ŻABKA mocno "inspirowała się" memami od Frogshoposting. Po burzy w sieci firma przeprasza!
Frogshoposting, czyli różowowłosa Viola to influencerka tworząca content "okołożabkowy". Wczoraj wybuchła drama, jakoby oficjalny fanpage Żabki kradł jej memy.
Update 16:06, Żabka odpowiedziała z przeprosinami
Podobne
- Frogshoposting ucina rozmowy o współpracy: "Spotkania nie będzie. Nie chcę niczego od Żabki ani Cukru"
- Czarny hot dog. Black Dog jest już w sklepach sieci Żabka [RECENZJA]
- Playboy powraca w cyfrze. Będzie jak grzeczniejsze OnlyFans
- Influencer jadł w McDonald's przez tydzień. Efekt był zaskakujący
- "Dyrekcja naciska, żeby zbierać Talenciaki". Czy edukacja w Polsce jest bezpłatna?
Influencerzy tworzący filmy i zdjęcia na podstawie swojej pracy w fast foodach i sklepach to nic nowego. W Stanach Zjednoczonych ogromną gwiazdą jest Milad Mirg, który pokazuje i opisuje pracę w Subwayu. Podobny sukces odnosi też Dylan Lemay - tylko on nagrywa filmy z lodziarni. Ot, ludzie są chętni zobaczyć, jak wygląda praca od środka.
W Stanach mają Milada, a w Polsce mamy Violę! A dokładniej to @frogshoposting. Viola uważa się za "Żabiarę", tworzy prawie codziennie content związany z pracą w sklepie popularnej sieciówki. Jest bardzo na czasie. Trafia idealnie w gusta fanów nowego stylu memów, który jest... dość specyficzny.
To jedno. Ale nowa, oficjalna strategia marketingowa "Żabki"... jest równie specyficzna.
Żabka ma swój specyficzny styl od dawna
A raczej firma zatrudniona do kreacji wizerunku tworzy dla Żabki specyficzny, młodzieżowy styl przekazu. W skrócie: Żabka próbuje w memy. Jeszcze niedawno na ich socialach najczęściej można było spotkać posty bazujące na grze słownej:
Ostatnio coś… coś się zmieniło. Firma poszła bardziej w memy, które są podobne stylem do tych od Violi. Ale po kolei.
Czy sklep "Żabka" kradnie zawartość frogshopsoging?
Kilka godzin temu Viola wrzuciła zastanawiający post na swojego Instagrama:
O co chodzi? O memy Żabki. Na pewno widzieliście sławnego mema z pracownikiem sklepu i podpisem "jaka parówa wariacie". Od wczoraj ruszyła memiczna ofensywa:
Styl… bardzo podobny, wręcz bliźniaczy. I tutaj dochodzimy do najważniejszego punktu.
Żabka wie o istnieniu Violi
A raczej osoby zarządzające contentem na oficjalnych stronach Żabki wiedzą o jej profilu. Jak podaje portal dailyweb.pl, który skontaktował się z bohaterką:
Jedyna wymiana zdań nastąpiła z administratorem konta sieci na Instagramie, gdy Viola swojego czasu oznaczyła @zabkapolska w odpowiedzi na Q&A.
Na dowód Viola przesłała także screen z wymianą wiadomości z oficjalnym profilem Żabki na Instagramie.
Fani są wkurzeni na maksa
Sprawa wygląda tak: wielka korporacja korzysta z tego samego stylu, co młoda twórczyni. Więc fani zaczęli bombardować oficjalny profil Żabki:
TAK, ZNAMY SIĘ NA GEN-Z I WIEMY, ŻE NAJBARDZIEJ LUBIĄ, GDY JAKAŚ MARKA P*********A INTERNETOWY AUTENTYCZNY KONTENT XDD
z******* od frogshopu pdw
Co się stało z waszym grafikiem XD
Xd zamiast podbic do frogshoposting to robicie oddzielnego peja robiac sobie antyreklame
Jest osoba, która robi dobre memy i content o 🐸 i to zdecydowanie nie jest ta, którą zatrudniliście xD
Ale z was przykre złodziejaszki
yooo agencjo zajmująca się żabka - z******** kontentu kogoś tak lubianego i udawanie ze to wasze to strzał w stopę i mam nadzieje ze za to bekniecie XD
=
Nawet Okuniewska znana ze swojego podcastu i książki (którą polecam!) poparła Violę:
Sprawa jest prosta
Żabka mogła się zainspirować twórczością "Żabiary", której content jest w głównej mierze oparty na memach. Śmieszne obrazki są wszędzie w internecie. Trudno przypisywać 100% podj***ę memów firmie odsługującej kampanię Żabki.
Można było to jednak załatwić o wiele, wiele, wiele lepiej. Przecież kampania marketingowa ze wsparciem niemałego profilu na Instagramie, jakim jest @frogshoposting, byłaby ciekawsza. Nikt nie robiłby dramy, a obie strony byłyby z pewnością zadowolone z wyników.
Żabka jednak niczego nie ukradła. To nie jest poziom dramy z Wersow. Ale mogli zaplanować swoją nową kampanię o wiele lepiej.
Aktualizacja: odpowiedź firmy
Żabka zareagowała i odpowiedziała na swoim Instagramie. Zaczęli przeprosiny słowami "Cześć, chcieliśmy dobrze, a wyszło… no właśnie 🤦♂️🤦♀️". Cały post znajdziecie poniżej.
Czy jakby najpierw zaprosili do współpracy Violę, to nie byłoby dramy? Oczywiście. Ale trzeba pogratulować szybkiej reakcji. Niektóre firmy czy osoby potrzebują kilkanaście dni, aby wydukać kilka słów z kartki. A tutaj po +/- 20 godzinach otrzymaliśmy w miarę sensowną odpowiedź.
Problematyczny może być ostatni slajd, gdzie proszą frogshoposting (zrobili błąd w adresie, ale csii), aby się skontatkowała z nimi. Po wypomnieniu tego przez użytkowników, Żabka odpowiedziała, że już zostało zaplanowane spotkanie:
Jesteśmy po dwóch rozmowach z Violą i mamy zaplanowane spotkanie w tej sprawie. będziemy rozmawiać co możemy wspólnie zrobić.
Popularne
- Znamy przyczynę śmierci sowy Duolingo. Dua Lipa opłakuje ptaka
- Stuu został pobity? Szokujące nagranie obiegło internet
- Sowa Duolingo nie żyje. Wszyscy możecie ją mieć na sumieniu
- Żugajki na tropie nowego partnera Julii. Kim jest tajemniczy mężczyzna?
- Kotolga jest viralem na TikToku. Kim jest i co o niej wiadomo?
- Powstał tłumacz z polskiego na deweloperski. "Zrozum groźne gatunki"
- Sprawa korepetytora trafiła do Rzeczniczki Praw Dziecka. Co dalej?
- Damiano David wystąpił w Polsce. Zagrał nowy kawałek
- Jak pachną perfumy Skolima BEBECITA? Ekspert zabrał głos