Belgijska sieć chce, by ubrania dla dzieci były neutralne płciowo. Chłopcy będą nosili sukienki?
Belgijska sieć odzieżowa JBC stawia na neutralność i otwartość, dlatego rezygnuje ze standardowego podziału na "żeńskie" i "męskie", a przy tym pokazuje, że nasza droga na zależy od naszej płci
Wyobraźcie sobie, że musicie kupić sześcioletniemu dziecku ubranie. Co kupilibyście chłopcu? Pewnie spodenki, najlepiej w kolorze niebieskim. Co kupilibyście dziewczynce? Sukienkę, ewentualnie spódnicę, koniecznie różową.
Podobne
- Neutralne płciowo lalki. Zabawki uczą tolerancji
- Levi's rusza z nową kolekcją. Super comfy i luźne ubrania
- Najjjka uderza w Wersow i Friza. "Z dzieci robi się maszyny do zarabiania"
- Pomysły na prezent dla Niej - daj się zainspirować!
- 20-letnia tiktokerka z Polski kupiła 3 mieszkania w Hiszpanii. "Dobro wraca"
Oczywiście jest to pewne przerysowanie, bo równie dobrze moglibyście kupić zwykłą, białą koszulkę czy sweter, ale posłużyłam się tymi konkretnymi przykładami, by lepiej zobrazować coś, co jest w nas zakorzenione od dawna - podział ubrań przez wzgląd na płci.
Neutralne płciowo ubrania dla dzieci
Ostatnio takiemu rozdzieleniu sprzeciwiła się belgijska sieć odzieżowa JBC. Ogłosiła, że nie będzie już umieszczała etykietek odnoszących się do płci na ubraniach z działu dziecięcego. Od teraz dzieci i ich rodzice nie znajdą w sklepach działu "dziewczęcego" i "chłopięcego". Jedyny podział, na jaki możemy liczyć, to podział ze względu na wiek.
Droom buiten de lijntjes tijdens het nieuwe schooljaar met JBC
Jeśli chłopcu spodoba się koszulka w kwiaty po prostu będzie mógł ją sobie kupić bez myślenia o tym, że kupuje coś "dziewczęcego". Tak samo dziewczyna będzie mogła pozbyć się podobnego myślenia podczas kupowania np. dużej, oversizowej bluzy z samochodami.
Po co to robią?
Tym działaniem firma chce wesprzeć młodych ludzi i odejść od stereotypowego postrzegania ubrań. Stąd też nowa, neutralna pod względem płci kolekcja z nadrukiem: "Gdy dorosnę, chcę zostać…". Pod nim znajdą się różne nazwy stanowisk tak, by te "poważne" przestały być kojarzone tylko z mężczyznami.
Jak zapewnia firma, działanie nie jest chwytem marketingowym, a wyjściem naprzeciw oczekiwaniom dzieci i zmieniającym się podejściom. Teraz młodzi ludzie nie chcą "zamykać się w stereotypowych pudełkach". Stawiają na wolność wyboru i możliwość do decydowania o sobie, a dzięki takim posunięciom i takiej kolekcji z pewnością łatwiej będzie im się pozbyć oczekiwań i uprzedzeń.
Dlatego też do tych neutralnych płciowo ubrań dołączona zostanie kolorowanka "Dream outside the Lines", która pokazuje, że to jak wygląda nasze życie, zależy tylko od naszych wyborów, a nie od płci. Co więcej, belgijska sieć rozważa też rozszerzenie całej akcji. W przyszłości może ubrania dla dorosłych również nie będą w żaden sposób oznaczane pod względem płci.
"Dlaczego nie zrobić tego również w kolekcji dla dorosłych? W każdym razie, jeśli chodzi o modę, kobiety i mężczyźni są już o wiele bardziej otwarci i dokonują wyborów, co do swoich ubrań nie zwracając uwagi na płeć".
Nie wiem jak Wam, ale mnie bardzo się ta nowa polityka firmy podoba i bardzo bym chciała, żeby więcej marek podchodziło do tematu w taki sposób. W końcu może dzięki temu pozbędziemy się tego podziału na "niebieskie" ubrania dla chłopców i "różowe" ubrania dla dziewczynek. Może to też krok, który przybliży nas do zaakceptowania tego, że mężczyźni też mogą chodzić w spódnicach i sukienkach? Kto wie…
Popularne
- Polka zmarła na egzotycznej wyspie. Miała 27 lat i żywiła się wyłącznie owocami
- Wege burgery na celowniku UE. "Zakaz byłby krokiem wstecz"
- 48 Hours Challenge powodem zaginięć nastolatków? Komentarz policji
- Czarny żurek, czarne nuggetsy i krwawa pasta. Halloween w restauracjach
- Zrobił test ekskluzywnych zapałek z Zary za 50 zł. Czy warto wydać tyle pieniędzy?
- Andziaks kupiła chipsy za 500 zł. Popłakała się: "poczułam się oszukana"
- TOP 5 teledysków z 2025 r., które mogłyby być filmami. Nie jesteście gotowi na te produkcje
- Rosalía przyjechała do Polski. Gwiazda latino jadła pomidorówkę w barze mlecznym
- Kękę odgadł wszystkie powiaty w Polsce. Zajęło mu to mniej niż 20 minut