Vibez - daje więcej niż obiecuje - ludzie, ekologia, lifehackiVibez
Akcja Partnerska PłatnaFundusze Europejskie dla młodych
Ubisoft skasował graczowi całe konto - i nie odda mu

Ubisoft SKASOWAŁ konto z grami i nie odda. Dlaczego gry na Steam, Originie i innych NIE są wasze?

Źródło zdjęć: © Canva, Kolaż: Vibez
Oliwier NytkoOliwier Nytko,01.01.2022 10:01

Ubisoft zabrał komuś konto z grami - permanentnie, na zawsze. Dlaczego? Najprościej: przez nieaktywność. Dlaczego kupując gry na cyfrowych platformach, to nie wy jesteście właścicielami gier?

Ostatnio była duża wrzawa w sieci związana z posiadaniem gier oraz tym, kto tak naprawdę posiada wasze gry. Bo czasy kupowania gier na płycie i możliwości korzystania z niej po wsze czasy to przeżytek i relikt czasów.

Od kilku lat mamy widzieliśmy zauważalny trend w zmianie komfortu kupowania, ale i aktywowania gier. W zamierzchłych czasach circa 2012 r., gry dostawaliśmy na płytach. Może niektóre wyjątki zawierały kod do aktywacji, ale standardem było otrzymanie gier na własność.

Przyszedł Steam, Origin czy Uplay i…

Wraz z nadejściem popularnych serwisów, na których mogliśmy zarządzać grami i je stamtąd aktywować, zniknęła era posiadania gier. Teraz każdy z nas, aktywując daną grę na takiej platformie na stream, stajemy się - w dużym uproszczeniu - jedynie użytkownikami danej gry.

To z kolei oznacza, że jeżeli coś się stanie, to możemy się pożegnać z naszą biblioteką. Myślicie, że tak nie może się stać? Że takie negatywne myślenie, to jedynie wymysł szaleńców? Nah.

Jeden z posiadaczy konta na Uplay chciał zagrać sobie w swoje gry

Dokładniej, to w "swoje" gry. Po stosunkowo niedługim czasie nieobecności, trwającej około półtorej roku, gracz chciał powrócić do swojej kolekcji. Bo w 2020 r. musiał sprzedać swój gamingowy komputer, a ostatnio, w drugiej połowie 2021 roku, miał szansę znowu poczuć cudowne PCMR.

I co? Nic. Ubisoft usunął permanentnie konto naszego bohatera przez to, że nie zaakceptował anglojęzycznego odpowiednika RODO. Wprowadzenie informacji o przetwarzaniu danych było ważne. Ale żeby usuwać nieaktywnemu graczowi całe konto?

Problem jest jeden: gracz miał stracić konto po jednym ostrzeżeniu. Ubi za to twierdzi, że wysyła trzy takie wiadomości:

Wiadomość o usunięciu konta
Wiadomość o usunięciu konta (Techspot)

Nic nie da się z tym zrobić. Ot, decyzja Ubisoftu jest nieodwracalna.

To powinno być przestrogą dla każdego, kto myśli, że jego gry są bezpieczne na jakiś platformach.

Fundusze Europejskie dla młodych
Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 1
  • emoji ogień - liczba głosów: 1
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 1
  • emoji smutek - liczba głosów: 1
  • emoji złość - liczba głosów: 2
  • emoji kupka - liczba głosów: 2