Kardashianki biednieją. Dlaczego internet traci zainteresowanie celebrytami?
Trendy wskazują, że influencer marketing zalicza spadek popularności. Młodzi ludzie mają dość wykreowanego, idealnego życia i szukają w social mediach autentyczności.
Influencer marketing to jeden ze sposobów pozyskiwania klientów dla marki. Celebryta prezentuje produkty lub usługi, a jego fani skłonieni reklamą idola, nabywają je. Proste? Proste, ale czy skuteczne? Badania na stronie shanebarker.com wykazują, że tylko 3 proc. konsumentów ulega wpływom gwiazd i przez ich rekomendację decyduje się na zakupy.
Jak podaje serwis meltwater.com, wiąże się to z wzrostem świadomości oraz zmianą prowadzenia dialogu między marką a jej odbiorcami. Konsumenci chcą się angażować. Chętniej wybierają firmy zgodne ze swoimi wartościami, zwracają uwagę na sposób komunikacji w sieci oraz na ich wizerunek.
Kim Kardashian zbiedniała, ale jeszcze nie spadła z rowerka
Wiele gwiazd i celebrytów odczuje zmieniające się trendy na własnej skórze. Dotkliwie przekonała się już o tym Kim Kardashian, która nieomal straciła swoją pozycję na liście najbogatszych według magazynu "Forbes". Celebrytka może pochwalić się majątkiem szacowanym na "jedyne" 960 mln dolarów, który zagwarantował jej 2259. miejsce w rankingu.
"Mierny" wynik Kim można tłumaczyć utratą popularności Kardashianów, co odbija się również w prognozach dotyczących zaufania influencerom. Do głosu doszli przedstawiciele Gen Z, a liczne badania wskazują, że stanowią oni już 40 proc. wszystkich konsumentów. Charakterystyka pokolenia sugeruje, że stawia ono na autentyczność. "Zetki" nie chcą wiązać scrollowania Instagrama czy TikToka z przeglądaniem kilkunastu kafelków bloku reklamowego.
Popularne
- "Best feeling, pozdro z fanem". O co chodzi w tym trendzie?
- Bombardiro Crocodilo i inne brainroty AI. Ten trend wyżre ci mózg
- Murcix wydaje własną książkę. Pomagała jej ghostwriterka
- PiriPiri zrobiło pierwsze w Polsce lody z kebabem. To nie jest żart
- Kolekcja Magdy Butrym x H&M hitem Vinted. Kosmiczne ceny
- Uczestnik "Twoje 5 minut 3" wydał oświadczenie. "Nie jestem psycholem"
- Wiedźmin z Temu? Wyciekły zdjęcia z planu 5. sezonu serialu
- Dubaj opanował Polskę. Do Lidla trafiły dubajskie lody
- Interaktywna wystawa Harry'ego Pottera w Polsce. Co w pakiecie VIP?