YouTube wyda miliony na twórców, aby walczyć z TikTokiem
Walka YouTube vs. TikTok to zastanawiający przypadek. W tym momencie YouTube odpowiedziało dokładnie tym, czym prawie rok temu zaatakował TikTok!
Miesiące temu to TikTok zaatakował i zrobił trochę rozruchu na scenie social media. Tyle że, według wcześniejszych ogłoszeń (o których pisałem tutaj), TikTok Creator Fund miał rozdać przeszło 200 milionów dolarów dla autorów ze Stanów Zjednoczonych, a reszta świata otrzymała do rozdzielenia między sobą 2 miliardy dolców. Patrząc na to, ile YouTube chce przeznaczyć na odwet, to… nie wygląda to zachęcająco.
Podobne
- "Młody nie siedź przy kompie, bo na tym nie zarobisz". Ojciec nie miał racji: wyciekły zarobki streamerów z Twitcha 💰💰💰
- Samsung Galaxy S21 FE będzie kolejnym nudnym smartfonem. I bardzo dobrze!
- Meta Quest 2 BARDZO podrożeje. Kupujcie teraz, bo… warto?
- TikTok usunięty ze sklepu iPhone’a w Rosji. iPhone z TikTokiem za 2x normalnej ceny?!
- Facebook wyda konkurenta dla Clubhouse?
YouTube przeznaczy drobniaki na walkę z TikTokiem
Każdy, ktokolwiek może, stara się zawalczyć z TikTokiem, który jest w tym momencie jedną z największych platform społecznościowych. Szczególnie, że znajdziemy tam ogromną ilość młodych ludzi. A są oni ważnym rynkiem m.in. dla marketingowców. Stąd TikTok rzucił ogromną kasę, aby przyciągnąć twórców do siebie — w tym dużo tych, którzy trafiają do młodzieży.
Sam proces przekazywania gotówki będzie wyglądać inaczej niż w przypadku TikTok Creator Fund.
Na początek odrobina wyjaśnienia — YouTube Shorts to odpowiednik TikToka: krótkie filmiki, które nagrywane są w pionowym aspekcie, a nie horyzontalnym. Twórcy nie mogą zarabiać na swoich filmach — do wczoraj. Teraz każdy może monetyzować swoje krótkie filmy na YouTube.
YouTube Shorts Fund to „szansa dla wszystkich użytkowników na zdobycie nagrody pieniężnej za stworzenie najlepszego krótkiego filmu w danym miesiącu”. Korporacja sama skontaktuje się z twórcami, których zawartość zebrała najwięcej wyświetleń i polubień. Tysiące twórców ma otrzymać gratyfikację pieniężną.
Wygląda na to, że YouTube będzie walczyć z TikTokiem
Plus jest taki, iż YT będzie płacić za najlepsze shorty — nieważne, jak dużymi twórcami będziemy. Ważne jest stworzenie czegoś, co stanie się viralem. Brzmi nieźle, prawda?
Popularne
- Znamy przyczynę śmierci sowy Duolingo. Dua Lipa opłakuje ptaka
- Stuu został pobity? Szokujące nagranie obiegło internet
- Kotolga jest viralem na TikToku. Kim jest i co o niej wiadomo?
- Sowa Duolingo nie żyje. Wszyscy możecie ją mieć na sumieniu
- Żugajki na tropie nowego partnera Julii. Kim jest tajemniczy mężczyzna?
- Powstał tłumacz z polskiego na deweloperski. "Zrozum groźne gatunki"
- Sprawa korepetytora trafiła do Rzeczniczki Praw Dziecka. Co dalej?
- Damiano David wystąpił w Polsce. Zagrał nowy kawałek
- Jak pachną perfumy Skolima BEBECITA? Ekspert zabrał głos