Cyberpunk 2077: zła sprzedaż i brak wsparcia gry

Cyberpunk 2077 sprzedał się FATALNIE. Brak wsparcia i dodatków powodem? 🤡

Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Oliwier NytkoOliwier Nytko,01.06.2021 10:45

Cyberpunk 2077 się nie sprzedał. Najprościej pisząc, CD Projekt RED zepsuło po całości wszystkie najważniejsze rzeczy związane z premierą oraz wsparciem gry. Nie zgadniecie, ile kopii się sprzedało w 1 kwartale 2021 roku.

Aktualizacja: informacja o milionie sprzedanych sztuk w 1 kwartale 2021 roku jest nieprawdziwa.

Cyberpunk 2077 był zajawiany graczom jako następny growy mesjasz, najlepsza gra roku, która zmieni nasze postrzeganie świata… czy coś. Od pierwszych zapowiedzi w 2013 roku, wszystkie teasery, koncepty i słowa wskazywały na solidny tytuł, który przyniesie nam masę innowacji.

Jak pewnie wiecie już, nic z tego nie wyszło. Większość obietnic była pusta i nieznacząca. Obiecywana zawartość albo została po cichu wyrzucona przed premierą, albo została i okazała się okropna. Cyberpunk 2077 miał ogromny potencjał, ale został zmarnowany w najgorszy sposób.

Spadek sprzedaży to żart dla każdego

Ostatnie newsy stały się świetną pożywką dla wszystkich antyfanów gry. Sprzedaż w ostatnim kwartale to żart. Aby pokazać Wam skalę spadku zainteresowania graczy, oto szybkie porównanie:

  • Od 10 (daty wydania) do 31 grudnia sprzedało się 13,7 miliona egzemplarzy.
  • W 1 kwartale (styczeń — marzec) sprzedał się 1 milion gier.

Wiadomo, do ilości sprzedanych sztuk na premierze dolicza się zawsze zamówienia przedpremierowe. Hype na grę był ogromny, więc ludzie kupowali. Wtedy nikt nie wiedział o kiepskiej jakości, ponieważ CDPR wydało kopie recenzenckie na kilka dni przed premierą. Stąd każdy, kto zamawiał preorder, oczekiwał na tytuł warty worek złota. A dostaliśmy plastikowy worek na to, co musimy zbierać po naszym psie. 

Troszkę za mocno? Tak było niestety. Fabularnie gra trzyma się kupy (he), może zabrakło wyrazistości, jak w questach z Krwawym Baronem z „Wiedźmina 3”, ale nie było źle. Zawiodły systemy, rozgrywka, grafika w wersjach konsolowych, bugi… można byłoby wymieniać tak w nieskończoność.

Sprzedane sztuki to niejedyna zła informacja z wczoraj. Inwestorzy dowiedzieli się, że zarobki firmy spadły o 64% w pierwszym kwartale tego roku.

Cyberpunk 2077: Dumb Yet Hilarious Glitches

Problemem jest brak nowej zawartości

Użytkownik Wykopu o pseudonimie @pablo397 świetnie podsumował ilość nowej zawartości „Wiedźmina 3” w jego pierwszych 5 miesiącach. Tak, żeby Was nie zanudzać (tutaj znajdziecie cały wpis), oto krótkie porównanie:

  • “Wiedźmin 3: Dziki Gon” Ilość mniejszych dodatków wydanych w 150 dni od premiery: 16 + 1 duże fabularne DLC
  • ” Cyberpunk 2077” Ilość mniejszych dodatków wydanych w 150 dni od premiery: 0 + „aktualizujemy grę i kiedyś wydamy jakieś dodatki”.

Gracze, zamiast zostać zachęceni do powrotu do gry (dzięki dodatkom!), otrzymują marne poprawki. Nikt, kto został zanudzony przez pierwotną grę, nie wróci do niej bez zachęcenia.

Powrót Cyberpunka 2077 na tron?

Ktokolwiek wierzy, że gra CD Projekt RED stanie się dobrą grą stosunkowo szybko… musi to przemyśleć. Ten tytuł nie powinien był wyjść w 2020 roku, ponieważ jest nadal niedopracowany. To nie mogło wyjść — i nie wyszło. 

Cyberpunk 2077 na początku wyglądał dobrze, ale tylko do premiery.

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 1
  • emoji ogień - liczba głosów: 2
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 3
  • emoji smutek - liczba głosów: 3
  • emoji złość - liczba głosów: 1
  • emoji kupka - liczba głosów: 2