Universal Music Group i TikTok się dogadali. Muzyka wytwórni wróci na platformę
Universal Music Group (UMG) i TikTok ogłosiły nową, wielowymiarową umowę licencyjną. Umowa ta przyniesie znaczące korzyści artystom, songwriterom i wytwórniom zrzeszonym w UMG na całym świecie, a także oznacza powrót muzyki UMG do społeczności miliarda użytkowników TikToka.
Wspólna umowa między Universal Music Group, światowym liderem w branży rozrywki muzycznej, a TikTokiem oznacza początek nowej ery strategicznej współpracy obu organizacji. Obie strony zobowiązały się do pomagania artystom i songwriterom UMG w osiąganiu ich kreatywnego i komercyjnego potencjału. Wykorzystując najlepsze w swojej klasie technologie, możliwości marketingowe i promocyjne TikToka, UMG i TikTok zapewnią:
- Lepsze wynagrodzenie dla twórców UMG,
- Nowe możliwości promocji i zaangażowania dla ich nagrań i piosenek,
- Przodujące w branży zabezpieczenia w zakresie sztucznej inteligencji generującej utwory.
Powrót muzyki UMG na TikToka
Fani TikToka mogą oczekiwać powrotu katalogów nagrań i utworów UMG. Będą mogli ponownie tworzyć filmy, korzystając z muzyki największych na świecie artystów i songwriterów, a także ekscytujących talentów wschodzących.
W ramach umowy obie organizacje będą współpracować nad stworzeniem nowych możliwości monetyzacji, wykorzystując rosnące możliwości e-commerce TikToka. Będą też wspólnie opracowywać kampanie wspierające artystów UMG we wszystkich gatunkach i regionach na świecie.
TikTok będzie nadal inwestować znaczne środki w tworzenie narzędzi skoncentrowanych na artystach, które pomogą artystom UMG w pełni wykorzystać potencjał rozwijającej się platformy. Narzędzia takie jak "Dodaj do aplikacji muzycznej", ulepszone dane i analizy oraz zintegrowane funkcje sprzedaży biletów przyniosą korzyści artystom, zarówno finansowo, jak i w budowaniu ich globalnej bazy fanów.
Ochrona ludzkiej twórczości artystycznej w erze sztucznej inteligencji
TikTok i UMG będą wspólnie pracować nad tym, aby rozwój sztucznej inteligencji w branży muzycznej chronił ludzką twórczość artystyczną i wpływy płynące do artystów i songwriterów. TikTok zobowiązuje się również do współpracy z UMG w celu usunięcia z platformy nieautoryzowanej muzyki generowanej przez sztuczną inteligencję, a także narzędzi poprawiających przypisywanie autorstwa artystom i songwriterom.
UMG i TikTok działają teraz w przyspieszonym tempie, aby jak najszybciej przywrócić muzykę artystów reprezentowanych przez Universal Music Group i songwriterów reprezentowanych przez Universal Music Publishing Group na TikToka.
Nowa umowa UMG i TikToka to znaczący krok naprzód dla obu firm. Ma ona potencjał, aby pozytywnie wpłynąć na branżę muzyczną, zapewniając artystom i songwriterom uczciwe wynagrodzenie za ich pracę w erze cyfrowej, jednocześnie dając fanom dostęp do bogatej biblioteki muzyki UMG na jednej z najbardziej popularnych platform mediów społecznościowych na świecie.
Popularne
- Co zapamiętamy z Vibez Creators Awards 2025? Najlepsze momenty gali
- Zasięgi to nie wszystko. Dziś influencerzy budują imperia
- Kolacja z Natsu wystawiona na licytację. Pieniądze pójdą na szczytny cel
- Zatrzęsienie influencerów na Vibez Creators Awards. Zdjęcia z gali
- Influencerskie podsumowanie 2025 r. O czym huczał internet?
- SmileLandia istnieje? Wyjaśniamy, o co chodzi w nowym trendzie
- Piosenki tworzone przez AI podbijają "Viral 50 - Polska". Wszystko przez poziom polskiej muzyki?
- Vibez Creators Awards na żywo. Transmisja z finałowej gali
- Mata jak Travis Scott. Wielka głowa rapera stanęła pod Pałacem Kultury





