Spotify jak TikTok. Rewolucja czy inspiracja konkurencją?
Serwis do odtwarzania muzyki Spotify ogłosił zmiany w swojej aplikacji na iOS i Androida. W działaniach platformy trudno nie zauważyć inspiracji rozwiązaniami znanymi z TikToka. Sprawdźmy, co nowego zaoferuje szwedzka firma.
Spotify poinformowało o zmianach podczas wydarzenia Stream On, które miało miejsce w środę 8 marca. Największą metamorfozę przeszedł feed muzycznej aplikacji. Użytkownik może przewijać treści, które składają się z animacji, klipów wideo i podglądów audio, na podobieństwo automatycznie odtwarzanych zwiastunów na Netfliksie lub filmów na TikToku.
Podobne
- Różowe Spotify. Jak zmienić kolory serwisu [PORADNIK]
- Spotify ucina wynagrodzenia. Muzyczny showcase drży
- TikTok za paywallem? Serwis szuka nowych użytkowników
- Gwiazdy social mediów wystąpią w TikTok Radio. Jest tylko jedno duże ALE...
- Kasjerka Żabki oszukana metodą "na 200 złotych". Jej tiktok jest przestrogą dla innych!
Prezes Spotify Daniel Ek powiedział, że zmiany mają sprawić, by aplikacja była dynamiczniejsza. Mężczyzna opisał nowy interfejs jako największe zmiany na Spotify od czasu, gdy platforma zagościła na urządzeniach mobilnych. Firma ma nadzieję, że nowości poprawią komfort użytkowania słuchaczy i artystów.
Zmiany na Spotify. Co obejmują?
Po otwarciu aplikacji użytkownik może wybrać, czy chce przejść do sekcji "Muzyka", czy "Podcasty i programy". Obsługa każdego kanału wygląda niemal identycznie jak w przypadku TikToka. Przewijamy palcem kolejne pozycje, które składają się z fragmentów utworów i wizualnych fragmentów wideo.
Dopracowane efekty wizualne rzekomo usprawniają odkrywanie nowych twórców. Strumień treści w sekcjach "Muzyka" i "Podcasty i programy" zalewa odbiorcę znanymi mu treściami, jak i materiałami, które potencjalnie mogą go zainteresować. Pod każdą z propozycji użytkownik znajdzie symbol plusa. Wystarczy go dotknąć, by dana pozycja trafiła do biblioteki.
Spotify jak TikTok
Nowy interfejs jest już dostępny dla polskich użytkowników Spotify. Nie trzeba mieć wykupionego pakietu Premium, by z niego korzystać. W polskiej wersji Spotify brakuje jednak kategorii "Audiobooki", która trafiła do wybranych krajów.
Serwis wprowadza funkcję autoplay dla podcastów. Kiedy odcinek danego podcastu dobiegnie końca, Spotify automatycznie odtworzy kolejny, który jest w największym stopniu dopasowany do gustu użytkownika.
Platforma wprowadza funkcję Smart Shuffle. Dzięki niej użytkownik otrzyma rekomendacje dopasowane do aktualnej playlisty. Ponadto użytkownicy Spotify w USA i Kanadzie mogą słuchać ulubionych utworów zmiksowanych przez wirtualnego DJ-a. Usługa jest oparta na sztucznej inteligencji.
Źródło: Spotify
Popularne
- To oni pozwali Sylwestra Wardęgę. Lista jest bardzo długa
- W 12 godziny spała z 1000 facetów. Onlyfansiara twierdzi, że pobiła rekord
- Dubajska czekolada trafiła do Żabki. Limitowana i ekstremalnie droga
- AI Iga Świątek wali szoty w reklamie pubu Mentzena. Będą pozwy?
- "Fazolandia" sprzedana. Koniec marzenia słynnego youtubera
- Jelly Frucik spał z Wojtkiem Golą? Żaden 20-stronnicowy dokument tego nie wymaże
- Dawid Podsiadło z AliExpress. Hubert jak Maciej Musiał - też posprząta mieszkanie
- Merch Drwala 2025 nadchodzi. Trzy daty, które lepiej zapamiętaj
- 19 stycznia krytyczną datą dla TikToka. MrBeast zabrał głos