Kim Kardashian

Dramat influencerów! Nie mogą pokazywać filtrów na Instagramie, tylko swoją skórę

Jakub TyszkowskiJakub Tyszkowski,04.02.2021 13:49

Influencerzy nie będą mogli stosować filtrów podczas reklamowania kosmetyków na Instagramie, jeśli filtry wyolbrzymiają działanie produktu. To orzeczenie, które zapadło po śledztwie przeprowadzonym przez Brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamy.

Brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamy (ASA) wydał orzeczenie, z którym raczej nikt nie będzie dyskutował – efekt filtrów na Instagramie działa tylko... na Instagramie, a nie w prawdziwym świecie. W związku z tym influencerzy nie mogą używać filtrów, kiedy promują kosmetyki, ponieważ wprowadzają swoich odbiorców w błąd.

ASA podjął tę decyzję po tym, jak zapoznał się z przykładami treści, w których influencerzy promowali produkty do opalania, podkreślając działanie specyfiku filtrami w aplikacji. ASA ogłosił, iż orzeczeniu będą musieli się podporządkować wszystkie brytyjskie marki, celebryci i influencerzy.

ASA przyjrzał się dwóm przykładom: kampanii na Instagramie marki Skinny Tan Ltd. oraz kampanii Tanologist Tan. ASA orzekł, iż marki wprowadzały w błąd konsumentów, wyolbrzymiając za pomocą filtrów efekt, jaki produkt wywołuje w rzeczywistości.

trwa ładowanie posta...

Odrzuć filtr, pokaż skórę

Orzeczenie ASA to idealne zwieńczenie kilkumiesięcznej kampanii w social mediach otagowanej #filterdrop. Na jej czele stoi wizażystka Sasha Pallari. Akcja miała na celu zachęcić influencerów do ujawniania swojej "prawdziwej skóry" w sytuacjach, kiedy pokazywali, jak robią makijaż lub testują produkty kosmetyczne.

trwa ładowanie posta...

Pallari powiedziała, że jest niezwykle szczęśliwa z orzeczenia ASA, dodając, że jest to ogromny krok we właściwym kierunku.

trwa ładowanie posta...
Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 1
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 1
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 0