ekologia
Cegły z grzybów mogą stać się materiałem przyszłości
Młodzieżowy Strajk Klimatyczny

Greta Thunberg sprowadza ludzkość z Marsa na Ziemię

Źródło zdjęć: © YouTube @Fridays For Future USA / YouTube @Fridays For Future USA
Jakub TyszkowskiJakub Tyszkowski,18.02.2021 10:08

Własne M4 na Marsie? Dla 99% ludzkości takie plany nigdy nie wyjdą poza sferę fantazji. Dlatego lepiej skupić się na walce ze zmianami klimatu – w satyrycznej reklamie apeluje Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, ruch zainicjowany przez Gretę Thunberg.

bDJhCKib

Amerykański oddział Młodzieżowego Strajku Klimatycznego (ang. Fridays For Future) opublikował spot, który w satyryczny sposób promuje turystykę na Marsie. Przesłanie klipu pt. "1%" jest takie, że jeśli nie jesteś wystarczająco bogaty, aby wsiąść do kosmicznego Ubera lecącego na Marsa (czytaj: nie należysz do 1% najzamożniejszej grupy ludzi), lepiej skup się na walce ze zmianami klimatu na Ziemi.

Film "1%" jest zrealizowany z hollywoodzkim rozmachem, którego nie powstydziłby się sam Ridley Scott. Twórcy spotu prezentują powody, dlaczego warto przeprowadzić się na Czerwoną Planetę. Widzimy zapierające dech w piersiach marsjańskie krajobrazy, którym akompaniuje głos lektora: – Człowiek żyje na Ziemi od ponad 5 milionów lat. Czas na zmiany.

bDJhCKid

– Mars to 56 milionów kilometrów kwadratowych nietkniętej ziemi – przekonuje lektor, dodając, że na Czerwonej Planecie nie ma wojen, przestępczości, pandemii i zanieczyszczeń: – To nowy świat, w którym możemy zacząć od nowa – mówi lektor. Jednak na końcu spotu pojawia się plansza z zaskakującym stwierdzeniem: "A dla 99% ludzkości, która pozostanie w domach… zajmijmy się naprawą klimatu na Ziemi".

1% - After more than 5 million years of human existence on Earth, it’s time for a change…

Dlaczego powstała satyryczna reklama o marsjańskiej turystyce?

– Chcieliśmy wyeksponować pewien nonsens – tłumaczą twórcy satyrycznego spotu (Fridays For Future). – Programy kosmiczne, które finansuje rząd i najbogatszy 1% ludzkości koncentrują wysiłki na zasiedleniu Marsa (sam łazik Perseverance kosztował 2,7 miliarda dolarów), a mimo to większość ludzi nigdy nie będzie miała szansy ani polecieć, ani żyć na Czerwonej Planecie.

bDJhCKif

– Nie wynika to z braku środków, ale z faktu, że nasze globalne systemy nie dbają o nas i odmawiają podjęcia sprawiedliwych działań – argumentują autorzy przewrotnej reklamy o locie na Marsa, dodając: – Ponieważ 99% ludzkości pozostanie na Ziemi, konieczne jest naprawienie zmian klimatycznych, które niszczą naszą ojczystą planetę. Zajmijmy się tym teraz. Nie mamy już wyboru.

Satyryczna reklama ukazała się 17 lutego, dzień przed tym, jak na Marsie wyląduje łazik Perseverance, mający za zadanie poszukiwać śladów życia na Czerwonej Planecie.

Komentarze (0)
arrow
Słomki z fusów do kawy w Starbucks