Jezus zareklamował wege kanapkę Burger Kinga. Dla katolików to profanacja
Burger King w Hiszpanii wypuścił reklamę nawiązującą do Ostatniej Wieczerzy. Marketerzy zmienili słowa Jezusa, tak aby promowały produkty sieci fast food. W reakcji na krytykę firma przeprosiła za profanację symboliki Eucharystii w czasie najważniejszym dla chrześcijan.
Kiedy brakuje dobrego pomysłu na reklamę, zawsze można obrazić uczucia religijne i wywołać skandal. Prawdopodobnie z takiego założenia wyszli marketerzy hiszpańskiego oddziału Burger Kinga. W Wielkim Tygodniu na ulicach hiszpańskich miast zawisły billboardy reklamujące nową wegetariańską kanapkę. Problem w tym, że znajdował się na nich cytat z Ewangelii, który został dość mocno zmieniony.
Podobne
- Viral Kebab już otwarty. Co wiadomo o nowym biznesie Ekipy?
- Whooper z kiełbasą i czekoladą. Menu w niemieckim Burger Kingu to gastrohorror
- Burger King z problemami. Wprowadza klientów w błąd?
- Zobacz jak Burger King złożył najgorsze życzenia na Dzień Kobiet
- 10 dziwnych fast foodowych itemów z menu McDonald’s, Burger King, KFC
Jezus podczas Ostatniej Wieczerzy powiedział do uczniów: "Bierzcie i jedzcie z tego wszyscy". Burger King zmodyfikował to zdanie, dodając do niego słowa "który nie ma mięsa". W ramach kampanii reklamowej powstały również kontrowersyjne plakaty. Znajdujące się na nich hasło "Ciało z mojego ciała" zawierało słowo "mięso", które zostało przekreślone i zastąpione słowem "warzywa".
Reklama Burger Kinga rozwścieczyła katolików
Kampania reklamowa wywołała oburzenie katolików. Niemal 30 tys. osób podpisało petycję na platformie CitizenGO, aby usunąć kampanię, uzyskać przeprosiny od korporacji i zwolnić dyrektora Burger Kinga odpowiadającego za działalność sieci w Hiszpanii. Na potrzeby akcji bojkotującej firmę powstał specjalny hasztag #BoicotBurgerKing.
Burger King wyśmiewa Eucharystię i śmierć Chrystusa w najważniejszym okresie dla chrześcijan. Firma uderza w czas Wielkiego Tygodnia, atakując miliony wiernych po to, aby zyskać na rozgłosie i zarobić pieniądze. (...) Pieniądze to jedyna rzecz, którą ta firma rozumie, dlatego jej bojkot to jedyny sposób, aby nauczyć szacunku do chrześcijan i Jezusa Chrystusa.
Burger King przeprasza za obraźliwą reklamę
Burger King zareagował na kryzys wizerunkowy w świąteczną niedzielę. Frima wystosowała komunikat, w którym czytamy: "Przepraszamy wszystkich, którzy poczuli się urażeni naszą kampanią mającą na celu promocję naszych wegetariańskich produktów podczas Wielkiego Tygodnia. Nigdy nie zamierzaliśmy nikogo obrazić, zleciliśmy bezzwłoczne wstrzymanie kampanii".
Wyobrażacie sobie, że Burger King odważyłby się wykonać podobną kampanię, ale wykorzystując słowa Mahometa?
Źródło: wirtualnemedia.pl/catholicnewsagency.com
W temacie popkultura
- Orange Warsaw Festival 2025. "Chappell Roan napisała mi DM: przygotuj się na warszawski tłum"
- Ile Friz wydał na "Twoje 5 Minut 3"? Backstage jak w studio w Hollywood
- Shawn Mendes jedzie w trasę. Artysta zapowiedział powrót do Polski!
- Kto napisał tekst do Hot16challenge2 Andrzeja Dudy? Prezydent odpowiada
Popularne
- Amsterdam zaprasza na rave na autostradzie. 9 godzin mocnego techno
- Podejrzany o zabójstwo tiktokerki wrócił na miejsce zbrodni. Zostawił przerażający list
- Maskotki Minecraft do kupienia w Biedronce. Ile kosztują?
- Lalka Anabelle wyruszyła w upiorne tour. Warrenowie ostrzegali, żeby jej nie ruszać
- Ile przetrwałbyś na platformie bez lajków? Daj się wciągnąć w fediwersum
- Uzależnił się od smartfona. Straszne, co stało się z jego głową
- Łzy i drżący głos. PashaBiceps stracił czworonożnego przyjaciela
- Fit Lovers strollowali swoich fanów. "Rozstanie" to akcja promocyjna?
- Mata przewiózł Marylę Rodowicz Mustangiem. Teledysk to totalny viral