Spotify podniesie ceny. Drożej jeszcze w tym roku
Dyrektor generalny Spotify zapowiedział, że firma jeszcze w 2023 r. zamierza podnieść ceny. O ile więcej zapłacimy za subskrypcję i dlaczego według niektórych to dobre podejście?
Ceny podnoszą wszyscy. Podrożały już prawie wszystkie platformy streamingowe, w tym Netflix i Disney+. Wiele firm zapowiedziało również wprowadzenie tańszego pakietu z reklamami, by użytkownicy mogli dalej oglądać ulubione filmy i seriale.
Podobne
- Taylor Swift bije kolejne rekordy. Perełka Spotify
- Spotify z płatną subskrypcją podcastów. Internauci: "To żart?"
- Ile polscy artyści zarobili na Spotify? Dane są szokujące
- Spotify Wrapped 2023 już dostępne. Poznaj swoje muzyczne destynacje
- Spotify ujawnia listę najchętniej streamowanych artystów. Zaskoczenie na podium?
Teraz do pierwszej podwyżki cen szykuje się Spotify. Dyrektor generalny firmy zapowiedział, że za subskrypcję zapłacimy więcej i to jeszcze w tym roku. Według niektórych to jednak dobra wiadomość.
Spotify podniesie ceny
We wtorek 25 kwietnia dyrektor generalny Spotify Daniel Ek powiedział, że firma planuje podnieść ceny subskrypcji jeszcze w 2023 r. Co prawda na razie plany dotyczą Stanów Zjednoczonych, ale jak to w takich wypadkach bywa, chwilę później wyższe ceny najprawdopodobniej pojawią się również na innych rynkach.
- Myślę, że jesteśmy gotowi podnieść ceny. Uważam, że jesteśmy w stanie to zrobić, ale tak naprawdę sprowadza się to do negocjacji. W zeszłym roku podnieśliśmy je w 46 różnych lokalizacjach i rynkach, a nawet tam wciąż osiągaliśmy lepsze wyniki. Bycie tańszym dostawcą mogło nam w tym nieznacznie pomóc, ale nie jest to podstawowa część naszej strategii. To nie jest coś, na czym się skupiamy - powiedział Ek, cytowany przez portal Billboard.
Ile zapłacimy za Spotify po podwyżkach? Tego na razie nie wiadomo. Możliwe, że firma, inspirując się platformami filmowymi i serialowymi, również wprowadzi tańszy pakiet np. z mniejszą liczbą reklam. Teraz utworów na Spotify można słuchać za darmo, ale trzeba się liczyć z dość długimi i uciążliwymi reklamami, które przerywają utwory.
Czy podniesienie cen ma sens?
Wiadomość o podniesieniu cen może niektórych zaskoczyć. W końcu firma wciąż się rozwija i notuje znaczące wzrosty. W pierwszym kwartale tego roku Spotify odnotowało łączne przychody w wysokości 3 mld euro, co oznacza wzrost o 14 proc. w stosunku do 2022 r. Niestety to wciąż mniej, niż oczekiwała firma.
Jednak, jak podaje Billboard, niektórzy uważają, że podniesienie cen przez Spotify jest słusznym krokiem. Robert Kyncl z Warner Music Group niedawno krytykował usługi strumieniowego przesyłania muzyki za to, że nie podnoszą cen. Według niego w ten sposób pokazują, że niedoceniającą artystów i ich twórczości.
Źródło: Billboard
Popularne
- Jelly Frucik zablokowany na TikToku. "Ryczę i jestem w rozsypce"
- Kim są "slavic dolls"? Śmiertelnie niebezpieczny trend na TikToku
- Vibez Creators Awards - wybierz najlepszych twórców i wygraj wejściówkę na galę!
- Były Julii Żugaj szantażował jurorów "Tańca z gwiazdami"? Szalona teoria fanów
- Amerykanie nie umieją zrobić kisielu? Kolejna odsłona slavic trendu
- Quebonafide ogłosił finałowy koncert? "Będzie tłusto"
- Jurorka "Tańca z gwiazdami" węszy romans? "Ja nie widzę tej relacji"
- Chłopak Seleny Gomez się nie myje? Prawda wyszła na jaw
- Agata Duda trenduje za granicą. Amerykanie w szoku