Sprzedaż energetyków ma się dobrze jak nigdy. Co z ustawą o zakazie sprzedaży?
Zdaje się, że napoje energetyczne na stałe zagościły w koszykach Polaków. Ich sprzedaż rośnie z roku na rok. Coraz częściej po te napoje sięgają dzieci, co nie spodobało się polskiemu rządowi. Czy ustawa o zakazie sprzedaży osobom poniżej 18. roku życia doczeka się przegłosowania?
W 2022 r. Polacy kupili 800 mln puszek energetyków. "Rzeczpospolita" informuje, że w przeciągu dwóch lat sprzedaż napojów zawierających kofeinę bądź taurynę wzrosła o 46 proc. Z raportu Euromonitora dla "Rzeczpospolitej" wynika, w 2021 r. rynek napojów energetycznych był wart 2,22 mld zł, natomiast w 2023 r. ten sam rynek jest wart 3,26 mld zł.
Napoje energetyczne dodają mocy nie tylko osobom, które je spożywają. "Rzeczpospolita" wskazuje, że od 2021 r. do 2022 r. producenci wydali na reklamę swoich produktów 281,9 mln zł.
Sprzedaż napojów energetycznych. Co na to parlament?
Wpływ energetyków na dzieci niepokoi naukowców od dłuższego czasu. Mówi się o uzależnieniach, zaburzeniach rozwoju, problemach zdrowotnych. Wszystkie te kwestie zostały zauważone przez polski parlament. Senat w piątek, 28 lipca, przyjął ustawę zakazującą sprzedaży energetyków osobom poniżej 18. roku życia. Napoje będzie można kupić w automatach w miejscach, do których dzieci i nastolatkowie nie mają wstępu, a więc w miejscach pracy, na uczelniach, w szkołach policealnych lub dla dorosłych. Ustawa ma wejść w życie 1 lipca 2024 r.
Popularne
- To oni pozwali Sylwestra Wardęgę. Lista jest bardzo długa
- W 12 godziny spała z 1000 facetów. Onlyfansiara twierdzi, że pobiła rekord
- Dubajska czekolada trafiła do Żabki. Limitowana i ekstremalnie droga
- AI Iga Świątek wali szoty w reklamie pubu Mentzena. Będą pozwy?
- "Fazolandia" sprzedana. Koniec marzenia słynnego youtubera
- Jelly Frucik spał z Wojtkiem Golą? Żaden 20-stronnicowy dokument tego nie wymaże
- Dawid Podsiadło z AliExpress. Hubert jak Maciej Musiał - też posprząta mieszkanie
- Merch Drwala 2025 nadchodzi. Trzy daty, które lepiej zapamiętaj
- 19 stycznia krytyczną datą dla TikToka. MrBeast zabrał głos