YouTube rezygnuje z zakładki "Na czasie"?

YouTube rezygnuje z zakładki "Na czasie"? To pierwsza zmiana od 10 lat

Źródło zdjęć: © Canva
Oliwia RutaOliwia Ruta,11.07.2025 10:30

W internecie zrobiło się głośno o najnowszej zmianie, jak szykuje YouTube dla odbiorców. Z platformy zniknie sekcja "Na czasie". Co ją zastąpi?

YouTube ogłosił koniec jednej z ikonicznych sekcji. Mowa o rankingu "Na czasie", znanej globalnie jako "Trending". Po dekadzie platforma zdecydowała się na radykalną zmianę. Sekcja zostanie wygaszona za kilka tygodni - zamieni się na "YouTube Charts" oraz "Trending now", które będą podzielone tematycznie i mają lepiej odpowiadać aktualnym trendom.

trwa ładowanie posta...

Dlaczego YouTube rezygnuje z zakładki "Na czasie"?

Wprowadzona w 2015 r. zakładka "Na czasie" była miejscem, gdzie użytkownicy mogli odkrywać najpopularniejsze filmy, viralowe treści i najnowsze hity. Z czasem jednak YouTube zauważył, że jedna lista nie oddaje skomplikowanej rzeczywistości trendów.

trwa ładowanie posta...

Decyzja o usunięciu sekcji "Na czasie" jest odpowiedzią na drastyczne zmiany w sposobie konsumowania treści. YouTube zauważył spadek zainteresowania tą zakładką w ciągu ostatnich pięciu lat - coraz mniej osób z niej korzystało, co potwierdziło potrzebę zmian. W efekcie już niedługo powstaną alternatywy: "YouTube Charts" obejmujące m.in. teledyski, podcasty i zwiastuny filmowe oraz bardziej segmentowana sekcja "Trending now".

Już niedługo poznamy nowe sekcje

Zmiana wpisuje się w trend odchodzenia od sztywnych zestawień - po 2021 r., gdy zakończono "YouTube Rewind", platforma zdała sobie sprawę, że musi przedefiniować sposób prezentacji popularnych treści. Usunięcie "Na czasie" ma na celu dostosowanie się do nowej rzeczywistości serwisu, w której królują krótkie formy, personalizacja i społecznościowy odbiór treści.

trwa ładowanie posta...

Dla twórców i widzów oznacza to zmianę przyzwyczajeń - teraz odkrywanie popularnych materiałów ma odbywać się przez playlisty tematyczne, rekomendacje oparte na zainteresowaniach, czy analizę wytworzonych rankingów. YouTube liczy, że nowy układ pozwoli użytkownikom z łatwością odnajdywać to, co rzeczywiście jest najgorętsze w różnych kategoriach.

Źródło: Boop

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 0