Jezus zareklamował wege kanapkę Burger Kinga. Dla katolików to profanacja
Burger King w Hiszpanii wypuścił reklamę nawiązującą do Ostatniej Wieczerzy. Marketerzy zmienili słowa Jezusa, tak aby promowały produkty sieci fast food. W reakcji na krytykę firma przeprosiła za profanację symboliki Eucharystii w czasie najważniejszym dla chrześcijan.
Kiedy brakuje dobrego pomysłu na reklamę, zawsze można obrazić uczucia religijne i wywołać skandal. Prawdopodobnie z takiego założenia wyszli marketerzy hiszpańskiego oddziału Burger Kinga. W Wielkim Tygodniu na ulicach hiszpańskich miast zawisły billboardy reklamujące nową wegetariańską kanapkę. Problem w tym, że znajdował się na nich cytat z Ewangelii, który został dość mocno zmieniony.
Podobne
- Whooper z kiełbasą i czekoladą. Menu w niemieckim Burger Kingu to gastrohorror
- Burger King z problemami. Wprowadza klientów w błąd?
- Zobacz jak Burger King złożył najgorsze życzenia na Dzień Kobiet
- 10 dziwnych fast foodowych itemów z menu McDonald’s, Burger King, KFC
- Zapłaciła 50 zł za kanapkę. "Świat oszalał"
Jezus podczas Ostatniej Wieczerzy powiedział do uczniów: "Bierzcie i jedzcie z tego wszyscy". Burger King zmodyfikował to zdanie, dodając do niego słowa "który nie ma mięsa". W ramach kampanii reklamowej powstały również kontrowersyjne plakaty. Znajdujące się na nich hasło "Ciało z mojego ciała" zawierało słowo "mięso", które zostało przekreślone i zastąpione słowem "warzywa".
Reklama Burger Kinga rozwścieczyła katolików
Kampania reklamowa wywołała oburzenie katolików. Niemal 30 tys. osób podpisało petycję na platformie CitizenGO, aby usunąć kampanię, uzyskać przeprosiny od korporacji i zwolnić dyrektora Burger Kinga odpowiadającego za działalność sieci w Hiszpanii. Na potrzeby akcji bojkotującej firmę powstał specjalny hasztag #BoicotBurgerKing.
Burger King przeprasza za obraźliwą reklamę
Burger King zareagował na kryzys wizerunkowy w świąteczną niedzielę. Frima wystosowała komunikat, w którym czytamy: "Przepraszamy wszystkich, którzy poczuli się urażeni naszą kampanią mającą na celu promocję naszych wegetariańskich produktów podczas Wielkiego Tygodnia. Nigdy nie zamierzaliśmy nikogo obrazić, zleciliśmy bezzwłoczne wstrzymanie kampanii".
Wyobrażacie sobie, że Burger King odważyłby się wykonać podobną kampanię, ale wykorzystując słowa Mahometa?
Źródło: wirtualnemedia.pl/catholicnewsagency.com
Popularne
- Jelly Frucik zablokowany na TikToku. "Ryczę i jestem w rozsypce"
- Kim są "slavic dolls"? Śmiertelnie niebezpieczny trend na TikToku
- Vibez Creators Awards - wybierz najlepszych twórców i wygraj wejściówkę na galę!
- Były Julii Żugaj szantażował jurorów "Tańca z gwiazdami"? Szalona teoria fanów
- Amerykanie nie umieją zrobić kisielu? Kolejna odsłona slavic trendu
- Quebonafide ogłosił finałowy koncert? "Będzie tłusto"
- Chłopak Seleny Gomez się nie myje? Prawda wyszła na jaw
- Jurorka "Tańca z gwiazdami" węszy romans? "Ja nie widzę tej relacji"
- Agata Duda trenduje za granicą. Amerykanie w szoku