YouTube rezygnuje z zakładki "Na czasie"? To pierwsza zmiana od 10 lat
W internecie zrobiło się głośno o najnowszej zmianie, jak szykuje YouTube dla odbiorców. Z platformy zniknie sekcja "Na czasie". Co ją zastąpi?
YouTube ogłosił koniec jednej z ikonicznych sekcji. Mowa o rankingu "Na czasie", znanej globalnie jako "Trending". Po dekadzie platforma zdecydowała się na radykalną zmianę. Sekcja zostanie wygaszona za kilka tygodni - zamieni się na "YouTube Charts" oraz "Trending now", które będą podzielone tematycznie i mają lepiej odpowiadać aktualnym trendom.
Podobne
- MrBeast opłakuje sowę Duolingo. To on przejechał ptaka?
- Zoja Skubis przeprasza za vlogi. Czy to koniec kontrowersji?
- Naruciak znika z Instagrama. OjWojtek pomógł mu zmienić mindset?
- Słynny "nauczyciel" z TikToka zmienia content. "Kluczy już nie będzie"
- Klaudia Sadownik z mocnym wyznaniem. "Rzeczy, które powinny być karalne"
Dlaczego YouTube rezygnuje z zakładki "Na czasie"?
Wprowadzona w 2015 r. zakładka "Na czasie" była miejscem, gdzie użytkownicy mogli odkrywać najpopularniejsze filmy, viralowe treści i najnowsze hity. Z czasem jednak YouTube zauważył, że jedna lista nie oddaje skomplikowanej rzeczywistości trendów.
Decyzja o usunięciu sekcji "Na czasie" jest odpowiedzią na drastyczne zmiany w sposobie konsumowania treści. YouTube zauważył spadek zainteresowania tą zakładką w ciągu ostatnich pięciu lat - coraz mniej osób z niej korzystało, co potwierdziło potrzebę zmian. W efekcie już niedługo powstaną alternatywy: "YouTube Charts" obejmujące m.in. teledyski, podcasty i zwiastuny filmowe oraz bardziej segmentowana sekcja "Trending now".
Już niedługo poznamy nowe sekcje
Zmiana wpisuje się w trend odchodzenia od sztywnych zestawień - po 2021 r., gdy zakończono "YouTube Rewind", platforma zdała sobie sprawę, że musi przedefiniować sposób prezentacji popularnych treści. Usunięcie "Na czasie" ma na celu dostosowanie się do nowej rzeczywistości serwisu, w której królują krótkie formy, personalizacja i społecznościowy odbiór treści.
Dla twórców i widzów oznacza to zmianę przyzwyczajeń - teraz odkrywanie popularnych materiałów ma odbywać się przez playlisty tematyczne, rekomendacje oparte na zainteresowaniach, czy analizę wytworzonych rankingów. YouTube liczy, że nowy układ pozwoli użytkownikom z łatwością odnajdywać to, co rzeczywiście jest najgorętsze w różnych kategoriach.
Źródło: Boop
W temacie youtube
- Rezi rozbił bank wyświetleń. "Sabotażysta" generuje szalone liczby
- Naruciak znika z Instagrama. OjWojtek pomógł mu zmienić mindset?
- Książulo zdemaskował Mualana? Internauci nie mogą przyzwyczaić się do jego głosu
- TOP 5 teledysków z 2025 r., które mogłyby być filmami. Nie jesteście gotowi na te produkcje
Popularne
- Zaskakujący finał rozwodu. Będzie płacił alimenty na koty
- "I do pieca" zostanie zdaniem roku? Trend opanował internet
- "Hailey Bieber wygląda jak trans". Influencerka króciutko z hejterami
- Horrory, które zniszczą cię w Halloween. Nie oglądaj ich sam
- Natsu wywołała SZOK u swoich widzów. Wszystko przez "figurkę z Sycylii"
- "WSZYSCY JESTEŚMY KACPERCZYK", czyli powolne dojrzewanie [RECENZJA]
- Jak wybrać najlepsze miejsce na koncercie? Zdradzę ci sekret muzycznych freaków [VIBEZ IN LINE]
- Druga edycja Vibez Creators Awards - magia powraca!
- Sombr naprawdę PRZESADZIŁ. Fani sprzedają bilety na jego koncerty





