Universal Music Group i TikTok się dogadali

Universal Music Group i TikTok się dogadali. Muzyka wytwórni wróci na platformę

Źródło zdjęć: © Getty Images
KIW,
02.05.2024 13:40

Universal Music Group (UMG) i TikTok ogłosiły nową, wielowymiarową umowę licencyjną. Umowa ta przyniesie znaczące korzyści artystom, songwriterom i wytwórniom zrzeszonym w UMG na całym świecie, a także oznacza powrót muzyki UMG do społeczności miliarda użytkowników TikToka.

Wspólna umowa między Universal Music Group, światowym liderem w branży rozrywki muzycznej, a TikTokiem oznacza początek nowej ery strategicznej współpracy obu organizacji. Obie strony zobowiązały się do pomagania artystom i songwriterom UMG w osiąganiu ich kreatywnego i komercyjnego potencjału. Wykorzystując najlepsze w swojej klasie technologie, możliwości marketingowe i promocyjne TikToka, UMG i TikTok zapewnią:

  • Lepsze wynagrodzenie dla twórców UMG,
  • Nowe możliwości promocji i zaangażowania dla ich nagrań i piosenek,
  • Przodujące w branży zabezpieczenia w zakresie sztucznej inteligencji generującej utwory.

Powrót muzyki UMG na TikToka

Fani TikToka mogą oczekiwać powrotu katalogów nagrań i utworów UMG. Będą mogli ponownie tworzyć filmy, korzystając z muzyki największych na świecie artystów i songwriterów, a także ekscytujących talentów wschodzących.

W ramach umowy obie organizacje będą współpracować nad stworzeniem nowych możliwości monetyzacji, wykorzystując rosnące możliwości e-commerce TikToka. Będą też wspólnie opracowywać kampanie wspierające artystów UMG we wszystkich gatunkach i regionach na świecie.

TikTok będzie nadal inwestować znaczne środki w tworzenie narzędzi skoncentrowanych na artystach, które pomogą artystom UMG w pełni wykorzystać potencjał rozwijającej się platformy. Narzędzia takie jak "Dodaj do aplikacji muzycznej", ulepszone dane i analizy oraz zintegrowane funkcje sprzedaży biletów przyniosą korzyści artystom, zarówno finansowo, jak i w budowaniu ich globalnej bazy fanów.

Ochrona ludzkiej twórczości artystycznej w erze sztucznej inteligencji

TikTok i UMG będą wspólnie pracować nad tym, aby rozwój sztucznej inteligencji w branży muzycznej chronił ludzką twórczość artystyczną i wpływy płynące do artystów i songwriterów. TikTok zobowiązuje się również do współpracy z UMG w celu usunięcia z platformy nieautoryzowanej muzyki generowanej przez sztuczną inteligencję, a także narzędzi poprawiających przypisywanie autorstwa artystom i songwriterom.

UMG i TikTok działają teraz w przyspieszonym tempie, aby jak najszybciej przywrócić muzykę artystów reprezentowanych przez Universal Music Group i songwriterów reprezentowanych przez Universal Music Publishing Group na TikToka.

Nowa umowa UMG i TikToka to znaczący krok naprzód dla obu firm. Ma ona potencjał, aby pozytywnie wpłynąć na branżę muzyczną, zapewniając artystom i songwriterom uczciwe wynagrodzenie za ich pracę w erze cyfrowej, jednocześnie dając fanom dostęp do bogatej biblioteki muzyki UMG na jednej z najbardziej popularnych platform mediów społecznościowych na świecie.

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 2
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 0