Noc kryształowa. KFC serem zachęca do świętowania pogromu Żydów
Ta wtopa KFC odbiła się echem na całym świecie. Przez błąd algorytmu, klienci zostali zachęceni do świętowania rocznicy nocy kryształowej, czyli pogromu Żydów z 1938 roku, za pomocą kanapki z kurczakiem. Jakby tego było mało, wszystko to dzieje się w Niemczech.
Rocznica tzw. nocy kryształowej, przypada na noc z 9 na 10 listopada 1938 roku. To nazwa odnosząca się nocnej akcji, która miejsce miała w całych nazistowskich Niemczech, a poskutkowała pogromem ludności żydowskiej.
Podobne
- Upolowaliśmy limitowane Lay's KFC. Smak rozczaruje fanów fast foodu
- Pracownicy KFC lizali upieczone kurczaki. Nagranie trafiło na TikToka
- 10 dziwnych fast foodowych itemów z menu McDonald’s, Burger King, KFC
- KFC wypuściło pierwsze perfumy. Zapach przywodzi na myśl majówkę i grilla
- Jadł TYLKO KFC przez 30 dni. Jak się czuje fitnessowy guru po pochłonięciu 100 000 kalorii?
Noc kryształowa
Według danych historycznych, tej nocy zamordowano co najmniej 91 Żydów, spalono 171 synagog, zniszczono 7,5 tys. żydowskich biznesów, zdemolowano 171 domów, zbezczeszczono prawie wszystkie cmentarze żydowskie, a w obozach koncentracyjnych osadzono 26 tys. Żydów.
Określenie "kryształowa" odnosi się do odłamków szkła i kryształów, które wypełniły ulicy, a miały pochodzić z żydowskich domów i sklepów.
KFC zachęcało do świętowania nocy kryształowej
Chciałbym, aby ten nagłówek był tylko parodią, rodem z zachowań Elona Muska na Twitterze. Ale nie, do czegoś takiego naprawdę doszło. Oto co zobaczyli niektórzy użytkownicy aplikacji KFC w Niemczech:
"Dzień Pamięci Nocy Pogromu. Do chrupiącego kurczaka dobierz jeszcze delikatny ser. Teraz w KFCheese!"
Z okazji nocy kryształowej, KFC miało zachęcać do zamówienia dodatkowej porcji sera do kurczaka. Co tu się wydarzyło?
KFC przeprasza za aferę z nocą kryształową: "Prosimy o wybaczenie"
Powiadomienie było efektem błędu oraz niedostosowania algorytmu do… niuansów. Po kilku minutach aplikacja przesłała kolejną wiadomość:
"Z powodu błędu w naszym systemie wysłaliśmy nieprawidłową i nieodpowiednią wiadomość za pośrednictwem naszej aplikacji. Jest nam bardzo przykro z tego powodu, natychmiast sprawdzimy nasze wewnętrzne procesy, aby więcej do tego nie doszło. Prosimy o wybaczenie tego błędu" - napisała firma.
Internauci podają, że najpewniej reklamy pobierały wydarzenia z kalendarza i tak powstała niefortunna reklama.
Popularne
- To oni pozwali Sylwestra Wardęgę. Lista jest bardzo długa
- W 12 godziny spała z 1000 facetów. Onlyfansiara twierdzi, że pobiła rekord
- Dubajska czekolada trafiła do Żabki. Limitowana i ekstremalnie droga
- AI Iga Świątek wali szoty w reklamie pubu Mentzena. Będą pozwy?
- "Fazolandia" sprzedana. Koniec marzenia słynnego youtubera
- Jelly Frucik spał z Wojtkiem Golą? Żaden 20-stronnicowy dokument tego nie wymaże
- Dawid Podsiadło z AliExpress. Hubert jak Maciej Musiał - też posprząta mieszkanie
- Merch Drwala 2025 nadchodzi. Trzy daty, które lepiej zapamiętaj
- 19 stycznia krytyczną datą dla TikToka. MrBeast zabrał głos