lifestyle
Czarny hot dog. Black Dog jest już w sklepach sieci Żabka [RECENZJA]
KFC i Noc kryształowa. Niemiecki oddział zachęcał do...

Noc kryształowa. KFC serem zachęca do świętowania pogromu Żydów

Źródło zdjęć: © Kolaż: Vibez, Twitter
Oliwier NytkoOliwier Nytko,10.11.2022 10:30

Ta wtopa KFC odbiła się echem na całym świecie. Przez błąd algorytmu, klienci zostali zachęceni do świętowania rocznicy nocy kryształowej, czyli pogromu Żydów z 1938 roku, za pomocą kanapki z kurczakiem. Jakby tego było mało, wszystko to dzieje się w Niemczech.

bGxwafUz

Rocznica tzw. nocy kryształowej, przypada na noc z 9 na 10 listopada 1938 roku. To nazwa odnosząca się nocnej akcji, która miejsce miała w całych nazistowskich Niemczech, a poskutkowała pogromem ludności żydowskiej.

Noc kryształowa

Według danych historycznych, tej nocy zamordowano co najmniej 91 Żydów, spalono 171 synagog, zniszczono 7,5 tys. żydowskich biznesów, zdemolowano 171 domów, zbezczeszczono prawie wszystkie cmentarze żydowskie, a w obozach koncentracyjnych osadzono 26 tys. Żydów.

Określenie "kryształowa" odnosi się do odłamków szkła i kryształów, które wypełniły ulicy, a miały pochodzić z żydowskich domów i sklepów.

KFC zachęcało do świętowania nocy kryształowej

Chciałbym, aby ten nagłówek był tylko parodią, rodem z zachowań Elona Muska na Twitterze. Ale nie, do czegoś takiego naprawdę doszło. Oto co zobaczyli niektórzy użytkownicy aplikacji KFC w Niemczech:

bGxwafUB

"Dzień Pamięci Nocy Pogromu. Do chrupiącego kurczaka dobierz jeszcze delikatny ser. Teraz w KFCheese!"

trwa ładowanie posta...
trwa ładowanie posta...

Z okazji nocy kryształowej, KFC miało zachęcać do zamówienia dodatkowej porcji sera do kurczaka. Co tu się wydarzyło?

bGxwafUD

KFC przeprasza za aferę z nocą kryształową: "Prosimy o wybaczenie"

Powiadomienie było efektem błędu oraz niedostosowania algorytmu do… niuansów. Po kilku minutach aplikacja przesłała kolejną wiadomość:

"Z powodu błędu w naszym systemie wysłaliśmy nieprawidłową i nieodpowiednią wiadomość za pośrednictwem naszej aplikacji. Jest nam bardzo przykro z tego powodu, natychmiast sprawdzimy nasze wewnętrzne procesy, aby więcej do tego nie doszło. Prosimy o wybaczenie tego błędu" - napisała firma.

Internauci podają, że najpewniej reklamy pobierały wydarzenia z kalendarza i tak powstała niefortunna reklama.

trwa ładowanie posta...
Co o tym myślisz?
  • serduszko
  • ogień
  • uśmiech
  • smutek
  • złość
  • kupka
Komentarze (0)
arrow
PMS to nie powód do żartów. "W skrajnych przypadkach wycinamy macicę" [WYWIAD]