Zmiany wizualne na Instagramie

Duże zmiany wizualne na Instagramie. Na co warto się przygotować?

Źródło zdjęć: © Instagram.com
Jakub TyszkowskiJakub Tyszkowski,26.05.2022 17:30

Użytkownicy Instagrama mogli zauważyć, że aplikacja zmieniła się od strony wizualnej. Marka postanowiła odświeżyć kilka elementów. Sprawdźcie, czego się spodziewać.

Instagram odświeża swoją identyfikację wizualną. Aplikacja wprowadza zmiany, bo - jak sama twierdzi - chce tworzyć bardziej wciągające i integrujące doświadczenia dla swoich użytkowników. W praktyce oznacza to zmianę gradientu, nowy krój pisma oraz nowy układ wyświetlania treści.

Zmiany wizualne na Instagramie dotyczą gradientu. Ten został przeprojektowany przy użyciu innowacyjnego procesu modelowania 3D, tak aby wyglądał na "rozświetlony i żywy". Instagram tłumaczy, że zmiana ma sygnalizować "momenty odkrycia". Efekt możecie zobaczyć w postaci nowego logo.

trwa ładowanie posta...

Zmiany wizualne na Instagramie

Gradient to nie jedyne zmiany w Instagramie. Aplikacja wprowadza nowy krój pisma. Instagram Sans jest wzorowany na logo marki i znaku słownym. "Instagram Sans pomaga nam zaprezentować unikalną tożsamość we wszystkich miejscach, od kampanii marketingowych po strony internetowe", czytamy w notce prasowej.

Instagram twierdzi, że przy projektowaniu nowego fontu brali udział eksperci językowi z całego świata. Chodziło o to, aby dostosować krój pisma do języka arabskiego, tajskiego i japońskiego. "Chcemy wspierać wszystkich naszych twórców i członków społeczności, którzy popychają kulturę do przodu i chcą wyrażać siebie w dowolnie wybranym języku".

trwa ładowanie posta...

Nowy system projektowania na Instagramie

Aplikacja wprowadza nowy system projektowania, dla którego priorytetem będzie tworzenie treści.

Nasz nowy system projektowania umieszcza treść w centrum uwagi, z naciskiem na prostotę i wyrażanie siebie. Nowe layouty marketingowe prezentują pełnoekranowe obrazy, odwołując się do doświadczenia aplikacji i celebrują kreatywność naszej społeczności.

- Instagram

Na razie trudno się przyzwyczaić do zmian wizualnych na Instagramie, które wydają się wprowadzone na siłę. Być może po jakimś czasie się do nich przyzwyczaimy.

  • Źródło: https://about.instagram.com/blog/announcements/instagram-visual-refresh
Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 0