Znawcy krytykują trend z TikToka. "Cringe'owy marketing"
Niedawno na TikToku pojawił się trend, który przypadł do gustu content creatorom wielu firm. TikTok zaczął tonąć w filmikach, które szybko przestały być zabawne. Głos w dyskusji zabrał reżyser i producent filmów reklamowych oraz specjalistka z ponad 15-letnim doświadczeniem w branży marketingowej.
TikTok, w przeszłości działający pod nazwą Music.ly, to platforma społecznościowa, która w krótkim czasie zdobyła ogromną popularność na całym świecie. Aplikacja umożliwia użytkownikom tworzenie, udostępnianie i przeglądanie filmików.
Na portalu często pojawiają się nowe trendy i challenge. Z reguły to one zdobywają viralowe wyświetlenia. Zdarza się jednak, że filmiki, które wywołują skrajne emocje takie jak szok, oburzenie czy radość, osiągają równie wysokie wyniki. W aplikacji pojawiają się kontrowersyjne nagranie prosto z terenów Rosji.
Nowy trend na TikToku
Od przeszło tygodnia na TikToku trenduje filmik reklamujący Elements Hotel. Nagranie zdobyło viralowe zasięgi. Do tej pory zyskało 3,6 mln wyświetleń oraz ponad 370 tys. polubień. Nieczęsto zdarza się, żeby spoty reklamowe osiągały takie wyniki w mediach społecznościowych. Osoba, która wpadła na ten pomysł trafiła w samo sedno. Wiele firm postanowiło dołączyć do trendu i nagrać swoje wersje tiktoków, na których w charakterystyczny sposób oprowadzają internautów po siedzibie danego miejsca.
Specjaliści oceniają trend
Część osób, która postanowiły dołączyć do trendu wykazała się kreatywnością. Niestety cała masa firm jedynie skopiowała pomysł i nie dodała nic od siebie.
Mateusz Jemioł to reżyser i producent filmów reklamowych oraz ekspert wideomarketingu. Mężczyzna prowadzi profil na TikToku, na którym udostępnia różne ciekawe projekty, w których uczestniczył. Z jego punktu widzenia obecnie panuje przesyt wyżej wspomnianym trendem. Podobne stanowisko zajęła popularna specjalistka marketingu "Facetka_od_reklamy". Kobieta również uważa, że większość nagrań, która powstała w ramach trendu, ocieka cringem.
W temacie tiktok
- Tak polska marka potraktowała klientkę. "Polecamy kupować w regularnej cenie"
- Kelnerka nazwała parę influencerów matką i synem. "Absolutnie niedopuszczalne zachowanie"
- W Tesli artysty znaleziono ciało. D4vd w listopadzie miał wystąpić w Polsce
- One Direction planują reunion? Harry, Louis, Zayn i Niall pojechali do Nowego Jorku
Popularne
- Dramatyczny gest Ostatniego Pokolenia. Aktywistka obnażyła piersi przed obrazem Rejtana
- McDonald's przywraca kultowe produkty. Klasyki wracają już wkrótce!
- Znamy ceny biletów na The Weeknd. Jest drogo, ale mogło być (?) drożej
- VIRAL Kebab On Tour - kultowy foodtruck zawita do Kielc oraz wróci do korzeni w Krakowie!
- Wygrał konkurs na najbardziej performatywnego mężczyznę w Warszawie. Nawet nie lubi matchy [WYWIAD]
- Szokujące słowa księdza. W małżeństwie "pod groźbą grzechu nie można odmówić współżycia"
- Wyrzuciła go z hotelu. Reakcja Karoliny z DRE$$CODE na piosenkę Eryka Moczko
- Zestaw Wednesday w McDonald's. Nie kupicie go w Polsce
- Zaskakujące wyznania gwiazd "Wednesday". Memy, jedzenie i jedna aplikacja