Spotify podniesie ceny. Drożej jeszcze w tym roku
Dyrektor generalny Spotify zapowiedział, że firma jeszcze w 2023 r. zamierza podnieść ceny. O ile więcej zapłacimy za subskrypcję i dlaczego według niektórych to dobre podejście?
Ceny podnoszą wszyscy. Podrożały już prawie wszystkie platformy streamingowe, w tym Netflix i Disney+. Wiele firm zapowiedziało również wprowadzenie tańszego pakietu z reklamami, by użytkownicy mogli dalej oglądać ulubione filmy i seriale.
Podobne
- Szokujący ranking najczęściej słuchanych hitów. Nie ma w nim żadnej kobiety...
- Kogo słucha Chappell Roan? Ariana Grande i Charli xcx na szczycie
- Spotify Wrapped 2024 już jest. Jakie nowości w podsumowaniu?
- Taylor Swift bije kolejne rekordy. Perełka Spotify
- Spotify z płatną subskrypcją podcastów. Internauci: "To żart?"
Teraz do pierwszej podwyżki cen szykuje się Spotify. Dyrektor generalny firmy zapowiedział, że za subskrypcję zapłacimy więcej i to jeszcze w tym roku. Według niektórych to jednak dobra wiadomość.
Spotify podniesie ceny
We wtorek 25 kwietnia dyrektor generalny Spotify Daniel Ek powiedział, że firma planuje podnieść ceny subskrypcji jeszcze w 2023 r. Co prawda na razie plany dotyczą Stanów Zjednoczonych, ale jak to w takich wypadkach bywa, chwilę później wyższe ceny najprawdopodobniej pojawią się również na innych rynkach.
- Myślę, że jesteśmy gotowi podnieść ceny. Uważam, że jesteśmy w stanie to zrobić, ale tak naprawdę sprowadza się to do negocjacji. W zeszłym roku podnieśliśmy je w 46 różnych lokalizacjach i rynkach, a nawet tam wciąż osiągaliśmy lepsze wyniki. Bycie tańszym dostawcą mogło nam w tym nieznacznie pomóc, ale nie jest to podstawowa część naszej strategii. To nie jest coś, na czym się skupiamy - powiedział Ek, cytowany przez portal Billboard.
Ile zapłacimy za Spotify po podwyżkach? Tego na razie nie wiadomo. Możliwe, że firma, inspirując się platformami filmowymi i serialowymi, również wprowadzi tańszy pakiet np. z mniejszą liczbą reklam. Teraz utworów na Spotify można słuchać za darmo, ale trzeba się liczyć z dość długimi i uciążliwymi reklamami, które przerywają utwory.
Czy podniesienie cen ma sens?
Wiadomość o podniesieniu cen może niektórych zaskoczyć. W końcu firma wciąż się rozwija i notuje znaczące wzrosty. W pierwszym kwartale tego roku Spotify odnotowało łączne przychody w wysokości 3 mld euro, co oznacza wzrost o 14 proc. w stosunku do 2022 r. Niestety to wciąż mniej, niż oczekiwała firma.
Jednak, jak podaje Billboard, niektórzy uważają, że podniesienie cen przez Spotify jest słusznym krokiem. Robert Kyncl z Warner Music Group niedawno krytykował usługi strumieniowego przesyłania muzyki za to, że nie podnoszą cen. Według niego w ten sposób pokazują, że niedoceniającą artystów i ich twórczości.
Źródło: Billboard
W temacie popkultura
- Inside Seaside - najbardziej jesieniarski festiwal roku. Kto wystąpi w Gdańsku?
- Ticketmaster odpowiada na pozew FTC. Bilety na koncerty tylko dla "prawdziwych fanów"?
- "I do pieca" zostanie zdaniem roku? Trend opanował internet
- Dlaczego nie uległam propagandzie Pitbulla? Wolę iść do klubu, niż na jego koncert
Popularne
- Książulo zdemaskował Mualana? Internauci nie mogą przyzwyczaić się do jego głosu
- Pitbull wraca do Polski. Kiedy i gdzie wystąpi? Jakie ceny i rodzaj biletów?
- Czarny żurek, czarne nuggetsy i krwawa pasta. Halloween w restauracjach
- Lego wraca do przyszłości. Ten zestaw zachwyci fanów kina
- Conan Gray wystąpi w Polsce? The Wishbone Tour w Europie potwierdzona!
- Siedzą i się nudzą. Moda na rawdogging boredom podbija TikToka
- "WSZYSCY JESTEŚMY KACPERCZYK", czyli powolne dojrzewanie [RECENZJA]
- Miłosz z "Kuchennych rewolucji" złamał internet. "Prawdziwy goacik"
- Branża erotyczna jako kultura? Zapadł kontrowersyjny wyrok