Kardashianki biednieją. Dlaczego internet traci zainteresowanie celebrytami?
Trendy wskazują, że influencer marketing zalicza spadek popularności. Młodzi ludzie mają dość wykreowanego, idealnego życia i szukają w social mediach autentyczności.
Influencer marketing to jeden ze sposobów pozyskiwania klientów dla marki. Celebryta prezentuje produkty lub usługi, a jego fani skłonieni reklamą idola, nabywają je. Proste? Proste, ale czy skuteczne? Badania na stronie shanebarker.com wykazują, że tylko 3 proc. konsumentów ulega wpływom gwiazd i przez ich rekomendację decyduje się na zakupy.
Jak podaje serwis meltwater.com, wiąże się to z wzrostem świadomości oraz zmianą prowadzenia dialogu między marką a jej odbiorcami. Konsumenci chcą się angażować. Chętniej wybierają firmy zgodne ze swoimi wartościami, zwracają uwagę na sposób komunikacji w sieci oraz na ich wizerunek.
Kim Kardashian zbiedniała, ale jeszcze nie spadła z rowerka
Wiele gwiazd i celebrytów odczuje zmieniające się trendy na własnej skórze. Dotkliwie przekonała się już o tym Kim Kardashian, która nieomal straciła swoją pozycję na liście najbogatszych według magazynu "Forbes". Celebrytka może pochwalić się majątkiem szacowanym na "jedyne" 960 mln dolarów, który zagwarantował jej 2259. miejsce w rankingu.
"Mierny" wynik Kim można tłumaczyć utratą popularności Kardashianów, co odbija się również w prognozach dotyczących zaufania influencerom. Do głosu doszli przedstawiciele Gen Z, a liczne badania wskazują, że stanowią oni już 40 proc. wszystkich konsumentów. Charakterystyka pokolenia sugeruje, że stawia ono na autentyczność. "Zetki" nie chcą wiązać scrollowania Instagrama czy TikToka z przeglądaniem kilkunastu kafelków bloku reklamowego.
Popularne
- Treści dla dorosłych znikają z X? Blokada dotyczy całej Europy (tak, Polski też)
- Doda powiesiła Labubu na Łódź Summer Festival. Wybrała PRZEMOC
- Tea - randkowa aplikacja tylko dla kobiet jest hitem w USA. Chroni przed toksykami?
- Czwarty sezon "Sabotażysty" Reziego nadchodzi. Kto weźmie udział w programie?
- Influencerka znalazła robaka w najdroższej drożdżówce w Polsce. "Już ich nie kupię"
- Nazistowska reklama jeansów Sydney Sweeney? To prawaki ryczą najgłośniej
- Spotify wprowadza weryfikację wieku. Możesz stracić swoje konto?
- Labubu opanowało social media? Te dane szokują
- Selena Gomez swój pierwszy perfum? Zadbała o osoby z niepełnosprawnościami