Sprzedaż energetyków ma się dobrze jak nigdy. Co z ustawą o zakazie sprzedaży?
Zdaje się, że napoje energetyczne na stałe zagościły w koszykach Polaków. Ich sprzedaż rośnie z roku na rok. Coraz częściej po te napoje sięgają dzieci, co nie spodobało się polskiemu rządowi. Czy ustawa o zakazie sprzedaży osobom poniżej 18. roku życia doczeka się przegłosowania?
W 2022 r. Polacy kupili 800 mln puszek energetyków. "Rzeczpospolita" informuje, że w przeciągu dwóch lat sprzedaż napojów zawierających kofeinę bądź taurynę wzrosła o 46 proc. Z raportu Euromonitora dla "Rzeczpospolitej" wynika, w 2021 r. rynek napojów energetycznych był wart 2,22 mld zł, natomiast w 2023 r. ten sam rynek jest wart 3,26 mld zł.
Napoje energetyczne dodają mocy nie tylko osobom, które je spożywają. "Rzeczpospolita" wskazuje, że od 2021 r. do 2022 r. producenci wydali na reklamę swoich produktów 281,9 mln zł.
Sprzedaż napojów energetycznych. Co na to parlament?
Wpływ energetyków na dzieci niepokoi naukowców od dłuższego czasu. Mówi się o uzależnieniach, zaburzeniach rozwoju, problemach zdrowotnych. Wszystkie te kwestie zostały zauważone przez polski parlament. Senat w piątek, 28 lipca, przyjął ustawę zakazującą sprzedaży energetyków osobom poniżej 18. roku życia. Napoje będzie można kupić w automatach w miejscach, do których dzieci i nastolatkowie nie mają wstępu, a więc w miejscach pracy, na uczelniach, w szkołach policealnych lub dla dorosłych. Ustawa ma wejść w życie 1 lipca 2024 r.
Popularne
- SmileLandia istnieje? Wyjaśniamy, o co chodzi w nowym trendzie
- Popek poleciał do Turcji zrobić zęby. Efekt jego metamorfozy jest niesamowity
- Ikea wypuściła własne blind boxy. W środku m.in. ikoniczne rekiny-blåhaje
- Influencer podzieli się empatią. Pod warunkiem, że zapłacisz
- Mata wydał mocny kawałek. W "sorry, taki jestem ;)" zdradza, dlaczego podpisał Fagatę [OPINIA]
- Wersow testuje Burgera Drwala. Jak oceniła króla zimy z McDonald's?
- Zamknęli influencerów w więzieniu? Premiera "Eksperyment: Odsiadka" już za kilka dni
- Tromba ma nową dziewczynę? Detektywi z TikToka przyłapali go z Brylantynką
- Olivia Dean vs Ticketmaster. Artystka żąda TAŃSZYCH biletów na własne koncerty





