"Diabelska kometa" zmierza ku ziemi

"Diabelska kometa" coraz bliżej Ziemi. Zobaczysz ją gołym okiem

Źródło zdjęć: © Canva
Natalia Witulska,
20.10.2023 11:30

Obiekt oznaczony jako 12P/Pons–Brooks zbliża się do Ziemi. Naukowcy informują, że jest trzy razy większy niż Mount Everest. Kiedy możemy spodziewać się przybycia komety?

Naukowcy informują, że "diabelska kometa", która jest trzy razy większa od Mount Everest, zmierza w kierunku Ziemi. Obiekt oznaczony jako 12P/Pons–Brooks ma znaleźć się najbliżej naszej planety już w kwietniu 2024 r.

"Diabelska kometa" zbliża się do Ziemi

Jak informuje portal radiozet.pl, kometa kriowulkaniczna 12P/Pons-Brooks, która została pierwszy raz odkryta w XIX stuleciu, znów przykuła uwagę naukowców. W ciągu ostatnich czterech miesięcy doszło na niej bowiem do dwóch erupcji wulkanicznych. Skutkowały one odczepieniem się fragmentu obiektu, który zmierza w kierunku Ziemi.

Podczas drugiej erupcji kometa wyrzuciła mieszankę gazów, lodu oraz pyłów. Naukowcy zauważyli zmianę wyglądu obiektu. Stwierdzili, że pojawiły się na nim charakterystyczne rogi.

Widoczna diabelska kometa
Widoczna diabelska kometa (virtualtelescope.eu)

"Jądro komety nie jest jednorodne i najprawdopodobniej wypływający z jego wnętrza gaz blokowany jest częściowo przez jakieś wcięcie w jądrze. To wcięcie właśnie miałoby rozdzielać strumień gazu na dwa ogony, czy też rogi" - czytamy na Focus.pl.

Naukowcy informują, że "diabelska kometa" ma znaleźć się najbliżej Ziemi 21 kwietnia 2024 r. Polecamy zapisać tę datę w kalendarzu, gdyż obiekt będzie widoczny gołym okiem. Każdy z nas może ją obserwować z balkonu.

Pomóż nam zmienić internet na lepsze. TUTAJ.

Fredek10,zgłoś
szkoda,że nie dożyję czasów kiedy wszeświat odkryje wszystkie swoje tajemnice
0Zgadzam się0Nie zgadzam się
Twój nick,zgłoś
Napiszcie lepiej kiedy na 100% coś ma przywalić w ziemię. Wezmę kredyt i go przetrwanie ;)
1Zgadzam się1Nie zgadzam się