"Masz wybór". Lidl wyrównał ceny produktów mięsnych i wege
Lidl wyrównał ceny produktów wegańskich i odzwierzęcych w Niemczech. Czy akcja zostanie rozszerzona na Polskę?
Diety wegańska i wegetariańska są coraz popularniejsze z kilku powodów. Dla jednych ważne jest niedokładanie ręki do cierpienia zwierząt w hodowlach przemysłowych. Dla innych kluczowym argumentem za ograniczaniem spożywania mięsa jest wpływ przemysłu mięsnego i produkcji nabiału na środowisko i kryzys klimatyczny. Jeszcze inni nie chcą przyjmować antybiotyków, którymi hojnie karmi się zwierzęta w hodowlach.
Podobne
- Jedzenie przyszłości to tylko robaki? Bułgarska fabryka space food to zmieni
- Masz ochotę na wege łososia? Zaserwują ci go z drukarki 3D
- Może jeść tylko 13 produktów. Żyje z potężnymi alergiami pokarmowymi
- Biohacking - co to jest i czy można zhakować ciało i umysł?
- "Doom spending" to nowa metoda radzenia sobie ze stresem. Przyczyny i konsekwencje
Lidl daje realny wybór między mięsem, a nie-mięsem
Poza zwykłym przyzwyczajeniem, ważnym powodem, dla którego ograniczanie spożywania produktów odzwierzęcych może być trudne, są ceny produktów roślinnych. Zwłaszcza tych "pomostowych", czyli bezpośrednich odpowiedników mięsa, które pomagają zmniejszyć jego ilość w diecie, bez większego wysiłku i uczenia się gotowania "od nowa".
Naprzeciw potrzebom osób, które nie chcą rezygnować z dotychczasowych przyzwyczajeń kulinarnych ani płacić więcej za droższe "nie-mięso", wyszedł niemiecki Lidl. W połowie października sieć zapowiedziała, że ceny 89 proc. produktów marki własnej Vemondo zostaną na stałe zrównane z odzwierzęcymi odpowiednikami.
Jako pierwszy sprzedawca detaliczny w Niemczech oferujemy teraz wybór: prawie wszystkie wegańskie produkty Vemondo można kupić w sklepie Lidl za tę samą niską cenę podstawową, co ich zwierzęce odpowiedniki! Co kupisz jako pierwsze?
W tej ofercie znalazły się m.in. wegańskie mięso mielone, wędliny, jogurty i mleko owsiane. Akcja odbywa się pod hasłem "masz wybór". W jej ramach wegańskie odpowiedniki będą również eksponowane w sklepach obok produktów pochodzących ze zwierząt. Dostając obok siebie mięso i "nie-mięso" w tej samej cenie, klienci rzeczywiście będą mieli realny wybór.
Czy ten sposób promocji produktów wegańskich zostanie rozszerzony na inne rynki, na których działa niemiecka sieć? Zapewne będzie to uzależnione od wyników akcji w Niemczech.
Źródło: www.lebensmittelzeitung.net
Popularne
- Amsterdam zaprasza na rave na autostradzie. 9 godzin mocnego techno
- Podejrzany o zabójstwo tiktokerki wrócił na miejsce zbrodni. Zostawił przerażający list
- Maskotki Minecraft do kupienia w Biedronce. Ile kosztują?
- Lalka Anabelle wyruszyła w upiorne tour. Warrenowie ostrzegali, żeby jej nie ruszać
- Ile przetrwałbyś na platformie bez lajków? Daj się wciągnąć w fediwersum
- Uzależnił się od smartfona. Straszne, co stało się z jego głową
- Łzy i drżący głos. PashaBiceps stracił czworonożnego przyjaciela
- Fit Lovers strollowali swoich fanów. "Rozstanie" to akcja promocyjna?
- Mata przewiózł Marylę Rodowicz Mustangiem. Teledysk to totalny viral