Plaga fejków o Hamasie na X. Elon Musk zadziwia komentarzem
Elon Musk otrzymał reprymendę ze strony szefa przemysłu Unii Europejskiej - Thierry'ego Bretona. Sprawa dotyczy ataków palestyńskiej grupy islamistycznej Hamas na Izrael. Czy właściciel aplikacji X pozwoli na szerzenie dezinformacji na platformie?
Fałszywe informacje są nieodłączną częścią internetu. W sieci często zdarzają się fejkowe newsy czy artykuły. Wszystko dzieje się za sprawą plotek, niedopowiedzeń, a nawet celowych działań. Dlatego dobry research i sprawdzanie wiarygodności internetowych komunikatów to podstawa. Szerzenie dezinformacji w sieci jest karalne. Za brak reakcji na ten czyn został oskarżony właściciel aplikacji X - Elon Musk.
Podobne
- Czy X zniknie z Polski? Elon Musk walczy z Unią Europejską
- Elon Musk odwiedził Auschwitz-Birkenau. Miliarder przesadził
- Elon Musk ma nowy plan na zarabianie. Twitter będzie płatny?
- Elon Musk robi czystki na Twitterze. To zła i dobra wiadomość
- Prawdziwa wolność tylko na Twitterze (X). Elon Musk usuwa przydatną funkcję
Szerzenie dezinformacji na portalu X
10 października szef przemysłu Unii Europejskiej - Thierry Breton - zwrócił się do Elona Muska, aby ten podjął działania w sprawie szerzenia się dezinformacji na jego portalu komunikacyjnym - X. Temat jest bardzo poważny, ponieważ mowa tu o atakach palestyńskiej grupy islamistycznej Hamas na Izrael. Breton powołuje się na ustawę o usługach cyfrowych (DSA).
Pomimo zakazu rozpowszechniania propagandowych treści stworzonych przez Hamas w większości mediów społecznościowych (w tym X), na portalu X pojawiają się zdecydowanie zbyt często. Ponadto, jak donosi NBC News, firma Elona Muska zmniejszyła liczbę osób zajmujących się usuwaniem szkodliwych treści w aplikacji.
Elon Musk nie widzi problemu
Elon Musk odpowiedzialny za aplikację X nie widzi problemu w liczbie szerzonych dezinformacji na jego portalu. Mężczyzna zasłania się wolnością słowa, która według niego jest największa na jego portalu w porównaniu do innych mediów społecznościowych. Właściciel firmy zapewnia, że polityka marki jest otwarta i przejrzysta.
Źródło: Reuters, Bussines Insider
Popularne
- Rozwój PSZOK-ów dzięki funduszom unijnym
- Poznaj Polskę na dwóch kołach
- Liam Payne wiecznie żywy. Znów usłyszymy jego głos
- Marcin Dubiel próbuje wrócić do internetu. Kolejny epic fail
- Kamil z Ameryki w akcji. Koszulki #freebudda wspierają Strefę 77
- Wojtek Gola na streamie u Jelly Frucika. Było piekielnie gorąco
- Młodzi na rynku pracy w Unii Europejskiej
- Rok po wybuchu Pandora Gate. Co dalej z ekstradycją Stuu?
- Fundusze unijne a problemy szkół