Pięć godzin opóźnienia. Tak wyglądał "lunch" dla poszkodowanych pasażerów
Wybierając się w podróż, należy liczyć się z różnego rodzaju utrudnieniami. Państwowi i prywatni przewoźnicy nie zawsze są chętni do rekompensaty opóźnień, nawet jeśli powstają z ich winy. Czasami jednak można liczyć na gest dobrej woli. Pewna internautka pochwaliła się paczką, którą otrzymała od popularnych tanich linii lotniczych.
Jadąc na dłuższe wakacje czy na krótki city break, niestety nie da się przewidzieć wszystkich zmiennych, więc podróż, która w teorii powinna zająć trzy godziny, może trwać nawet cztery razy dłużej. Korki, wypadki, roboty drogowe - to pułapki czyhające na podróżujących samochodami lub autobusami. Osoby wybierające pociągi czy samoloty muszą z kolei liczyć się z ewentualnymi awariami maszyn, problemem z załogą czy strajkami. W przypadku przemieszczania się drogą powietrzną istotnym czynnikiem jest także pogoda - złe warunki atmosferyczne nie sprzyjają lataniu i takich misji nie podejmują się nawet najbardziej doświadczeni piloci.
Podobne
- Roszczeniowe pasażerki PKS. Obraziły się na kierowcę
- Zmiany w słynnej promocji PKP. Kluczowe jest siedem dni
- Wizzair próbuje wykorzystać klientów? Jeśli latasz tą linią, nie daj się nabrać
- Pokazał, jak wygląda śniadanie w LOCIE. "Przeżyłem SZOK"
- Musiał dopłacić za nadbagaż w Ryanairze. Turysta zdecydował się na drastyczny krok
Gdy opóźnienie powstaje z winy przewoźnika, klient może domagać się odszkodowania. Wszystko zależy od wewnętrznych zasad firmy. Np. jeśli chodzi o PKP, firma przyznaje rekompensatę w wysokości 25 proc. wartości biletu za opóźnienie od 60 do 119 minut. Maksymalnie można uzyskać 50 proc. zwrotu za opóźnienie dłuższe od 120 minut. W określonych przypadkach PKP jest również zobowiązane do zapewnienia pasażerom wody.
Linie lotnicze mają znacznie hojniejszy system odszkodowań - od 250 euro za opóźniony lub odwołany lot, a także zwrot kosztów ceny biletu. Wszystko oczywiście zależy od umowy z przewoźnikiem. Jak się okazuje, jeszcze na samym lotnisku można załapać się na "gratisy" - czy jednak są one warte stresu i kolejnych godzin czekania?
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
KUBA SZMAJKOWSKI: ZAWSZE CHCIAŁEM ŚPIEWAĆ SOLO
Darmowy lunch od Wizzaira. Taki zestaw otrzymała za pięć godzin opóźnienia
Internautka, która na TikToku działa jako gemini_traveller nagrała film, na którym demonstruje obserwującym, jak rozpakowuje paczkę od węgierskich linii lotniczych. W ramach rekompensaty za pięć godzin opóźnienia otrzymała czarną torbę z jedzeniem. W środku znajdowało się:
- rogalik z kremem kakaowym,
- owocowy mus z "Psim Patrolem",
- butelka wody mineralnej 0,5 l.
Ponadto dziewczyna dostała także kartę z prawami pasażera. Pod wideo internauci wspominają swoje przygody z liniami lotniczymi. "Ja za dwugodzinne opóźnienie dostałam w samolocie puszkę coli i paczuszkę orzeszków". "Ja od LOTu za 27h opóźnienia i wyproszenie z samolotu o drugiej w nocy dostałam butelkę wody i info, że nie ma hotelu". "Ja miałam 10h opóźnienia z liniami freebird i dostałam tyle kasy, że ledwo wystarczyło na kanapkę w ramach 'przeprosin'". "W Krakowie dali voucher na 15 PLN".
Popularne
- Treści dla dorosłych znikają z X? Blokada dotyczy całej Europy (tak, Polski też)
- Matcha jest obrzydliwa? Cała prawda o warszawskim zapaleniu opon mózgowych [VIBEZ CHECK]
- Najkwaśniejsze cukierki świata w polskim sklepie? Tiktoker podjął wyzwanie
- Wiernikowska dołączyła do groźnego trendu. Naraziła zdrowie swojego synka?
- Polka wydała 20 tys. zł na Labubu. Niezwykłe, co z tym zrobi
- Kto wystąpi w 2. sezonie "Good Luck Guys"? Znacie go z Teamu X
- Muzyczne premiery sierpnia 2025. Na jakie zagraniczne płyty czekamy najbardziej?
- Bedoes odpowiedział na diss Eripe. Zaserwował fanom motywacyjną gadkę
- "Strefa gangsterów". Tom Hardy idzie spuścić ci łomot [RECENZJA]