Książulo fenomenem na UW. "Się porobiło się"
Książulo, jeden z najpopularniejszych polskich youtuberów, stał się obiektem badań studentów Marketingu na Uniwersytecie Warszawskim. Zgodnie z zapowiedzią jednego ze studentów "ma być z tego całe wydarzenie".
Szymon Nyczke, znany również jako Książulo, to popularny polski youtuber gastronomiczny, który zasłynął z filmów recenzujących jedzenie. Jego kanał, pierwotnie o nazwie KolorowyVlog, istnieje od ponad dekady, jednak prawdziwą popularność Książulo zdobył w ostatnich latach dzięki filmom, w których krytykował ceny i jakość dań w lokalach w całej Polsce.
Książulo w swoich recenzjach skupia się głównie na kebsach i innych tanich fastfoodach. Nie powstrzymało go to jednak przed krytykowaniem kuchni Magdy Gessler czy cateringu od Anny Lewandowskiej i innych celebrytrów. Co ciekawe działalność Szymona wielokrotnie przyczyniła się do wzrostu zainteresowania lokalami, a nawet uratowania niektórych z nich. Tak było np. z cukiernią, która sprzedaje kultowe rurki z kremem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Czarek Czaruje o walce z SZALONYM REPORTEREM, SEQUENTO, CLOUTMMA, ILUZJI i BIZNESIE
Studenci marketingu badają fenomen Książula
Trudno się dziwić, że fenomen Książula dotarł na uczelnię, gdzie stał się studium przypadku. Jeden z fanów Książula poinformował go o tym fakcie w wiadomości prywatnej, pisząc:
"Siema, jak coś jesteś tematem zajęć na Uniwersytecie Warszawskim na marketingu. Mamy badać twoją markę wartości i ogólny wpływ na ofertę gastronomiczną. Typ gadał o tobie 1,5 h i twoim fenomenie. Każdy aspekt twojej działalności omawialiśmy, więc jesteś fenomenem na uczelni" - napisał fan do Książula.
Gość powiedział, że twój przypadek możemy rozłożyć na wiele badań, więc jak zrobimy badanie, to podeślę, bo ma być całe wydarzenie z tego
Książulo krótko skomentował tę wiadomość, pisząc: "Się porobiło się".
Popularność Książula z pewnością nie jest przypadkiem. Youtuber słynie ze szczerych recenzji jedzenia, krytyki drożyzny i niskiej jakości dań na jarmarkach bożonarodzeniowych, a także z bezkompromisowego wyrażania swoich opinii.
Zainteresowanie studentów Marketingu Uniwersytetu Warszawskiego jego osobą i działalnością świadczy o tym, że Książulo stał się nie tylko internetowym fenomenem, ale również interesującym z marketingowego punktu widzenia studium przypadku. Będzie ciekawie obserwować, jakie wnioski na temat marki Książula i jego wpływu na ofertę gastronomiczną wyciągną studenci podczas swoich badań.
Popularne
- Natalia Magical założyła niebieską platformę. Ile kosztuje miesięczny dostęp?
- Zbanowali ją z niebieskiej platformy. "Dwa tysiące obcych. Bez żadnych limitów"
- Cameraboy oburzony niebieską platformą Natalii? "Magical jest hipokrytą"
- Daniel Magical dostał bana na kicku. Już nie wróci na platformę?
- Edzio Rap drugi raz wbił na O'Block. Nawinął z lokalsami (i przeżył)
- Young Leosia i Kacper Błoński mają "dziecko". Ich wspólne lody już w sklepach
- Jak smakuje nowy zestaw w KFC "Squid Game"? "Cena jest mega wysoka"
- Naruciak chce konfrontacji z Gonciarzem. "Nie jestem w pozycji do stawiania warunków"
- Żenujący wpis Amadeusza Ferrariego o Natsu. Przekroczył granicę?