawnym lokalu KFC
- Pracownicy KFC lizali upieczone kurczaki. Nagranie trafiło na TikToka
- Upolowaliśmy limitowane Lay's KFC. Smak rozczaruje fanów fast foodu
- KFC wypuściło pierwsze perfumy. Zapach przywodzi na myśl majówkę i grilla
- 10 dziwnych fast foodowych itemów z menu McDonald’s, Burger King, KFC
Noc kryształowa
Według danych historycznych, tej nocy zamordowano co najmniej 91 Żydów, spalono 171 synagog, zniszczono 7,5 tys. żydowskich biznesów, zdemolowano 171 domów, zbezczeszczono prawie wszystkie cmentarze żydowskie, a w obozach koncentracyjnych osadzono 26 tys. Żydów.
Określenie "kryształowa" odnosi się do odłamków szkła i kryształów, które wypełniły ulicy, a miały pochodzić z żydowskich domów i sklepów.
KFC zachęcało do świętowania nocy kryształowej
Chciałbym, aby ten nagłówek był tylko parodią, rodem z zachowań Elona Muska na Twitterze. Ale nie, do czegoś takiego naprawdę doszło. Oto co zobaczyli niektórzy użytkownicy aplikacji KFC w Niemczech:
"Dzień Pamięci Nocy Pogromu. Do chrupiącego kurczaka dobierz jeszcze delikatny ser. Teraz w KFCheese!"
Z okazji nocy kryształowej, KFC miało zachęcać do zamówienia dodatkowej porcji sera do kurczaka. Co tu się wydarzyło?
KFC przeprasza za aferę z nocą kryształową: "Prosimy o wybaczenie"
Powiadomienie było efektem błędu oraz niedostosowania algorytmu do… niuansów. Po kilku minutach aplikacja przesłała kolejną wiadomość:
"Z powodu błędu w naszym systemie wysłaliśmy nieprawidłową i nieodpowiednią wiadomość za pośrednictwem naszej aplikacji. Jest nam bardzo przykro z tego powodu, natychmiast sprawdzimy nasze wewnętrzne procesy, aby więcej do tego nie doszło. Prosimy o wybaczenie tego błędu" - napisała firma.
Internauci podają, że najpewniej reklamy pobierały wydarzenia z kalendarza i tak powstała niefortunna reklama.
Popularne
- Patec atakuje ostatni szczyt z Krony Ziemi. Dlaczego Elbrus jest tak problematyczny?
- Co zapamiętamy z Vibez Creators Awards 2025? Najlepsze momenty gali
- Zasięgi to nie wszystko. Dziś influencerzy budują imperia
- Kolacja z Natsu wystawiona na licytację. Pieniądze pójdą na szczytny cel
- Dlaczego myślę, że BAZA wygra milion złotych? Sory FAZA, dobry start to nie wszystko [OPINIA]
- Jaki jest twój festiwalowy perfect match? Edycja: Polska. Idealny prezent na Święta last minute [VIBEZ IN LINE]
- Skrywała upiorny sekret. "To: Witajcie w Derry", recenzja 6. odcinka
- Fani Lorde czekali na jej koncert ponad dobę. Co jeszcze są w stanie zrobić dla artystki? [VIBEZ IN LINE]
- Twój mózg gnije od TikToka. Naukowcy biją na alarm





