Apple zastrasza małe firmy? Chce mieć monopol na jabłko
Apple to jedna z największych korporacji świata. Jej właściciele ewidentnie marzą o monopolu na logo, którym jest jabłko. Gigant wziął na tapet 111-letnią szwajcarską firmę.
Apple złożyło pozew przeciwko 111-letniej szwajcarskiej firmie Fruit Union Suisse. Korporacja zajmuje się sprzedażą owoców oraz przetworów.
Apple składa pozew - w tle logo
Fruit Union Suisse od ponad 100 lat używa tego samego logo. Jest nim czerwone jabłuszko z białym krzyżem, które ma nawiązywać do flagi państwa. Apple zdecydowało jednak, że jest to kradzież wymyślonego przez nich nadgryzionego jabłka, które widoczne jest na produktach amerykańskiego giganta.
Jeżeli Apple wygra sprawę, Fruit Union Suisse będzie zmuszone do zmiany znanego od 111 lat logo.
- Trudno nam to zrozumieć, ponieważ to nie jest tak, że próbują chronić swoje nadgryzione jabłko. Ich celem jest tak naprawdę posiadanie praw do prawdziwego jabłka, co dla nas jest czymś, co jest naprawdę prawie uniwersalne… to powinno być darmowe dla wszystkich - powiedział w wywiadzie dla Weird dyrektor Fruit Union Suisse, Jimmy Mariéthoz.
Obawiamy się, że każda wizualna reprezentacja jabłka - czyli wszystko, co jest audiowizualne lub powiązane z nowymi technologiami, lub mediami - może zostać uznane za potencjalnie naruszenie ich własności intelektualnej. To byłoby dla nas bardzo, bardzo duże ograniczenie. Teoretycznie możemy wkraczać na śliskie terytorium za każdym razem, gdy reklamujemy się jabłkiem.
Źródło: ithardware.pl, gizchina.com
W temacie lifestyle
- McDonald's przekazał 300 tys. zł na szczytny cel. Bagi i Magda rzucili firmie wyzwanie?
- Konkurs dla leniuchów? Jedno zadanie robił przez 33 godziny
- Wersow testuje Burgera Drwala. Jak oceniła króla zimy z McDonald's?
- Świetna wiadomość dla fanów Muminków. Pierwsza muminkowa kawiarnia otwiera się w Polsce
Popularne
- Popek poleciał do Turcji zrobić zęby. Efekt jego metamorfozy jest niesamowity
- Mata wydał mocny kawałek. W "sorry, taki jestem ;)" zdradza, dlaczego podpisał Fagatę [OPINIA]
- Influencer podzieli się empatią. Pod warunkiem, że zapłacisz
- Ikea wypuściła własne blind boxy. W środku m.in. ikoniczne rekiny-blåhaje
- W Dubaju otwarto najwyższyhotel na świecie. Ile kosztuje jedna noc?
- Olivia Dean vs Ticketmaster. Artystka żąda TAŃSZYCH biletów na własne koncerty
- SmileLandia istnieje? Wyjaśniamy, o co chodzi w nowym trendzie
- Wersow testuje Burgera Drwala. Jak oceniła króla zimy z McDonald's?
- Karty kolekcjonerskie Julii Żugaj w Biedronce. Cena z kosmosu?





