Użytkownicy Disney+ będą mogli generować własne filmiki? Firma chce korzystać z AI
Disney szykuje się do dużych zmian na swojej platformie streamingowej. W grę wchodzi sztuczna inteligencja. Dyrektor firmy zdradza, że AI ma nie tylko usprawnić produkcję treści, ale też pozwolić użytkownikom Disney+ tworzyć własne materiały. Nowa funkcja spotkała się z mieszanym odbiorem internautów.
Disney zastanawia się nad wprowadzeniem funkcji opartych na sztucznej inteligencji. Podczas prezentacji wyników za czwarty kwartał - dyrektor generalny firmy - Bob Iger, ogłosił, że firma prowadzi już "interesujące rozmowy z kilkoma firmami zajmującymi się sztuczną inteligencją" i określił je jako "bardzo owocne".
Podobne
- Kanye West współpracuje z AI? Efekty na nowym albumie
- Modelki AI w magazynie Vogue? Internauci łapią się za głowę
- Pierwszy oficjalny zwiastun "Toy Story 5" już jest. Zabawki kontra AI?
- Disney Plus Polska: lista seriali z napisami/dubbingiem? Będzie tego więcej, niż zdołacie obejrzeć w rok!
- Najlepsze teksty na Dzień Chłopaka. "Dla mnie to ty nigdy nie byłeś wielkim, głupim ogrem"
Co planuje Disney?
Disney zaznacza, że jego celem nie jest zastępowanie ludzi sztuczną inteligencją, tylko zwiększenie zaangażowania użytkowników i poprawa efektywności procesów produkcyjnych. Iger wskazał, że technologia może być wykorzystywana wewnątrz firmy - np. w produkcji filmowej, telewizyjnej, codziennych procesach biurowych czy jako wsparcie dla obsady i twórców. "Widzimy szanse w zakresie efektywności i skuteczności dzięki wdrażaniu AI" - mówił Iger.
Użytkownicy Disney+ będą mogli tworzyć filmiki AI?
Jednym z bardziej interesujących elementów planu jest funkcja, która pozwoli użytkownikom Disney+ generować własne treści oraz oglądanie dzieł stworzonych przez innych. "Inna rzecz, która naprawdę nas ekscytuje, to fakt, że dzięki AI będziemy mogli zapewnić użytkownikom Disney+ znacznie bardziej angażujące doświadczenie - w tym możliwość tworzenia treści generowanych przez użytkowników oraz oglądania takich treści (głównie krótkich form) stworzonych przez innych" - powiedział dyrektor firmy. Dodatkowo zaznaczył, że firma nie zamierza korzystać z AI w sposób, który mógłby zaszkodzić artystom czy pracownikom - prowadzone są już rozmowy z twórcami i obsadą w tym zakresie.
Firma musi również zadbać o to, by generowane przez użytkowników treści nie naruszały wartości marki czy praw własności intelektualnej. "Disney będzie musiał włożyć wiele pracy, by upewnić się, że jego kultowe postacie nie zostaną wykorzystane w nieodpowiednich sytuacjach" - zauważa dyrektor firmy.
Popularne
- "Kiedyś ludzie mieli mniej". Hymn boomerów podbija TikToka
- Bagi i Magda w finale "Tańca z Gwiazdami". Zaprosili fanów na spotkanie w McDonald's
- Jak długo Książulo będzie recenzował kebaby? Jego odpowiedź szokuje
- Bedoes 2115 zgolił włosy. Za tym ruchem stoi coś więcej?
- Young Leosia opowiedziała o swojej relacji z bambi. "Nie jest taka, jak kiedyś"
- Julia Żugaj proponuje prezent na Mikołajki za 300 zł? Fani pragną box z nową płytą
- Edzio wyprowadził się z Polski. W nowym kraju zacznie od nowa
- Dwa tygodnie ferii w listopadzie? Uczniowie są już zmęczeni
- Przełom w sprawie Buddy? Wiadomo, co z pieniędzmi z loterii





