Universal Music Group i TikTok się dogadali. Muzyka wytwórni wróci na platformę
Universal Music Group (UMG) i TikTok ogłosiły nową, wielowymiarową umowę licencyjną. Umowa ta przyniesie znaczące korzyści artystom, songwriterom i wytwórniom zrzeszonym w UMG na całym świecie, a także oznacza powrót muzyki UMG do społeczności miliarda użytkowników TikToka.
Wspólna umowa między Universal Music Group, światowym liderem w branży rozrywki muzycznej, a TikTokiem oznacza początek nowej ery strategicznej współpracy obu organizacji. Obie strony zobowiązały się do pomagania artystom i songwriterom UMG w osiąganiu ich kreatywnego i komercyjnego potencjału. Wykorzystując najlepsze w swojej klasie technologie, możliwości marketingowe i promocyjne TikToka, UMG i TikTok zapewnią:
- Lepsze wynagrodzenie dla twórców UMG,
- Nowe możliwości promocji i zaangażowania dla ich nagrań i piosenek,
- Przodujące w branży zabezpieczenia w zakresie sztucznej inteligencji generującej utwory.
Podobne
- Nowa płyta Taylor Swift coraz bliżej. Na Spotify lista utworów
- Taylor Swift z nowym rekordem. Chodzi o nową płytę
- Coachella za darmo? Livestream z kalifornijskiej pustyni
- Najbardziej wyczekiwana piosenka z TikToka: Charlie Puth "Light Switch" WRESZCIE wyjdzie?
- Viralowy "Daylight" podbija TikToka. Kim jest David Kushner?
Powrót muzyki UMG na TikToka
Fani TikToka mogą oczekiwać powrotu katalogów nagrań i utworów UMG. Będą mogli ponownie tworzyć filmy, korzystając z muzyki największych na świecie artystów i songwriterów, a także ekscytujących talentów wschodzących.
W ramach umowy obie organizacje będą współpracować nad stworzeniem nowych możliwości monetyzacji, wykorzystując rosnące możliwości e-commerce TikToka. Będą też wspólnie opracowywać kampanie wspierające artystów UMG we wszystkich gatunkach i regionach na świecie.
TikTok będzie nadal inwestować znaczne środki w tworzenie narzędzi skoncentrowanych na artystach, które pomogą artystom UMG w pełni wykorzystać potencjał rozwijającej się platformy. Narzędzia takie jak "Dodaj do aplikacji muzycznej", ulepszone dane i analizy oraz zintegrowane funkcje sprzedaży biletów przyniosą korzyści artystom, zarówno finansowo, jak i w budowaniu ich globalnej bazy fanów.
Ochrona ludzkiej twórczości artystycznej w erze sztucznej inteligencji
TikTok i UMG będą wspólnie pracować nad tym, aby rozwój sztucznej inteligencji w branży muzycznej chronił ludzką twórczość artystyczną i wpływy płynące do artystów i songwriterów. TikTok zobowiązuje się również do współpracy z UMG w celu usunięcia z platformy nieautoryzowanej muzyki generowanej przez sztuczną inteligencję, a także narzędzi poprawiających przypisywanie autorstwa artystom i songwriterom.
UMG i TikTok działają teraz w przyspieszonym tempie, aby jak najszybciej przywrócić muzykę artystów reprezentowanych przez Universal Music Group i songwriterów reprezentowanych przez Universal Music Publishing Group na TikToka.
Nowa umowa UMG i TikToka to znaczący krok naprzód dla obu firm. Ma ona potencjał, aby pozytywnie wpłynąć na branżę muzyczną, zapewniając artystom i songwriterom uczciwe wynagrodzenie za ich pracę w erze cyfrowej, jednocześnie dając fanom dostęp do bogatej biblioteki muzyki UMG na jednej z najbardziej popularnych platform mediów społecznościowych na świecie.
Popularne
- To oni pozwali Sylwestra Wardęgę. Lista jest bardzo długa
- W 12 godziny spała z 1000 facetów. Onlyfansiara twierdzi, że pobiła rekord
- Dubajska czekolada trafiła do Żabki. Limitowana i ekstremalnie droga
- AI Iga Świątek wali szoty w reklamie pubu Mentzena. Będą pozwy?
- "Fazolandia" sprzedana. Koniec marzenia słynnego youtubera
- Jelly Frucik spał z Wojtkiem Golą? Żaden 20-stronnicowy dokument tego nie wymaże
- Dawid Podsiadło z AliExpress. Hubert jak Maciej Musiał - też posprząta mieszkanie
- Merch Drwala 2025 nadchodzi. Trzy daty, które lepiej zapamiętaj
- 19 stycznia krytyczną datą dla TikToka. MrBeast zabrał głos