MrBeast scancellowany. Pogrążyła go afera czekoladowa
Jeden z najpopularniejszych youtuberów na świecie Jimmy Donaldson, znany jako MrBeast, zaliczył poważną wpadkę wizerunkową. Twórca poprosił fanów, aby układali czekolady jego marki tak, by produkty wyglądały ładnie na półce. Wielu internautów oskarżyło go o wykorzystywanie ludzi.
Jimmy Donaldson, znany jako MrBeast, zgromadził na YouTube społeczność liczącą ponad 136 mln subskrybentów. Twórca zasłynął filmami o bezprecedensowym rozmachu. Przykładowo, w listopadzie 2021 r. odtworzył netfliksowy serial "Squid Game" w prawdziwym życiu. Influencer wydał na realizację projektu zawrotną sumę 14,5 mln zł.
Podobne
- Ile zarabia MrBeast? Król YouTube'a poza konkurencją
- MrBeast ratuje swoje imperium. Żadnej litości dla pracowników
- MrBeast oświadczył się. Miał na sobie nietypową stylówkę
- Gotowi na kolejną aferę? Marcoń i Konopskyy wywleką nowe brudy
- Latex Coach zmienia mental Polaków. "Nie jestem Marilyn Monroe" [WYWIAD]
MrBeast prowadzi działalność nie tylko na YouTube. Mężczyzna założył sieć fast foodów MrBeast Burger. W dwa lata działalności otworzył ponad 1,7 tys. lokali w Ameryce Północnej i Europie. Ponadto youtuber stworzył nową markę czekolad Feastables. W marcu 2023 r. smakołyki znalazły się w centrum kryzysu wizerunkowego z udziałem Donaldsona.
MrBeast i afera czekoladowa
Feastables są dostępne w sieci supermarketów Walmart na terenie USA. MrBeast udostępnił na Twitterze zdjęcie pochodzące z jednego ze sklepów. Fotografia przedstawia półkę, na której leżą porozrzucane czekolady youtubera.
"Potrzebuję waszej pomocy! Następnym razem, gdy zobaczycie Feastables w Walmarcie (...), proszę was o uporządkowanie opakowań tak, by prezentowały się ładnie, byłbym wtedy bardzo szczęśliwy" - napisał MrBeast na Twitterze. Youtuber dodał, że potrzebuje od fanów "krótkoterminowej pomocy", bo buduje zespół, który będzie porządkował czekolady na półkach sklepowych.
Profil Feastables na Twitterze zachęcił obserwatorów do udziału w akcji. Jedna osoba ma wygrać 5 tys. dolarów. Zostanie ona wyłoniona spośród ludzi, którzy udowodnią, że pomogli układać czekolady na półkach w sklepie. Aby to zrobić, muszą przesłać zdjęcie przed i po tym, gdy uporządkowali wystawę.
"Nie widzisz naszych czekolad na półce? Znajdź pracownika sklepu i poproś go, by sprawdził, czy produkt znajduje się na zapleczu. Zapytaj go, by ustawił towar na półce i upewnij się, że pasuje do etykiety" - apeluje firma Feastables.
MrBeast skrytykowany na wykorzystywanie fanów
Apel MrBeasta spotkał się z mieszanymi reakcjami. Niektórzy fani youtubera w odpowiedzi na wpis na Twitterze opublikowali zdjęcia uporządkowanych półek sklepowych, na których leżą Feastables. Wielu internautów skrytykowało influencera i zarzuciło mu, że wykorzystuje fanów.
"To fascynujące, że nastała era kapitalizmu, w której ludzie mają zaszczyt pracować za darmo dla bogaczy, którzy mają ich w poważaniu. Fani zachowują się jak lojalny pies, który chce smakołyku, tylko że smakołykiem jest wyobrażone poczucie więzi z youtuberem" - napisał jeden z użytkowników Twittera.
Niektórzy internauci zagrozili youtuberowi, że specjalnie będą niszczyć opakowania Feastables, chyba że influencer zapłaci im pieniądze.
Inni opublikowali memy w ramach kpin z apelu youtubera: "Złapałem tego człowieka po tym, gdy otarł się ramieniem o opakowanie Feastables i jedna czekolada spadła na ziemię. Typ błaga o litość, ale nie wierzę w jego szczere intencje. Jak mam z nim postępować, proszę pana?"
Kiedy kontrowersja zyskała na rozgłosie, MrBeast wykonał typowe chajzerowanie. Ogłosił, że przekaże 100 tys. dolarów na cele charytatywne w ramach wdzięczności za uporządkowanie opakowań czekolad.
Źródło: NBC News
W temacie popkultura
- Peter McPoland wystąpi w Polsce. Kolejna alternatywna perełka
- Jak Louis Tomlinson przeżył śmierć Liama Payne'a? "Nigdy wcześniej nie straciłem przyjaciela"
- Kto dostanie nominację do Grammy 2026? To moje typy na Najlepszego Nowego Artystę
- Ile kosztują bilety na Open'er Festival 2026? Ruszyła sprzedaż kolejnej puli biletów
Popularne
- "POLSKA GUROM" - Przemek Kucyk zgłasza się na Eurowizję. To jego topka polskiej (pop)kultury
- Nudna reklama Friza i Wersow. Recenzja "Friz & Wersow. Miłość w czasach online"
- Nikita i Cameraboy rozstali się? Mocny statement krąży w sieci
- Wejdą nowe smaki Wojanków? Internet huczy od pogłosek
- Bagi na liście Forbes 30 under 30. Znalazł się tam szybciej od Friza
- Taylor Swift wydała POPrawny album. Dlaczego nie wrócę do "The Life of a Showgirl"? [RECENZJA]
- Antyki, czyli kuchnia babci na TikToku. Wywiad z ikonicznym twórcą
- Taylor Swift zdissowała Charli XCX. Nazwała ją warczącą chihuahuą
- Dawid Podsiadło zagra sekretny koncert dla wybrańców. Trzeba było zbierać tipy...