Noc kryształowa. KFC serem zachęca do świętowania pogromu Żydów
Ta wtopa KFC odbiła się echem na całym świecie. Przez błąd algorytmu, klienci zostali zachęceni do świętowania rocznicy nocy kryształowej, czyli pogromu Żydów z 1938 roku, za pomocą kanapki z kurczakiem. Jakby tego było mało, wszystko to dzieje się w Niemczech.
Rocznica tzw. nocy kryształowej, przypada na noc z 9 na 10 listopada 1938 roku. To nazwa odnosząca się nocnej akcji, która miejsce miała w całych nazistowskich Niemczech, a poskutkowała pogromem ludności żydowskiej.
Podobne
- Pracownicy KFC lizali upieczone kurczaki. Nagranie trafiło na TikToka
- Upolowaliśmy limitowane Lay's KFC. Smak rozczaruje fanów fast foodu
- KFC wypuściło pierwsze perfumy. Zapach przywodzi na myśl majówkę i grilla
- 10 dziwnych fast foodowych itemów z menu McDonald’s, Burger King, KFC
- Jadł TYLKO KFC przez 30 dni. Jak się czuje fitnessowy guru po pochłonięciu 100 000 kalorii?
Noc kryształowa
Według danych historycznych, tej nocy zamordowano co najmniej 91 Żydów, spalono 171 synagog, zniszczono 7,5 tys. żydowskich biznesów, zdemolowano 171 domów, zbezczeszczono prawie wszystkie cmentarze żydowskie, a w obozach koncentracyjnych osadzono 26 tys. Żydów.
Określenie "kryształowa" odnosi się do odłamków szkła i kryształów, które wypełniły ulicy, a miały pochodzić z żydowskich domów i sklepów.
KFC zachęcało do świętowania nocy kryształowej
Chciałbym, aby ten nagłówek był tylko parodią, rodem z zachowań Elona Muska na Twitterze. Ale nie, do czegoś takiego naprawdę doszło. Oto co zobaczyli niektórzy użytkownicy aplikacji KFC w Niemczech:
"Dzień Pamięci Nocy Pogromu. Do chrupiącego kurczaka dobierz jeszcze delikatny ser. Teraz w KFCheese!"
Z okazji nocy kryształowej, KFC miało zachęcać do zamówienia dodatkowej porcji sera do kurczaka. Co tu się wydarzyło?
KFC przeprasza za aferę z nocą kryształową: "Prosimy o wybaczenie"
Powiadomienie było efektem błędu oraz niedostosowania algorytmu do… niuansów. Po kilku minutach aplikacja przesłała kolejną wiadomość:
"Z powodu błędu w naszym systemie wysłaliśmy nieprawidłową i nieodpowiednią wiadomość za pośrednictwem naszej aplikacji. Jest nam bardzo przykro z tego powodu, natychmiast sprawdzimy nasze wewnętrzne procesy, aby więcej do tego nie doszło. Prosimy o wybaczenie tego błędu" - napisała firma.
Internauci podają, że najpewniej reklamy pobierały wydarzenia z kalendarza i tak powstała niefortunna reklama.
W temacie lifestyle
- Karen z USA zniszczyła urodziny 10-latka. Jaki kraj, taki Piotr Szczerek?
- Czekali kilka godzin, żeby kupić majtki? Wielkie otwarcie luksusowego sklepu
- Friz i Wersow promują ślubny dokument. "Najchętniej zaprosilibyśmy Was wszystkich na nasze wesele…"
- Dostała mandat za... miałczenie kota. Jest oburzona decyzją pracowników kolei
Popularne
- McDonald's przywraca kultowe produkty. Klasyki wracają już wkrótce!
- Nowy obrzydliwy trend. Szon Patrol ruszył na polowanie
- Szokujące słowa księdza. W małżeństwie "pod groźbą grzechu nie można odmówić współżycia"
- VIRAL Kebab On Tour - kultowy foodtruck zawita do Kielc oraz wróci do korzeni w Krakowie!
- Rodzice Lily Phillips szczerze o córce. Nie powstrzymali łez
- Wyrzuciła go z hotelu. Reakcja Karoliny z DRE$$CODE na piosenkę Eryka Moczko
- Uczniowie załamani planami lekcji. Szkoła do późnego wieczoru?
- Naprawdę to zaśpiewali. Afera na rozpoczęciu roku szkolnego
- Mężczyzna wyrwał chłopcu czapkę, którą ten dostał od tenisisty. Fejkowe oświadczenie lata po X