Poznańska ściana wstydu. Właściciel sklepu bezlitośnie piętnuje złodziei

Poznańska ściana wstydu. Właściciel sklepu bezlitośnie piętnuje złodziei

Źródło zdjęć: © X, canva
Maja Kozłowska,
10.07.2024 15:15

"Wstyd to kraść" - chyba każdy zna takie powiedzonko. Taktykę zawstydzenia złodziei przed szeroką publicznością obrał właściciel sklepu na poznańskich Jeżycach, który bez skrępowania publikuje ich wizerunek na drzwiach lokalu.

Kradzieże w sklepach zdarzają się częściej, niż można by przypuszczać, a złodziejaszkom często uchodzi to całkowicie na sucho. Jeśli delikwenta nie złapie się na gorącym uczynku, nie ma co się łudzić - policja nie zareaguje na wezwanie o buchnięcie czteropaka czy paczki chipsów. Od października 2023 r. kradzież do 800 zł jest traktowana jako wykroczenie, a sugerowaną i najczęściej wymierzaną karą jest grzywna. Do pięciu lat więzienia grozi z kolei tym, którzy połasili się na przywłaszczenie rzeczy/towarów za ponad osiem stów.

Czy istnieje jakiś sposób, w jaki właściciele sklepów mogą sobie radzić ze złodziejami na własną rękę, oczywiście wykluczając przemoc? Nie wszyscy pracownicy są tak oddani (szaleni), by własnym ciałem bronić towaru przed napastnikiem, co jest zupełnie zrozumiałe. Właściciel sklepu na poznańskich Jeżycach nie wymaga tego od sprzedawców. Znalazł inną opcję - być może nawet bardziej skuteczną.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

KACPER MUDOR MOOD: Spełniam się jako DRAG QUEEN

Ściana wstydu. Wystawia złodziei na pośmiewisko

Właściciel jednego ze sklepów na Jeżycach w Poznaniu stwierdził, że czas wytoczyć ciężkie działa. Poirytowany z powodu ciągłych kradzieży, urządził na drzwiach sklepu galerię osób, które przywłaszczały sobie rzeczy z jego lokalu. Każdą z tych osób opisał w niecenzuralnych słowach.

"C*apaty śmieć i nieudacznik. Myślał, że mu się uda i nikt nie zauważy zaiwanionej puszki Pepsi". "Niby chłop... a jednak naćpana p*zda. Zwyczajowo tam, gdzie facet ma przyrodzenie, ten idiota roku postanowił sobie zastąpić 4-pakiem Żubra". "Stary ch*j myślał, że jest sprytny. Jedno piwko do koszyczka, dwa do reklamówki. Stary a głupi - myślał, że jest sprytny i nic nie widzi" - głoszą plakaty, na których znajdują się zdjęcia złodziejaszków, pochodzące z kamer.

Czy inne sklepy wezmą przykład? I czy powstrzyma to plagę złodziei na Jeżycach?

trwa ładowanie posta...
Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 5
  • emoji ogień - liczba głosów: 1
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 16
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 0
Daria,zgłoś
Powinno się częściej stosować taką metodę przy wszelkich aspołecznych zachowaniach. Zdjęciem bez danych osobowych, zrobionym w miejscu publicznym, nie łamie się żadnego prawa.
Odpowiedz
5Zgadzam się1Nie zgadzam się
RODO,zgłoś
Oskarżą go o publikacje wizerunku i obrazę to zamknie szybko sklepik.
Odpowiedz
1Zgadzam się5Nie zgadzam się
zobacz odpowiedzi (1)
popieram,zgłoś
Świetne! A po ustaleniu sprawcy powinny być jeszcze podawane nazwiska i miejsce zamieszkania (wystarczy miasto i ulica).
Odpowiedz
8Zgadzam się1Nie zgadzam się
Zobacz komentarze: 5