Disney+ podrożeje

Disney+ w USA drożeje o niemal 40 proc. Nowy rozkład cen wejdzie do Polski?

Źródło zdjęć: © Vibez / Materiały prasowe
Jakub TyszkowskiJakub Tyszkowski,12.08.2022 07:00

Subskrybenci Disney+ z USA muszą się przygotować na podwyżki. Serwis podniesie cenę podstawowego pakietu o 38 proc. Taniej? Tylko z blokiem reklamowym.

Disney uruchomił serwis streamingowy pod koniec 2019 roku. Wówczas wydawało się, że nowa platforma nie ma szans w starciu z Netflixem. W sierpniu 2022 roku usługi VOD Disneya mają więcej subskrybentów niż Netflix. Liczba ta wynosi ponad 221 milionów użytkowników, co jest tylko (lub aż) o milion więcej niż posiada zdetronizowany król streamingu.

Warto zauważyć, że na pytanie o to, czy Netflix został zdetronizowany, można odpowiedzieć na dwa sposoby. Usługi VOD Disneya obejmują bowiem kilka platform streamingowych. Są to: Disney+, ESPN+ i Hulu. Owszem, subskrybentów usług VOD Disneya jest więcej niż subskrybentów Netflixa. Jednakże samo Disney+ subskrybuje niecałe 152 mln osób, więc w bezpośrednim starciu z Netflixem serwis przegrywa.

Disney+ będzie droższy w USA

Disney nie zamierza osiąść na laurach. Koncern wypuścił informację prasową, w której ogłosił nowy plan subskrypcyjny. 8 grudnia 2022 roku miesięczny abonament Disney+ podrożeje z 7,99 dolara do 10,99 dolara. Póki co wzrost cen dotyczy jedynie użytkowników serwisu z USA. Nie wiadomo, czy koncern wprowadzi nowy plan na innych rynkach, czy np. w Polsce.

Disney zapowiedział wzrost cen dla subskrybentów Hulu. Wariant z reklamami podrożeje z 6,99 do 7,99 dolara, a wariant bez reklam z 12,99 do 14,99 dolara. Jak podaje serwis Wirtualnemedia.pl, o podwyżce opłat za ESPN+ wiemy już od miesiąca. 23 sierpnia opłata wzrośnie z 6,99 do 9,99 dolara.

Disney+ z reklamami

Disney zaproponował alternatywny plan subskrypcyjny dla klientów, którzy chcą pozostać przy starych cenach. 8 grudnia w USA wystartuje wersja Disney+ z reklamami. Cena za subskrypcję wyniesie 7,99 dolara za miesiąc.

Disney+ spodziewa się nowych użytkowników

Disney przedstawił prognozę rozwoju na najbliższe lata. Koncern szacuje, że Disney+ będzie posiadać od 215 do 245 mln subskrybentów do końca września 2024 roku. Według poprzedniej prognozy było to 230-260 mln. Tłumaczy, że gorsze przewidywania wynikają z utraty praw do transmisji meczów krykieta w Indiach.

Ciekawi was, w jaki sposób konkurencja Disney+ chce zwiększyć przychody? Dowiedzcie się, jak Netflix chce walczyć ze współdzieleniem kont.

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 1
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 2
  • emoji kupka - liczba głosów: 0