Płatność oczami wkracza do Polski. Dostępna w pięciu sklepach
Od 12 czerwca klienci pięciu wybranych sklepów Empik będą mogli przetestować nową formę płatności biometrycznej, wykorzystującej skan tęczówki oka i twarzy. Pilotaż ten, realizowany we współpracy z Mastercard oraz PayEye, jest pierwszym tego rodzaju przedsięwzięciem w Europie w ramach programu Mastercard Biometric Checkout.
Program płatności biometrycznych to odpowiedź na rosnącą popularność tej technologii. Globalnie aż 74 proc. konsumentów pozytywnie odnosi się do nowatorskiego rozwiązania. W Polsce czterech na pięciu respondentów przyznaje, że korzystało z zabezpieczeń biometrycznych, a w grupie wiekowej 18-25 lat niemal każdy miał kontakt z biometrią.
Rozwój płatności biometrycznych
Mastercard Biometric Checkout wprowadza globalne standardy dla nowych metod płatności biometrycznych, takich jak skan tęczówki oka, twarzy czy odcisk palca. Technologia ta upraszcza proces płatności, eliminując potrzebę używania fizycznej karty płatniczej, gotówki czy urządzenia mobilnego.
- Mastercard jest pionierem innowacyjnych i bezpiecznych metod płatności. Polska jest idealnym miejscem dla tak przełomowego programu. Pilotaż z Empikiem i PayEye to potwierdzenie naszego zaangażowania w rozwój lokalnych technologii i wsparcie rynku płatności elektronicznych w Polsce. Biometria zapewnia konsumentom wygodę i bezpieczeństwo, i nie możemy się doczekać skalowania tego programu w Polsce - mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Czarek Czaruje o walce z SZALONYM REPORTEREM, SEQUENTO, CLOUTMMA, ILUZJI i BIZNESIE
Technologia PayEye. W Empiku zapłacisz spojrzeniem
PayEye, polski fintech, rozwija technologię bezgotówkowych płatności biometrycznych, łączącą biometrię oka i twarzy. Terminale eyepos, niezbędne do przyjmowania tych płatności, wymagają precyzyjnej kalibracji, eliminując ryzyko przypadkowego skanowania.
- Udział w Mastercard Biometric Checkout Program to ogromne wyróżnienie i zwieńczenie naszej pracy nad najlepszą technologią biometryczną na świecie. Wierzymy, że płatności spojrzeniem to globalne rozwiązanie, zapewniające bezpieczeństwo i komfort użytkowania. Współpraca z Mastercard i Empik to dla nas niesamowita przygoda - komentuje Daniel Jarząb, CEO PayEye.
Pilotaż w pięciu salonach Empik
Nowa forma płatności będzie dostępna od 12 czerwca w pięciu wybranych salonach Empik: Warszawa Westfield Mokotów, Wrocław Bielany, Kraków Kazimierz, Poznań Posnania oraz Czeladź M1.
- Empik to unikalna marka, łącząca innowacyjność z ponad 75-letnią historią. Widzimy, że nasi klienci są otwarci na innowacje i chętnie korzystają z nowych technologii, które przekładają się na szybsze, wygodniejsze i bezpieczne zakupy. Jestem dumna, że to właśnie klienci Empiku jako pierwsi skorzystają z tego innowacyjnego rozwiązania. Wierzę, że biometria to teraźniejszość płatności w handlu - mówi Ewa Szmidt, Prezeska Grupy Empik.
Globalne ramy bezpieczeństwa
Program Mastercard Biometric Checkout opiera się na globalnych normach, których przestrzegają banki, sprzedawcy i dostawcy technologii, zapewniając bezpieczeństwo i prywatność płatności biometrycznych. Mastercard nie przetwarza danych biometrycznych, ale zapewnia, że partnerzy, tacy jak Empik i PayEye, utrzymują najwyższy poziom bezpieczeństwa podczas realizacji tych płatności.
Mastercard kontynuuje rozwój płatności biometrycznych, wdrażając pilotażowe programy na całym świecie, w tym w regionie Azji i Pacyfiku oraz Ameryce Łacińskiej.
Źródło: mastercard.com
W temacie społeczeństwo
- Psy i koty będą musiały mieć własny PESEL? Za brak rejestracji kary finansowe
- Quebonafide przeprasza. Fani wciąż nie dostali boxu za 399 zł. Miał przyjść w sierpniu
- Sfingował własną śmierć. Chciał zobaczyć, kto przyjdzie na jego pogrzeb
- Pierwsza stacja benzynowa Skolima już jest. Konkurencyjne ceny paliwa, róż i palmy
Popularne
- "I do pieca" zostanie zdaniem roku? Trend opanował internet
- Zaskakujący finał rozwodu. Będzie płacił alimenty na koty
- "Hailey Bieber wygląda jak trans". Influencerka króciutko z hejterami
- "WSZYSCY JESTEŚMY KACPERCZYK", czyli powolne dojrzewanie [RECENZJA]
- Wrzuciła 7 tiktoków i stała się prawdziwym viralem. Każdy chce należeć do "Grupy 7". O co chodzi w trendzie?
- Horrory, które zniszczą cię w Halloween. Nie oglądaj ich sam
- Natsu wywołała SZOK u swoich widzów. Wszystko przez "figurkę z Sycylii"
- Nostalgia lvl hard. Przekąski z dzieciństwa, za którymi tęsknimy
- Sombr naprawdę PRZESADZIŁ. Fani sprzedają bilety na jego koncerty





