W Krakowie trwa wycinka ponad 1000 drzew. Mimo intensywnych protestów
Aktywiści miejscy protestują przeciwko wycince drzew pod inwestycję drogową. Władze Krakowa nie ustępują.
Pisaliśmy już o sporze między władzami Krakowa a aktywistami i częścią mieszkańców w sprawie kształtu inwestycji w tramwaj do Mistrzejowic. Główne zastrzeżenia ze strony niezadowolonych z wersji projektu przyjętej przez miasto do realizacji dotyczą wycięcia kilkudziesięcioletnich drzew.
Podobne
- Ostatnie Pokolenie spotka się z Rafałem Trzaskowskim. Będą negocjować w Nowej Pogorzeli
- Aktywiści rozlali krew na poznańskim rynku. Powód skłania do namysłu
- Wschód na wiecu Donalda Tuska. Szef PO zapowiedział rozliczenie Orlenu
- Donald Trump przywraca plastikowe słomki? Ekolodzy zdruzgotani
- Strefa Czystego Transportu w Krakowie. Sąd unieważnił uchwałę
Aktywiści z "Akcja Ratunkowa dla Krakowa" jak najbardziej popierając inwestycję w szynowy transport publiczny do Mistrzejowic, utrzymują również, że obecny kształt planowanej przebudowy "to gigantyczna, przeskalowana inwestycja drogowa, a linia tramwajowa jest jedynie kwiatkiem do kożucha".
W Krakowie od początku lipca trwa wycinka drzew
Władze Krakowa nie uwzględniają obiekcji aktywistów i części mieszkańców, wycinka drzew rozpoczęła się na początku lipca.
10 lipca odbył się protest mieszkańców, którzy nie zgadzają się na wycinkę. Nie jest ich zdaniem konieczna dla uruchomienia linii tramwajowej. Przypomnijmy, że ma zniknąć ponad 1000 drzew w ramach budowy 4,5 km linii tramwajowej.
Kraje zachodnioeuropejskie dwoją się i troją, aby przywrócić w miastach zieleń i ograniczać ruch samochodowy. Jest to potrzebne dla utrzymania znośnych temperatur w ocieplającym się klimacie, ograniczenia zanieczyszczenia powietrza i utrzymania w glebie wilgoci co jest konieczne, żeby była m.in. w stanie wchłaniać wodę przy gwałtownych opadach.
Kraków zdaje się iść bardziej w ślady egipskiej Aleksandrii, która uruchomiła w czerwcu 2023 r. najnowszą inwestycję drogową przy popularnej miejskiej plaży. To kolejny przykład na to, że betonowanie miast pod auta zwiększa, a nie zmniejsza problemy z korkami.
Popularne
- Znamy ceny biletów na The Weeknd. Jest drogo, ale mogło być (?) drożej
- Dramatyczny gest Ostatniego Pokolenia. Aktywistka obnażyła piersi przed obrazem Rejtana
- Zaskakujące wyznania gwiazd "Wednesday". Memy, jedzenie i jedna aplikacja
- Jawor nie zapłacił jej za pracę. Ghostował dziewczynę przez kilka miesięcy
- Wygrał konkurs na najbardziej performatywnego mężczyznę w Warszawie. Nawet nie lubi matchy [WYWIAD]
- System kaucyjny w Polsce 2025. Wszystko, co musisz wiedzieć
- Julia Żugaj przeprowadziła się do UK. "W Londynie dzieje się dużo więcej niż w Polsce"
- Trzy kobiety, jeden schön patrol. To najlepsza akcja roku?
- Odsłonili mural Friza i Wersow. Internauci nie mieli litości