Seriale z internetowymi sławami to nic nowego

Serial o TikTokerach? Doh, to żadna nowość

Źródło zdjęć: © Unsplash.com
Oliwier NytkoOliwier Nytko,26.04.2021 09:00

Zdziwiliście się na wieści o tym, że TikTok przygotuje serial z największym domem TikTokerów na świecie? Zdradzę Wam coś: to nic nowego.

Media zawsze starają się przyciągnąć do siebie znane osobistości. Kiedyś celebryci, teraz infuencerzy. Najnowszym przypadkiem tego fenomenu, jest stworzenie kompletnie nowej serii przez Netflixa. Bohaterami odcinków będą TikTokerzy z Hype House. Waaa, nie czytaliście o tym? Szybko sprawdźcie wcześniejszego newsa!

Czy Netflix trafił właśnie na żyłę złota? Prawdopodobnie. Jeżeli nie wyjdzie z tego jakaś drama o wielkości tej z pierwszego Teamu X, to korporacja złowi dwie tłuste ryby: dostanie przyzwoitą zawartość na swoją platformę oraz przyciągnie do siebie ludzi, którzy kochają TikTokerów i może usunęli swoją subskrypcję jakiś czas temu.

Czy dacie wiarę, że nie jest to coś nowego?

Ponieważ koncept korzystania z osób popularnych w różnych mediach, które nie są telewizją*, nie został wymyślony kilka dni temu! Zaraz kilka słów o tym, dlaczego jest to świetna rzecz dla obu stron, ale najpierw dwa case'y z ostatnich 8 lat, Są to świetne przykłady na to, że skorzystanie z internetowej osobistości może być kluczem do wygranej w grze telewizyjnej.

*Netflix stał się zamiennikiem telewizji w wielu domach — nie można temu zaprzeczyć.

Ludzie w sieciach telewizyjnych nie są głupi — wykorzystanie osoby, która jest sławna w internecie, może przyciągnąć tysiące nowych użytkowników. A o to chodzi w telewizji! Jedną z ważniejszych person, czy też grup, która przeszła z internetu do telewizji jest projekt Odd Future Wolf Gang Kill Them All. Coś tam świta, ale nie pamiętacie, o kogo chodziło? Naturalnie o projekcie m.in. Tyler, The Creator, Taco czy Syd Tha Kid:

Loiter Squad (OF), 2012-2014

Serial komediowy z krótkimi skeczami w prawdziwym świecie. Warto zaznaczyć, że był to okres, gdy Tyler, The Creator, był jeszcze uważany za młodego i gniewnego twórcę. Album Goblin wyszedł rok przed wydaniem pierwszego odcinka Loiter Squad, a o Flower Boy nie śpiewały jeszcze ptaszki.

Grupa OF korzystała wtedy bardzo z internetu. Zamiast standardowego podejścia wykorzystywali oni potęgę wrzucania rzeczy do sieci. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o OF i o losach członków tej ferajny, to sprawdźcie film Trap Lore Rossa:

Odd Future - Where Are They Now?

Loiter Squad był ogromny w tamtych czasach. Tyler i Odd Future byli świetną zgrają. Szansę dała im jedna z tych stacji, która zajmowała się takimi mniej konwencjonalnymi serialami, czyli Adult Swim. Bez żadnego zaprzeczania, OF przeniosło się z internetu do telewizji perfekcyjnie. Nawet teraz większość z odcinków bawi do łez. Jak wtedy mówiło same OF, Loiter Squad było połączeniem Jackassa i Chappelle’s Show. Moim zdaniem wyszło to perfekcyjnie. Skecze często ocierały się o stosunkowo nietuzinkowe bariery. Seth Roger jako 6-letnia dziewczynka?

Bearded Six-Year-Old Girl | Loiter Squad | Adult Swim

Jak czuje się człowiek po wypiciu kawy pierwszy raz w życiu?

Taco Meets Coffee | Loiter Squad | Adult Swim

Jeżeli tylko będziecie mieli odrobinę czasu, to obejrzyjcie Loiter Squad, warto!

Ale przecież to jednostkowy przykład, prawda? Tyler i OF byli specjalni! No nie do końca, ponieważ w tym samym czasie przez 2 sezony trwał inny, też bardzo popularny serial:

Mac Miller and the Most Dope Family

Oto kolejny serial, którego członem była osobowość, która zdobyła popularność dzięki internetowi. Mac skorzystał z bardzo podobnego schematu do OF: darmowe i viralowe piosenki wrzucane do sieci, m.in. na YouTube. Stąd jego początkowa popularność przypłynęła z internetu, aniżeli z bycia sławnym czy wydawania świetnych płyt*.

*Co nie oznacza, że jego debiutancki album był słaby — ponieważ jest świetny.

Założenia serialu były bardzo proste — ale pozwalały dzięki temu popuszczenie wodzy fantazji. Oto przygody Maca i jego przyjaciół. Dokładniej pisząc, chodzi tutaj o przygody po przeprowadzce do Los Angeles z Pittsburgha. Odcinków powstało bardzo mało, bo 2 sezony po odpowiednio 6 i 8 odcinków. Jednak to był hit. Jak sam Mac Miller wspomniał w jednym z wywiadów, zakończył Most Dope Family na własne życzenie

Szansę na stworzenie tego serialu otrzymał od stacji MTV — i był to strzał w dziesiątkę. Starsze źródła wspominają, że Most Dope Family był niesamowicie popularny. Nawet 1. miejsce w rankingach oglądalności.

Dlatego ściągnięcie popularnych osób do telewizji to win-win?

Szczerze? To może być dobra sytuacja dla każdego, jeżeli naturalnie zostanie odpowiednio rozegrana. Gdy gwiazdy otrzymają odpowiednio dużo swobody, będą w stanie odegrać niektóre scenki (bo TV) i ich pierwotni widzowie będą podążać za nimi, to mamy dużą szansę na sukces. No i z pozycji gwiazd, możliwość dotarcia do masowego widza, czy też innej grupy, może okazać się kolejnym schodkiem do góry w ich karierze.

Jeżeli tylko Netflix nie pójdzie w złym kierunku podczas tworzenia serii o Hype House i pozwoli gwiazdom zachowywać się naturalnie — lub też tak, jak zachowują się na swoich tiktokach — to mamy szansę na hit. Może niemainstreamowy hit, który przyciągnie każdego przed telewizor. Ale hit, który przyciągnie fanów Hype House przed Netflixa? Pewnie tak.

Odkryj magię nie tylko otrzymywania, ale również dawania
Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 0