Kontrowersyjny komunikat w pojazdach MPK. "Dzień łapania za pupę" szokuje
W poznańskiej komunikacji miejskiej wyświetlono komunikat, który wywołał falę oburzenia wśród pasażerów. Na ekranach pojawił się napis: "Czy wiesz, że dziś jest dzień łapania za pupę?". Co na to zarząd MPK?
14 lipca na ekranach reklamowych w tramwajach i autobusach MPK Poznań pojawił się nietypowy napis, który wzbudził ogrom kontrowersji. "Czy wiesz, że dziś jest dzień łapania za pupę?" - właśnie taka wiadomość dotarła do podróżujących tego dnia komunikacją. Treść, z pozoru humorystyczna, momentalnie wzbudziła falę krytyki ze strony pasażerów - w szczególności kobiet i rodziców młodzieży - którzy uważają ją za nieodpowiednią i seksistowską.
Podobne
- Skandal w autobusie. Polska tiktokerka padła ofiarą molestowania?
- Budda wyjdzie z aresztu? Jego sprawa to dopiero początek
- Kierowca autobusu prowadził pod wpływem narkotyków. Poznań-miasto doznań
- Drillowcy podróżują na dachu autobusu? Szokujący filmik
- Polacy mają prawie 417,8 mln zł długów... Za jazdę na gapę
Kontrowersyjny komunikat w pojazdach MPK
Jak informuje rzeczniczka MPK Poznań - Agnieszka Smogulecka - za emisję tego komunikatu odpowiadał "zewnętrzny operator reklam". Spółka MPK zareagowała natychmiast - komunikat został usunięty, a operator wezwany do przedstawienia wyjaśnień. "Mogę tylko przeprosić pasażerów za treści, które pojawiły się w naszych pojazdach" - wyznała Smogulecka w komentarzu dla mediów.
W reakcji na incydent, radny miejski i wiceprzewodniczący Komisji Promocji Miasta oraz Komisji Transportu - Andrzej Prendke - złożył oficjalną interpelację do prezydenta Poznania. W piśmie radnego podkreślono, że komunikat "może powodować dyskomfort wśród pasażerek, szczególnie kobiet, a także osób niepełnoletnich". Radny domaga się również sprawdzenia, czy treść była zgodna z polityką reklamową MPK oraz czy przeprowadzono odpowiednią weryfikację działającego operatora. To nie pierwszy tego typu przypadek w Poznaniu. W 2022 r. pasażerowie MPK mogli natknąć się na ekranach komunikat dotyczący fistingu.
"Dzień łapania za pupę" szokuje
Z różnych kalendarzy nietypowych "świąt" wynika, że 14 lipca miałoby przypadać "Dzień łapania za pupę". Jednakże, jak podkreśla MPK, nie ma ono żadnego uzasadnienia kulturowego, historycznego ani prawnego.
MPK Poznań zapowiada zaostrzenie procedur akceptowania treści reklamowych i przestrzega operatorów przed podobnymi wpadkami. Spółka zaznaczyła, że nie toleruje działań sprzecznych z dobrymi obyczajami ani prawem. Jednocześnie Andrzej Prendke oczekuje, że prezydent miasta podejmie działania w celu weryfikacji i ewentualnej zmiany zasad współpracy z dostawcami reklam.
Źródło: Radio Eska
Popularne
- Treści dla dorosłych znikają z X? Blokada dotyczy całej Europy (tak, Polski też)
- Matcha jest obrzydliwa? Cała prawda o warszawskim zapaleniu opon mózgowych [VIBEZ CHECK]
- Spotify wprowadza weryfikację wieku. Możesz stracić swoje konto?
- Wiernikowska dołączyła do groźnego trendu. Naraziła zdrowie swojego synka?
- Doda powiesiła Labubu na Łódź Summer Festival. Wybrała PRZEMOC
- Najkwaśniejsze cukierki świata w polskim sklepie? Tiktoker podjął wyzwanie
- Nazistowska reklama jeansów Sydney Sweeney? To prawaki ryczą najgłośniej
- Muzyczne premiery sierpnia 2025. Na jakie zagraniczne płyty czekamy najbardziej?
- Chappell Roan wraca z mocną balladą. "The Subway" to jej mały pamiętnik? [RECENCZJA]