Tampony dla mężczyzn zaraz w sklepach. "Też mogą mieć okres"
Fińska firma Vuokkoset stworzyła tampony przeznaczone dla transpłciowych mężczyzn. Produkty na razie trafiły do wybranych sklepów. Większa partia będzie dostępna w sprzedaży na początku przyszłego roku.
W listopadzie wypada międzynarodowy Tydzień Świadomości Transpłciowości. Z tej okazji fińska marka produktów higienicznych Vukkoset wyszła z wyjątkową inicjatywą. Wypuściła na rynek tampony dla transpłciowych mężczyzn.
Podobne
- Nie myła się 35 dni. Przeżyła zawód, gdy wreszcie to zrobiła
- Nagrywała trening na siłowni. Przerwała jej grupa mężczyzn
- Wypłynął w rejs dla nudystów. Staruszek ujawnił pikantne tajemnice
- Hiszpańscy żołnierze korygują płeć. Chcą uzyskać świadczenia dla kobiet
- Nurkuje w śmietnikach w poszukiwaniu skarbów. Znalazła kosmetyki warte majątek
Tampony dla mężczyzn wyszły w limitowanej edycji jedynie w Finlandii. Producent zapowiedział, że uruchomi szerszą dystrybucję na początku 2024 r. Zysk ze sprzedaży produktów zasili konto Trasek, organizacji edukującej na temat osób transpłciowych.
Stworzyli podpaski dla mężczyzn
Producent w informacji prasowej przypomina, że transpłciowi mężczyźni poddawani hormonalnej terapii zastępczej nadal mogą doświadczać miesiączki. Firma odwołuje się do badań, zgodnie z którymi ból menstruacyjny u transpłciowych mężczyzn objawia się nie tylko cierpieniem fizycznym. Zdecydowana większość transpłciowych mężczyzn czuje lęk związany z miesiączką.
"Chcemy, aby miesiączkujący mężczyźni byli widziani, gdy kupują produkty menstruacyjne, dlatego musimy porzucić stereotypy" - czytamy w komunikacie Sanny Karhu, dyrektor generalnej firmy Delipap, do której należy marka Vukkoset.
Opakowanie produktu cechuje się neutralnym wzornictwem. Marka unika tradycyjnych grafik obrazujących menstruację. Finowie mają nadzieję, że tampon dla mężczyzn wywoła szerszą dyskusję na temat tożsamości płciowej produktów higienicznych.
Pomóż nam zmienić internet na lepsze. TUTAJ
Pomysł fińskiej marki nie jest pionierski. W 2020 r. brytyjska firma Superdrug wprowadziła na rynek produkty menstruacyjne dla "osób z okresem". Marka zrobiła to z myślą o klientach, którzy przechodzą korektę płci lub czują się odmiennej płci, ale nadal mogą miesiączkować.
Źródło: mtvuutiset.fi/proto.pl
Popularne
- PiriPiri zrobiło pierwsze w Polsce lody z kebabem. To nie jest żart
- Wersow wypuściła "Dorosłe serce". Śpiewa, że otrzymała chłód
- Pierwszy na świecie wyścig plemników. Będą zakłady, kamery, a nawet komentator
- Rosyjski youtuber przesadził z prankami. Policja nie miała litości
- Katy Perry poleci w kosmos. Kiedy wróci na Ziemię?
- Bombardiro Crocodilo i inne brainroty AI. Ten trend wyżre ci mózg
- Sylwester Wardęga przegrał z Marcinem Dubielem. Musi zapłacić 350 tys. zł?
- Gimpson (Gimper) ogłosił swój ostatni koncert. Klub wyprzedał W GODZINĘ
- Djo i psychodelia z drugiej ręki. Pogubiona treść w "The Crux" [RECENZJA]