Dlaczego zniknęły Stories na Messengerze?
"Niektóre funkcje przestały być dostępne" – brzmi treść informacji, jaka od kilku dni widnieje na Messengerze. Co się stało z Relacjami? To dzięki nowemu unijnemu prawu z komunikatora Facebooka zniknęła sekcja Stories.
Jeśli korzystacie z Messengera, na pewno zauważyliście, że ostatnio w komunikatorze Facebooka wyświetla zagadkowy komunikat o następującej treści: "Niektóre funkcje nie są dostępne. Wynika to z nowych zasad dotyczących usług wiadomości w Europie. Pracujemy nad przywróceniem tych funkcji". Jedyne, co można zrobić z okienkiem, to kliknąć "OK", ale nie otrzymujemy wówczas żadnego wyjaśnienia.
Podobne
- Nie, TikTok kłamie. NIE DA SIĘ odczytać wiadomości innej osoby z Messengera
- Pizza Guseppe wygrała internet. Wystarczył jeden post na Facebooku
- Dołączyłem do Agappe, czyli "katolickiego Facebooka". Już na starcie miałem WTF
- Catfishing: Jak nie dać się nabrać na sztuczki "Oszusta z Tindera"?
- "Nikolina Šmukler: Rosyjski w Krakowie". Biuro tłumaczeń chwali działania Rosji…
Czy treść komunikatu ma związek z tym, że z Messengera zniknęły Stories? Jak najbardziej! Być może dostrzegliście, że w komunikatorze Facebooka nie ma sekcji Relacji. Jeszcze niedawno mogliście śledzić znikający content, który w komunikatorze udostępniali Wasi przyjaciele. Teraz, kiedy klikniecie w awatar z podobizną swojego znajomego, zostajecie przeniesieni bezpośrednio do rozmowy z daną osobą.
Dlaczego Facebook usunął Stories z Messengera?
Co się stało z sekcją Relacji? Tajemnicę jako pierwszy rozwiązał serwis Spidersweb. Dziennikarze zwrócili uwagę na treść komunikatu Facebooka. W oświadczeniu czytamy, że:
Ze względu na nowe zasady dotyczące ochrony prywatności obowiązujące w Europie niektóre kampanie dotyczące wiadomości zostają wstrzymane. Oznacza to, że niektóre reklamy dotyczące wiadomości, targetowanie oraz grupy docelowe reklam emitowanych w Europie i z Europy będą niedostępne.
O co w tym wszystkim chodzi? W związku z wprowadzeniem RODO (które w Unii Europejskiej nazywa się GDPR) Facebook nie może już tworzyć spersonalizowanych reklam na Messengerze na obszarze całej Unii Europejskiej. Wcześniej firmy trzecie mogły korzystać z danych, które udostępniała im firma Marka Zuckerberga i kierować targetowane reklamy na Stories użytkowników Messengera.
Teraz, kiedy Facebook nie może już sprzedawać danych obywateli UE firmom trzecim, firma zdecydowała się wyłączyć sekcję Relacji. Chyba rozumiecie już powód decyzji Marka Zuckerberga? Stories stało się dla użytkowników Messengera darmowe, technologiczny gigant nie może zarabiać na tej funkcji. A skoro nie może zarabiać, to się jej pozbył. Witamy w XXI wieku, moi drodzy.
Popularne
- Polka zmarła na egzotycznej wyspie. Miała 27 lat i żywiła się wyłącznie owocami
- Ekipa otworzy sklep stacjonarny. Znamy lokalizację i datę otwarcia
- Nudna reklama Friza i Wersow. Recenzja "Friz & Wersow. Miłość w czasach online"
- Wege burgery na celowniku UE. "Zakaz byłby krokiem wstecz"
- "POLSKA GUROM" - Przemek Kucyk zgłasza się na Eurowizję. To jego topka polskiej (pop)kultury
- Streamerka urodziła dziecko podczas transmisji. CEO Twitcha gratuluje
- Billie Eilish zaatakowana przez fana na własnym koncercie. "Obrzydliwe"
- Żabka sprzedaje spalone nuggetsy? Test halloweenowej nowości
- Pokazał mieszkanie 11 m2 w Warszawie. Serio, to nie jest żart