Kardashianki biednieją. Dlaczego internet traci zainteresowanie celebrytami?
Trendy wskazują, że influencer marketing zalicza spadek popularności. Młodzi ludzie mają dość wykreowanego, idealnego życia i szukają w social mediach autentyczności.
Influencer marketing to jeden ze sposobów pozyskiwania klientów dla marki. Celebryta prezentuje produkty lub usługi, a jego fani skłonieni reklamą idola, nabywają je. Proste? Proste, ale czy skuteczne? Badania na stronie shanebarker.com wykazują, że tylko 3 proc. konsumentów ulega wpływom gwiazd i przez ich rekomendację decyduje się na zakupy.
Jak podaje serwis meltwater.com, wiąże się to z wzrostem świadomości oraz zmianą prowadzenia dialogu między marką a jej odbiorcami. Konsumenci chcą się angażować. Chętniej wybierają firmy zgodne ze swoimi wartościami, zwracają uwagę na sposób komunikacji w sieci oraz na ich wizerunek.
Kim Kardashian zbiedniała, ale jeszcze nie spadła z rowerka
Wiele gwiazd i celebrytów odczuje zmieniające się trendy na własnej skórze. Dotkliwie przekonała się już o tym Kim Kardashian, która nieomal straciła swoją pozycję na liście najbogatszych według magazynu "Forbes". Celebrytka może pochwalić się majątkiem szacowanym na "jedyne" 960 mln dolarów, który zagwarantował jej 2259. miejsce w rankingu.
"Mierny" wynik Kim można tłumaczyć utratą popularności Kardashianów, co odbija się również w prognozach dotyczących zaufania influencerom. Do głosu doszli przedstawiciele Gen Z, a liczne badania wskazują, że stanowią oni już 40 proc. wszystkich konsumentów. Charakterystyka pokolenia sugeruje, że stawia ono na autentyczność. "Zetki" nie chcą wiązać scrollowania Instagrama czy TikToka z przeglądaniem kilkunastu kafelków bloku reklamowego.
Popularne
- To oni pozwali Sylwestra Wardęgę. Lista jest bardzo długa
- W 12 godziny spała z 1000 facetów. Onlyfansiara twierdzi, że pobiła rekord
- Dubajska czekolada trafiła do Żabki. Limitowana i ekstremalnie droga
- AI Iga Świątek wali szoty w reklamie pubu Mentzena. Będą pozwy?
- "Fazolandia" sprzedana. Koniec marzenia słynnego youtubera
- Jelly Frucik spał z Wojtkiem Golą? Żaden 20-stronnicowy dokument tego nie wymaże
- Dawid Podsiadło z AliExpress. Hubert jak Maciej Musiał - też posprząta mieszkanie
- Merch Drwala 2025 nadchodzi. Trzy daty, które lepiej zapamiętaj
- 19 stycznia krytyczną datą dla TikToka. MrBeast zabrał głos