"Masz wybór". Lidl wyrównał ceny produktów mięsnych i wege
Lidl wyrównał ceny produktów wegańskich i odzwierzęcych w Niemczech. Czy akcja zostanie rozszerzona na Polskę?
Diety wegańska i wegetariańska są coraz popularniejsze z kilku powodów. Dla jednych ważne jest niedokładanie ręki do cierpienia zwierząt w hodowlach przemysłowych. Dla innych kluczowym argumentem za ograniczaniem spożywania mięsa jest wpływ przemysłu mięsnego i produkcji nabiału na środowisko i kryzys klimatyczny. Jeszcze inni nie chcą przyjmować antybiotyków, którymi hojnie karmi się zwierzęta w hodowlach.
Podobne
- Jedzenie przyszłości to tylko robaki? Bułgarska fabryka space food to zmieni
- Masz ochotę na wege łososia? Zaserwują ci go z drukarki 3D
- Może jeść tylko 13 produktów. Żyje z potężnymi alergiami pokarmowymi
- Biohacking - co to jest i czy można zhakować ciało i umysł?
- "Doom spending" to nowa metoda radzenia sobie ze stresem. Przyczyny i konsekwencje
Lidl daje realny wybór między mięsem, a nie-mięsem
Poza zwykłym przyzwyczajeniem, ważnym powodem, dla którego ograniczanie spożywania produktów odzwierzęcych może być trudne, są ceny produktów roślinnych. Zwłaszcza tych "pomostowych", czyli bezpośrednich odpowiedników mięsa, które pomagają zmniejszyć jego ilość w diecie, bez większego wysiłku i uczenia się gotowania "od nowa".
Naprzeciw potrzebom osób, które nie chcą rezygnować z dotychczasowych przyzwyczajeń kulinarnych ani płacić więcej za droższe "nie-mięso", wyszedł niemiecki Lidl. W połowie października sieć zapowiedziała, że ceny 89 proc. produktów marki własnej Vemondo zostaną na stałe zrównane z odzwierzęcymi odpowiednikami.
Jako pierwszy sprzedawca detaliczny w Niemczech oferujemy teraz wybór: prawie wszystkie wegańskie produkty Vemondo można kupić w sklepie Lidl za tę samą niską cenę podstawową, co ich zwierzęce odpowiedniki! Co kupisz jako pierwsze?
W tej ofercie znalazły się m.in. wegańskie mięso mielone, wędliny, jogurty i mleko owsiane. Akcja odbywa się pod hasłem "masz wybór". W jej ramach wegańskie odpowiedniki będą również eksponowane w sklepach obok produktów pochodzących ze zwierząt. Dostając obok siebie mięso i "nie-mięso" w tej samej cenie, klienci rzeczywiście będą mieli realny wybór.
Czy ten sposób promocji produktów wegańskich zostanie rozszerzony na inne rynki, na których działa niemiecka sieć? Zapewne będzie to uzależnione od wyników akcji w Niemczech.
Źródło: www.lebensmittelzeitung.net
Popularne
- PiriPiri zrobiło pierwsze w Polsce lody z kebabem. To nie jest żart
- Wersow wypuściła "Dorosłe serce". Śpiewa, że otrzymała chłód
- Rosyjski youtuber przesadził z prankami. Policja nie miała litości
- Pierwszy na świecie wyścig plemników. Będą zakłady, kamery, a nawet komentator
- "Best feeling, pozdro z fanem". O co chodzi w tym trendzie?
- Bombardiro Crocodilo i inne brainroty AI. Ten trend wyżre ci mózg
- Sylwester Wardęga przegrał z Marcinem Dubielem. Musi zapłacić 350 tys. zł?
- Gimpson (Gimper) ogłosił swój ostatni koncert. Klub wyprzedał W GODZINĘ
- Julia Żugaj ma nowego chłopaka? "Jest dla mnie teraz ogromnym wsparciem"