Jezus zareklamował wege kanapkę Burger Kinga. Dla katolików to profanacja
Burger King w Hiszpanii wypuścił reklamę nawiązującą do Ostatniej Wieczerzy. Marketerzy zmienili słowa Jezusa, tak aby promowały produkty sieci fast food. W reakcji na krytykę firma przeprosiła za profanację symboliki Eucharystii w czasie najważniejszym dla chrześcijan.
Kiedy brakuje dobrego pomysłu na reklamę, zawsze można obrazić uczucia religijne i wywołać skandal. Prawdopodobnie z takiego założenia wyszli marketerzy hiszpańskiego oddziału Burger Kinga. W Wielkim Tygodniu na ulicach hiszpańskich miast zawisły billboardy reklamujące nową wegetariańską kanapkę. Problem w tym, że znajdował się na nich cytat z Ewangelii, który został dość mocno zmieniony.
Podobne
- Viral Kebab już otwarty. Co wiadomo o nowym biznesie Ekipy?
- Whooper z kiełbasą i czekoladą. Menu w niemieckim Burger Kingu to gastrohorror
- Burger King z problemami. Wprowadza klientów w błąd?
- Zobacz jak Burger King złożył najgorsze życzenia na Dzień Kobiet
- 10 dziwnych fast foodowych itemów z menu McDonald’s, Burger King, KFC
Jezus podczas Ostatniej Wieczerzy powiedział do uczniów: "Bierzcie i jedzcie z tego wszyscy". Burger King zmodyfikował to zdanie, dodając do niego słowa "który nie ma mięsa". W ramach kampanii reklamowej powstały również kontrowersyjne plakaty. Znajdujące się na nich hasło "Ciało z mojego ciała" zawierało słowo "mięso", które zostało przekreślone i zastąpione słowem "warzywa".
Reklama Burger Kinga rozwścieczyła katolików
Kampania reklamowa wywołała oburzenie katolików. Niemal 30 tys. osób podpisało petycję na platformie CitizenGO, aby usunąć kampanię, uzyskać przeprosiny od korporacji i zwolnić dyrektora Burger Kinga odpowiadającego za działalność sieci w Hiszpanii. Na potrzeby akcji bojkotującej firmę powstał specjalny hasztag #BoicotBurgerKing.
Burger King wyśmiewa Eucharystię i śmierć Chrystusa w najważniejszym okresie dla chrześcijan. Firma uderza w czas Wielkiego Tygodnia, atakując miliony wiernych po to, aby zyskać na rozgłosie i zarobić pieniądze. (...) Pieniądze to jedyna rzecz, którą ta firma rozumie, dlatego jej bojkot to jedyny sposób, aby nauczyć szacunku do chrześcijan i Jezusa Chrystusa.
Burger King przeprasza za obraźliwą reklamę
Burger King zareagował na kryzys wizerunkowy w świąteczną niedzielę. Frima wystosowała komunikat, w którym czytamy: "Przepraszamy wszystkich, którzy poczuli się urażeni naszą kampanią mającą na celu promocję naszych wegetariańskich produktów podczas Wielkiego Tygodnia. Nigdy nie zamierzaliśmy nikogo obrazić, zleciliśmy bezzwłoczne wstrzymanie kampanii".
Wyobrażacie sobie, że Burger King odważyłby się wykonać podobną kampanię, ale wykorzystując słowa Mahometa?
Źródło: wirtualnemedia.pl/catholicnewsagency.com
W temacie popkultura
- Polska artystka lepsza od Taylor Swift? Płyta Kathii rozkłada na łopatki [RECENZJA]
- Littlemooonster96 ocenia nowy album Taylor Swift. "Na ten moment nie jest TOP 3"
- Charli xcx "przyłapana" w studio nagraniowym. Jaka będzie nowa płyta?
- Użytkownicy Filmwebu bezlitośni dla Friza i Wersow. Tak ocenili film
Popularne
- "POLSKA GUROM" - Przemek Kucyk zgłasza się na Eurowizję. To jego topka polskiej (pop)kultury
- Nudna reklama Friza i Wersow. Recenzja "Friz & Wersow. Miłość w czasach online"
- Nikita i Cameraboy rozstali się? Mocny statement krąży w sieci
- Wejdą nowe smaki Wojanków? Internet huczy od pogłosek
- Taylor Swift wydała POPrawny album. Dlaczego nie wrócę do "The Life of a Showgirl"? [RECENZJA]
- Bagi na liście Forbes 30 under 30. Znalazł się tam szybciej od Friza
- Taylor Swift zdissowała Charli XCX. Nazwała ją warczącą chihuahuą
- Dawid Podsiadło zagra sekretny koncert dla wybrańców. Trzeba było zbierać tipy...
- Fotograf oskarżył Jeleniewską o kradzież zdjęcia. "To jest po prostu patologia"