Friz chwali się zarobkami. Grudzień będzie rekordowy dla youtuberów?
To ile się zarabia na tym całym YouTube? Według Friza, który się pochwalił swoim CPM-em, grudzień może być rekordowym miesiącem. O co chodzi w tym wszystkim?
Nadchodzą święta. Dla jednych jest to czas odpoczynku, spotkań z rodziną czy znajomymi, celebracji. Ale dla internetowych twórców, szczególnie na YouTube, może być żyłą złota. W tym czasie filmiki na YouTube mogą przynieść niemały zarobek.
Podobne
- Friz sprzedał mieszkanie od rodziców. Ile zarobił?
- Wpadka w "Twoje 5 Minut!". Na szczęście "blur a'la Wersow" ratuje sytuację!
- Friz ujawnił swoje zarobki. Wiadomo, kiedy został milionerem
- KONIEC Ekipy? Friz potwierdza: "Wspólny projekt się kończy i każdy wybiera swoją drogę"
- Marzycie o karierze influencera? Friz otwiera nabór do nowego projektu
Friz pochwalił się swoim CPM-em
Ach, dawno nie było tutaj Karola Wiśniewskiego, czyli Friza, twórcy Ekipy i narzeczonego Wersow. Karol pochwalił się swoim CPM-em, który wynosi aż 30 złotych. Jeśli wierzyć, w tę wartość, to na oko filmy Friza wygenerują przychód równy 30 tys. zł z każdego miliona wyświetleń.
Karol czy Genzie wbiliby 10 mln wyświetleń w grudniu? Ich filmy "zrobiłyby" około 300 tys. zł w CPM-ie.
A to tylko rozgrzewka przed grudniem, gdy CPM-y są najwyższe w roku.
Czym jest CPM?
CPM to "cost per thousand impressions". Na nasze? To wartość, która pokazuje, ile pieniędzy wydają reklamodawcy na wyświetlanie reklam na YouTube na tysiąc wyświetleń. CPM określa więc jaki przychód generują nasze filmy.
CPM nie równa się RPM. RPM to nasz zarobek za każdy tysiąc wyświetleń. Bo CPM oznacza to, ile nasze filmy wygenerowały przychodu, a nie to, co otrzymamy. Cytując stronę wsparcia Google: "RPM to łączny przychód (po uwzględnieniu udziału YouTube w przychodach) za 1000 wyświetleń".
Swoją drogą, RPM to też przychody z dotacji na rzecz kanału czy YouTube Premium. I naturalnie, do tychże przeliczników nie doliczamy w żadnym stopniu naszych zewnętrznych przychodów ze współprac komercyjnych, lokowań produktów itd. Stąd dzisiaj mowa jedynie o tym, co film "zarabia" po wrzuceniu go na YouTube.
CPM (więc i RPM) jest różny dla każdego twórcy. Można odnaleźć zbiorową, czy wręcz globalną tendencję wzrostową, ale to, że Friz ma 30 zł CPM nie oznacza, że taki Yoshi (spoiler) nie będzie miał niższych wskaźników. Ani, że nikt nie wbije wyżej (to też spoiler).
Reasumując, Friz otrzyma od YouTube część z 30 tys. złotych za milion wyświetleń. Od tej podzielonej kwoty trzeba odjąć jeszcze podatki i inne księgowe sprawy.
Zarobki influencerów w 2022 roku. Jedni więcej, drudzy…
Jeden tweet Friza potrafi wywołać głosy najróżniejszych influencerów. I tym razem tak było. Znani twórcy contentu internetowego pochwalili się swoimi CPM-ami. I jak?
"Pobijam rekord w takim razie ($7.92 * 4.79pln [kurs z 2 listopada] = 37.93zł CPM)" - napisała Bunny Marthy.
"Aha" - dodał swoje trzy gorze Yoshi.
"To fakt, listopad rekordowy 😎 u mnie 9,15 USD. Czekam na grudzień 💪🏻" - zdradził twórca MNXHD, zajmujący się contentem piłkarskim w wielu językach.
"A no, siadają trzy dyszki" - przekazał Dexterowski, czyli "ten od rozwożenia jedzenia".
"Piątek - CPM: 54,92 🔥🔥 Średnio w ostatnim czasie: 38,99 zł" - napisał WuWunio, inny popularny twórca.
Popularne
- Nowy symbol bogactwa. Porzucisz swój case na smartfon?
- Papież Franciszek znów kontrowersyjnie o wojnie w Ukrainie
- Patologiczne uniwersum Magicala. Dramatyczne rozstanie i kłótnie dla zasięgów
- Fani "Wiedźmina" to wyczuli. Plotki o Jaskrze okazały się prawdą
- Platoseksualność. Nowy trend rozgrzewa sieć
- "Nie mam z kim wyjść na miasto". Studenci UW o samotności
- Burza o zaręczyny Roksany Węgiel. Poznała narzeczonego, gdy miała 14 lat?
- 95 proc. ciała ma w tatuażach. Trollom zawsze mówi to samo
- Wydaje 2 mln dol. rocznie na wieczną młodość. Teraz robi wlewy z krwi syna