Porsche usunęło Jezusa. Reklama wzbudziła wiele emocji
Niemiecki producent samochodów luksusowych Porsche wypuścił reklamę modelu 911 S/T. Nie byłoby w tym nic niezwykłego, gdyby nie fakt, że w reklamie Jezus zniknął z piedestału.
Reklama miała być formą uczczenia 60. rocznicy wypuszczenia na rynek Porsche 911. W materiale kolejne wersje auta przemierzają drogi w Europie. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie wprawne oko internauty, który zauważył, że na kadrach z Lizbony brakuje jednego istotnego elementu - pomnika Jezusa.
Pomnik Cristo Rei znajduje się w miejscowości sąsiadującej z Lizboną - w Almadzie. Ze względu na jego wielkość stał się jednak charakterystycznym symbolem stolicy Portugalii. Budowa pomnika rozpoczęła się w 1940 r., ukończono go dekadę później. Sam Jezus mierzy 28 m, a w jego środku znajdują się różnorodne pomieszczenia, w tym biblioteka, kaplica i jadalnia. U stóp Cristo Rei usytuowano platformę widokową, z której roztacza się widok na Lizbonę.
Porsche reaguje: nowa wersja reklamy z Jezusem
Po premierze pierwszej wersji reklamy na firmę posypały się gromy od katolików. W związku z sytuacją producent luksusowych samochodów postanowił wydać drugą, poprawioną wersję, w której Jezus stoi na cokole. Przedstawiciel Porsche skomentował sprawę w "The Washington Examiner".
- W poprzedniej wersji filmu, który powstał w Europie, nie pojawia się statua Cristo Rei. Jest nam naprawdę przykro i możemy w pełni zrozumieć ból, jaki to spowodowało. Tamten film został usunięty.
Popularne
- Amsterdam zaprasza na rave na autostradzie. 9 godzin mocnego techno
- Podejrzany o zabójstwo tiktokerki wrócił na miejsce zbrodni. Zostawił przerażający list
- Maskotki Minecraft do kupienia w Biedronce. Ile kosztują?
- Lalka Anabelle wyruszyła w upiorne tour. Warrenowie ostrzegali, żeby jej nie ruszać
- Łzy i drżący głos. PashaBiceps stracił czworonożnego przyjaciela
- Ile przetrwałbyś na platformie bez lajków? Daj się wciągnąć w fediwersum
- Uzależnił się od smartfona. Straszne, co stało się z jego głową
- Fit Lovers strollowali swoich fanów. "Rozstanie" to akcja promocyjna?
- ChatGPT zamiast lekarza? Ekspert o nowym trendzie wśród Polaków [WYWIAD]