YouTube rezygnuje z zakładki "Na czasie"? To pierwsza zmiana od 10 lat
W internecie zrobiło się głośno o najnowszej zmianie, jak szykuje YouTube dla odbiorców. Z platformy zniknie sekcja "Na czasie". Co ją zastąpi?
YouTube ogłosił koniec jednej z ikonicznych sekcji. Mowa o rankingu "Na czasie", znanej globalnie jako "Trending". Po dekadzie platforma zdecydowała się na radykalną zmianę. Sekcja zostanie wygaszona za kilka tygodni - zamieni się na "YouTube Charts" oraz "Trending now", które będą podzielone tematycznie i mają lepiej odpowiadać aktualnym trendom.
Podobne
- MrBeast opłakuje sowę Duolingo. To on przejechał ptaka?
- Zoja Skubis przeprasza za vlogi. Czy to koniec kontrowersji?
- Naruciak znika z Instagrama. OjWojtek pomógł mu zmienić mindset?
- Klaudia Sadownik z mocnym wyznaniem. "Rzeczy, które powinny być karalne"
- Słynny "nauczyciel" z TikToka zmienia content. "Kluczy już nie będzie"
Dlaczego YouTube rezygnuje z zakładki "Na czasie"?
Wprowadzona w 2015 r. zakładka "Na czasie" była miejscem, gdzie użytkownicy mogli odkrywać najpopularniejsze filmy, viralowe treści i najnowsze hity. Z czasem jednak YouTube zauważył, że jedna lista nie oddaje skomplikowanej rzeczywistości trendów.
Decyzja o usunięciu sekcji "Na czasie" jest odpowiedzią na drastyczne zmiany w sposobie konsumowania treści. YouTube zauważył spadek zainteresowania tą zakładką w ciągu ostatnich pięciu lat - coraz mniej osób z niej korzystało, co potwierdziło potrzebę zmian. W efekcie już niedługo powstaną alternatywy: "YouTube Charts" obejmujące m.in. teledyski, podcasty i zwiastuny filmowe oraz bardziej segmentowana sekcja "Trending now".
Już niedługo poznamy nowe sekcje
Zmiana wpisuje się w trend odchodzenia od sztywnych zestawień - po 2021 r., gdy zakończono "YouTube Rewind", platforma zdała sobie sprawę, że musi przedefiniować sposób prezentacji popularnych treści. Usunięcie "Na czasie" ma na celu dostosowanie się do nowej rzeczywistości serwisu, w której królują krótkie formy, personalizacja i społecznościowy odbiór treści.
Dla twórców i widzów oznacza to zmianę przyzwyczajeń - teraz odkrywanie popularnych materiałów ma odbywać się przez playlisty tematyczne, rekomendacje oparte na zainteresowaniach, czy analizę wytworzonych rankingów. YouTube liczy, że nowy układ pozwoli użytkownikom z łatwością odnajdywać to, co rzeczywiście jest najgorętsze w różnych kategoriach.
Źródło: Boop
W temacie youtube
- Dlaczego myślę, że BAZA wygra milion złotych? Sory FAZA, dobry start to nie wszystko [OPINIA]
- Wojek zjadł... świnkę morską. "Ja mam taką walkę w głowie, widzę, jak ona tak biega"
- Książulo będzie musiał zatrudnić ochronę? "Ludzie mnie łapali, ciężko było się ruszyć"
- Wojek pokłócił się z Książulem? "Niedługo dowiecie się, kim tak naprawdę jest ten gość"
Popularne
- Kolacja z Natsu wystawiona na licytację. Pieniądze pójdą na szczytny cel
- Co zapamiętamy z Vibez Creators Awards 2025? Najlepsze momenty gali
- Zasięgi to nie wszystko. Dziś influencerzy budują imperia
- Piosenki tworzone przez AI podbijają "Viral 50 - Polska". Wszystko przez poziom polskiej muzyki?
- Bolt Lokalnie już jest. Możesz zamówić przejazd z osobą płynnie mówiącą po polsku?
- Patec atakuje ostatni szczyt z Krony Ziemi. Dlaczego Elbrus jest tak problematyczny?
- Influcenter przyciągnie tłumy? Nowy stacjonarny sklep Ekipy
- Zatrzęsienie influencerów na Vibez Creators Awards. Zdjęcia z gali
- Wersow, Andziaks czy Makówka? Oceniamy 1. tydzień vlogmasów





