Plaga fejków o Hamasie na X. Elon Musk zadziwia komentarzem
Elon Musk otrzymał reprymendę ze strony szefa przemysłu Unii Europejskiej - Thierry'ego Bretona. Sprawa dotyczy ataków palestyńskiej grupy islamistycznej Hamas na Izrael. Czy właściciel aplikacji X pozwoli na szerzenie dezinformacji na platformie?
Fałszywe informacje są nieodłączną częścią internetu. W sieci często zdarzają się fejkowe newsy czy artykuły. Wszystko dzieje się za sprawą plotek, niedopowiedzeń, a nawet celowych działań. Dlatego dobry research i sprawdzanie wiarygodności internetowych komunikatów to podstawa. Szerzenie dezinformacji w sieci jest karalne. Za brak reakcji na ten czyn został oskarżony właściciel aplikacji X - Elon Musk.
Podobne
- Czy X zniknie z Polski? Elon Musk walczy z Unią Europejską
- Elon Musk odwiedził Auschwitz-Birkenau. Miliarder przesadził
- Elon Musk ma nowy plan na zarabianie. Twitter będzie płatny?
- Elon Musk robi czystki na Twitterze. To zła i dobra wiadomość
- Prawdziwa wolność tylko na Twitterze (X). Elon Musk usuwa przydatną funkcję
Szerzenie dezinformacji na portalu X
10 października szef przemysłu Unii Europejskiej - Thierry Breton - zwrócił się do Elona Muska, aby ten podjął działania w sprawie szerzenia się dezinformacji na jego portalu komunikacyjnym - X. Temat jest bardzo poważny, ponieważ mowa tu o atakach palestyńskiej grupy islamistycznej Hamas na Izrael. Breton powołuje się na ustawę o usługach cyfrowych (DSA).
Pomimo zakazu rozpowszechniania propagandowych treści stworzonych przez Hamas w większości mediów społecznościowych (w tym X), na portalu X pojawiają się zdecydowanie zbyt często. Ponadto, jak donosi NBC News, firma Elona Muska zmniejszyła liczbę osób zajmujących się usuwaniem szkodliwych treści w aplikacji.
Elon Musk nie widzi problemu
Elon Musk odpowiedzialny za aplikację X nie widzi problemu w liczbie szerzonych dezinformacji na jego portalu. Mężczyzna zasłania się wolnością słowa, która według niego jest największa na jego portalu w porównaniu do innych mediów społecznościowych. Właściciel firmy zapewnia, że polityka marki jest otwarta i przejrzysta.
Źródło: Reuters, Bussines Insider
Popularne
- To oni pozwali Sylwestra Wardęgę. Lista jest bardzo długa
- W 12 godziny spała z 1000 facetów. Onlyfansiara twierdzi, że pobiła rekord
- Dubajska czekolada trafiła do Żabki. Limitowana i ekstremalnie droga
- AI Iga Świątek wali szoty w reklamie pubu Mentzena. Będą pozwy?
- "Fazolandia" sprzedana. Koniec marzenia słynnego youtubera
- Jelly Frucik spał z Wojtkiem Golą? Żaden 20-stronnicowy dokument tego nie wymaże
- Dawid Podsiadło z AliExpress. Hubert jak Maciej Musiał - też posprząta mieszkanie
- Merch Drwala 2025 nadchodzi. Trzy daty, które lepiej zapamiętaj
- 19 stycznia krytyczną datą dla TikToka. MrBeast zabrał głos