Dramat influencerów! Nie mogą pokazywać filtrów na Instagramie, tylko swoją skórę
Influencerzy nie będą mogli stosować filtrów podczas reklamowania kosmetyków na Instagramie, jeśli filtry wyolbrzymiają działanie produktu. To orzeczenie, które zapadło po śledztwie przeprowadzonym przez Brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamy.
Brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamy (ASA) wydał orzeczenie, z którym raczej nikt nie będzie dyskutował – efekt filtrów na Instagramie działa tylko... na Instagramie, a nie w prawdziwym świecie. W związku z tym influencerzy nie mogą używać filtrów, kiedy promują kosmetyki, ponieważ wprowadzają swoich odbiorców w błąd.
Podobne
- Chciała mieć ładny makijaż. Dostała przerobione zdjęcia i wyzwiska na Instagramie
- Jak karmisz swoją pijawkę? Nowy trend na Instagramie
- Harry Styles wypuścił własne kosmetyki, które nikogo nie wykluczają ❤
- Zabił na pasach matkę z dzieckiem. Teraz powstają fanpejdże na jego cześć
- Czas powiedzieć STOP depilacji twarzy na TikToku
ASA podjął tę decyzję po tym, jak zapoznał się z przykładami treści, w których influencerzy promowali produkty do opalania, podkreślając działanie specyfiku filtrami w aplikacji. ASA ogłosił, iż orzeczeniu będą musieli się podporządkować wszystkie brytyjskie marki, celebryci i influencerzy.
ASA przyjrzał się dwóm przykładom: kampanii na Instagramie marki Skinny Tan Ltd. oraz kampanii Tanologist Tan. ASA orzekł, iż marki wprowadzały w błąd konsumentów, wyolbrzymiając za pomocą filtrów efekt, jaki produkt wywołuje w rzeczywistości.
Odrzuć filtr, pokaż skórę
Orzeczenie ASA to idealne zwieńczenie kilkumiesięcznej kampanii w social mediach otagowanej #filterdrop. Na jej czele stoi wizażystka Sasha Pallari. Akcja miała na celu zachęcić influencerów do ujawniania swojej "prawdziwej skóry" w sytuacjach, kiedy pokazywali, jak robią makijaż lub testują produkty kosmetyczne.
Pallari powiedziała, że jest niezwykle szczęśliwa z orzeczenia ASA, dodając, że jest to ogromny krok we właściwym kierunku.
Dowiedzcie się, co Najpiękniejsza Twarz Roku mówi o hejterach!
Popularne
- Natalia Magical założyła niebieską platformę. Ile kosztuje miesięczny dostęp?
- Zbanowali ją z niebieskiej platformy. "Dwa tysiące obcych. Bez żadnych limitów"
- Cameraboy oburzony niebieską platformą Natalii? "Magical jest hipokrytą"
- Daniel Magical dostał bana na kicku. Już nie wróci na platformę?
- Jak smakuje nowy zestaw w KFC "Squid Game"? "Cena jest mega wysoka"
- Edzio Rap drugi raz wbił na O'Block. Nawinął z lokalsami (i przeżył)
- Julii Żugaj pichci ze swoim chłopakiem. Miał być sernik, wyszedł piernik
- Straszna metamorfoza za kratami. Rosyjski youtuber ukarany za żarty
- Żenujący wpis Amadeusza Ferrariego o Natsu. Przekroczył granicę?