Disney+ w USA drożeje o niemal 40 proc. Nowy rozkład cen wejdzie do Polski?
Subskrybenci Disney+ z USA muszą się przygotować na podwyżki. Serwis podniesie cenę podstawowego pakietu o 38 proc. Taniej? Tylko z blokiem reklamowym.
Disney uruchomił serwis streamingowy pod koniec 2019 roku. Wówczas wydawało się, że nowa platforma nie ma szans w starciu z Netflixem. W sierpniu 2022 roku usługi VOD Disneya mają więcej subskrybentów niż Netflix. Liczba ta wynosi ponad 221 milionów użytkowników, co jest tylko (lub aż) o milion więcej niż posiada zdetronizowany król streamingu.
Podobne
- Sierpień 2022 na Disney Plus, HBO Max i Netflixie. Co warto obejrzeć w streamingu?
- Nowy "Daredevil" powstaje! Poznaliśmy reżyserów i scenarzystów
- Netflix ogłosił najważniejsze premiery, które pojawią się jeszcze w 2022 roku. Ponad 40 tytułów!
- Netflix Preview Club. Sekretna grupa, do której chcesz należeć
- Czerwiec na Netfliksie zapowiada się wybornie. Co nowego trafi do serwisu?
Warto zauważyć, że na pytanie o to, czy Netflix został zdetronizowany, można odpowiedzieć na dwa sposoby. Usługi VOD Disneya obejmują bowiem kilka platform streamingowych. Są to: Disney+, ESPN+ i Hulu. Owszem, subskrybentów usług VOD Disneya jest więcej niż subskrybentów Netflixa. Jednakże samo Disney+ subskrybuje niecałe 152 mln osób, więc w bezpośrednim starciu z Netflixem serwis przegrywa.
Disney+ będzie droższy w USA
Disney nie zamierza osiąść na laurach. Koncern wypuścił informację prasową, w której ogłosił nowy plan subskrypcyjny. 8 grudnia 2022 roku miesięczny abonament Disney+ podrożeje z 7,99 dolara do 10,99 dolara. Póki co wzrost cen dotyczy jedynie użytkowników serwisu z USA. Nie wiadomo, czy koncern wprowadzi nowy plan na innych rynkach, czy np. w Polsce.
Disney zapowiedział wzrost cen dla subskrybentów Hulu. Wariant z reklamami podrożeje z 6,99 do 7,99 dolara, a wariant bez reklam z 12,99 do 14,99 dolara. Jak podaje serwis Wirtualnemedia.pl, o podwyżce opłat za ESPN+ wiemy już od miesiąca. 23 sierpnia opłata wzrośnie z 6,99 do 9,99 dolara.
Disney+ z reklamami
Disney zaproponował alternatywny plan subskrypcyjny dla klientów, którzy chcą pozostać przy starych cenach. 8 grudnia w USA wystartuje wersja Disney+ z reklamami. Cena za subskrypcję wyniesie 7,99 dolara za miesiąc.
Disney+ spodziewa się nowych użytkowników
Disney przedstawił prognozę rozwoju na najbliższe lata. Koncern szacuje, że Disney+ będzie posiadać od 215 do 245 mln subskrybentów do końca września 2024 roku. Według poprzedniej prognozy było to 230-260 mln. Tłumaczy, że gorsze przewidywania wynikają z utraty praw do transmisji meczów krykieta w Indiach.
Ciekawi was, w jaki sposób konkurencja Disney+ chce zwiększyć przychody? Dowiedzcie się, jak Netflix chce walczyć ze współdzieleniem kont.
Popularne
- To oni pozwali Sylwestra Wardęgę. Lista jest bardzo długa
- W 12 godziny spała z 1000 facetów. Onlyfansiara twierdzi, że pobiła rekord
- Dubajska czekolada trafiła do Żabki. Limitowana i ekstremalnie droga
- AI Iga Świątek wali szoty w reklamie pubu Mentzena. Będą pozwy?
- "Fazolandia" sprzedana. Koniec marzenia słynnego youtubera
- Jelly Frucik spał z Wojtkiem Golą? Żaden 20-stronnicowy dokument tego nie wymaże
- Dawid Podsiadło z AliExpress. Hubert jak Maciej Musiał - też posprząta mieszkanie
- Merch Drwala 2025 nadchodzi. Trzy daty, które lepiej zapamiętaj
- 19 stycznia krytyczną datą dla TikToka. MrBeast zabrał głos