Mojang Studios

"Minecraft" świętuje 15-lecie! Poznaliśmy nowości i sekrety z Mojang Studios

Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Konrad SiwikKonrad Siwik,02.06.2024 15:00

"Minecraft", ukochana gra milionów osób z całego świata, świętuje swoje 15-lecie! Udało nam się spotkać i porozmawiać z twórcami gry o jej przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Poznajcie kulisy gry i nadchodzących aktualizacji, które z pewnością ucieszą fanów!

W tym roku "Minecraft" obchodzi swoje 15 urodziny. Z tej okazji miałem zaszczyt odwiedzić Mojang Studios w Sztokholmie. Podczas mojej wizyty rozmawiałem z kluczowymi postaciami stojącymi za tym kultowym tytułem. Åsa Bredin - Head of Mojang Studios, Jens Bergensten - Chief Creative Officer, a także Agnes Larsson - Minecraft Game Director, podzielili się swoimi refleksjami na temat przeszłości, teraźniejszości i przyszłości "Minecrafta", które na pewno zainteresują każdego fana.

Osobista perspektywa Åsy Bredin, szefowej Mojang Studios

Åsa Bredin, szefowa Mojang Studios, serdecznie nas powitała i podzieliła się swoją osobistą historią związaną z "Minecraftem". Jej wprowadzenie podkreśla, jak bardzo ta gra jest bliska jej rodzinie:

- Po raz pierwszy zetknęłam się z "Minecraftem" dzięki moim dwóm synom, którzy od zawsze rywalizują ze sobą w tej grze. Spędziłam wiele godzin, konfigurując serwery dla nich i ich przyjaciół, aby mogli grać razem. Nawet teraz, mój 17-letni syn gra w "Minecrafta" ze swoimi kolegami z klasy. To piękne widzieć, jak ludzie dorastają z "Minecraftem"

- mówi Bredin.
Åsa Bredin - Head of Mojang Studios
Åsa Bredin - Head of Mojang Studios (Materiały prasowe)

Head of Mojang Studios podkreśliła, że "Minecraft" to nie tylko gra, ale platforma do kreatywności, wyrażania siebie i współpracy. Wspomniała również o ekscytujących projektach poza samą grą, takich jak produkty konsumenckie i film.

- "Minecraft" jest wyjątkowy, ponieważ łączy ludzi w różnym wieku i z różnych kultur. Widzieliśmy, jak staje się narzędziem edukacyjnym do nauki programowania, matematyki, a nawet historii. To coś, z czego jesteśmy niezwykle dumni

- dodała Bredin.
Miejsce na wspólne posiadówki całej ekipy Mojang Studios
Miejsce na wspólne posiadówki całej ekipy Mojang Studios (Materiały prasowe)

Jens Bergensten o ewolucji i filozofii "Minecrafta"

Jens Bergensten, znany jako Jeb, dyrektor kreatywny Mojang, opowiedział o historii gry i jej filozofii rozwoju. Przypomniał skromne początki "Minecrafta", który początkowo nazywał się "Cave Game", oraz proces zmiany nazwy na "Minecraft" w 2009 r., z inicjatywy społeczności. Szwedzki programista wymienił również pięć zasad, którymi kieruje się Mojang przy tworzeniu nowych produktów.

- Prostota "Minecrafta" nie polega na ułatwianiu gry, ale na zapraszaniu społeczności do angażowania się. Proste interakcje prowadzą do skomplikowanych projektów, które mogą sięgać od małych budowli po wielkie kreacje, jak katedry czy komputery w grze

- wyjaśnił Bergensten.
Jens Bergensten - Chief Creative Officer
Jens Bergensten - Chief Creative Officer (Materiały prasowe)

Bergensten podkreślił znaczenie unikalnej estetyki "Minecrafta" i jej roli w rozwijaniu kreatywności i nauki u graczy. Zaznaczył potencjał gry jako narzędzia edukacyjnego do nauki programowania i pracy zespołowej.

- Ciągle zaskakuje nas to, co tworzą gracze. Od pięknych replik historycznych budowli po skomplikowane mechanizmy redstone, które działają jak rzeczywiste komputery. To pokazuje, jak nieskończone możliwości daje "Minecraft"

- dodał Jeb.

Dyrektor kreatywny Mojang mówił również o pięciu zasadach, którymi kieruje się studio przy tworzeniu nowych produktów "Minecrafta":

  1. Wywodzenie się z rdzenia gry: Nowe funkcje i treści muszą być spójne z podstawowymi wartościami "Minecrafta", takimi jak kreatywność, ekspresja i przygoda.
  2. Prostota formy i funkcji: Mechanika gry powinna być łatwa do zrozumienia i intuicyjna w obsłudze, aby nie utrudniać graczom odkrywania i tworzenia.
  3. Rozszerzanie tajemnicy: Świat "Minecrafta" powinien być pełen tajemnic i niespodzianek, które zachęcają graczy do eksploracji i odkrywania nowych rzeczy.
  4. Zachowanie humoru i dziwaczności "Minecrafta": Gra powinna być zabawna i pełna uroku, a jej unikalny styl powinien być pielęgnowany.
  5. Podkreślanie wartości takich jak dostępność, integracja i przyjazność: "Minecraft" powinien być grą przyjazną dla wszystkich, niezależnie od wieku, umiejętności czy pochodzenia.
W Mojang Studios powstają również produkty konsumenckie "Minecraft"
W Mojang Studios powstają również produkty konsumenckie "Minecraft" (Materiały prasowe)

Agnes Larsson o współpracy ze społecznością i przyszłych aktualizacjach

Agnes Larsson, dyrektorka gry "Minecraft", z pasją opowiadała o kolaboracyjnym charakterze gry i kluczowej roli społeczności w kształtowaniu jej przyszłości. Podzieliła się przykładami, jak opinie graczy bezpośrednio wpłynęły na aktualizacje gry, takie jak dodanie kwitnących wiśni i nowych odmian wilków.

- Naszym celem jest dawanie graczom narzędzi i inspiracji do odkrywania ich kreatywności i znalezienia własnych sposobów na grę. Świat "Minecrafta" należy do graczy

- powiedziała Larsson.
Agnes Larsson - Minecraft Game Director
Agnes Larsson - Minecraft Game Director (Materiały prasowe)

Larsson podkreśliła również wagę równowagi między słuchaniem opinii społeczności a realizacją długoterminowej wizji gry.

- Niektóre z naszych najlepszych aktualizacji były wynikiem bezpośrednich sugestii graczy. Przykładem może być aktualizacja pszczół. Chcemy, aby każdy gracz czuł, że ma wpływ na kształtowanie świata "Minecrafta"

- dodała dyrektorka gry.
Warianty wilków w "Minecrafcie"
Warianty wilków w "Minecrafcie" (Materiały prasowe)

Larsson ujawniła również zapowiedzi ekscytujących nowych aktualizacji, które pojawią się latem:

  • Ulepszone funkcje eksploracyjne: Nowe biomy i struktury, które wzbogacą krajobrazy gry. Nowe jaskinie i podwodne ruiny zaoferują więcej wyzwań i skarbów do odkrycia.
  • Interaktywne moby: Wprowadzenie bardziej interaktywnych i złożonych zachowań mobów, aby wzbogacić doświadczenia graczy.
  • Narzędzia kreatywne: Rozszerzenie zestawu narzędzi dla budowniczych o nowe bloki i mechaniki, pozwalające na tworzenie jeszcze bardziej szczegółowych i skomplikowanych kreacji. Nowe materiały budowlane i mechanizmy redstone otworzą przed graczami nowe możliwości twórcze.
  • Poprawiona dostępność: Dostosowania gry ułatwiające zabawę osobom z niepełnosprawnościami.

 "Crafter" - zautomatyzowany blok do wytwarzania przedmiotów
"Crafter" - zautomatyzowany blok do wytwarzania przedmiotów (Materiały prasowe)

Letnie aktualizacje:

  • Nowa struktura: "Komnaty Prób" - generowana proceduralnie struktura z różnymi wyzwaniami i walką.
  • Nowy wróg: "Bryza" - oferujący unikatowe wyzwanie walki.
  • Nowy blok: "Crafter" - zautomatyzowany blok do wytwarzania przedmiotów.
  • Nowe bloki budowlane: wiele nowych rodzajów bloków do budowania i dekoracji.

- Chcemy, aby "Minecraft" był miejscem, gdzie każdy może znaleźć coś dla siebie. Niezależnie od tego, czy jesteś nowym graczem, czy weteranem, zawsze będzie coś nowego do odkrycia i stworzenia. Wierzymy, że każdy może znaleźć w Minecrafcie coś dla siebie, niezależnie od wieku, umiejętności czy zainteresowań

- podsumowała Larsson.
Breeze w "Minecrafcie"
Breeze w "Minecrafcie" (Materiały prasowe)

Ponadczasowy urok "Minecrafta"

Podczas wizyty przewijał się motyw ponadczasowego i ewoluującego charakteru "Minecrafta". Pomimo licznych aktualizacji i dodatków na przestrzeni lat, podstawowe wartości gry – kreatywność, przygoda i współpraca – pozostają niezmienne. Jak to trafnie ujęła Larsson:

- "Minecraft" to jak zaufany przyjaciel, który zawsze jest dla ciebie, witając cię z powrotem nawet po długiej przerwie.

Wnętrze Mojang Studios
Wnętrze Mojang Studios (Materiały prasowe)

Mojang Studios nadal rozwija uniwersum "Minecrafta", a przyszłość gry wygląda jaśniej niż kiedykolwiek. Od nowych funkcji w grze po opowieści transmedialne, "Minecraft" pozostaje ukochanym kamieniem milowym w świecie gier, zapraszając pokolenia graczy do budowania, eksploracji i wspólnego wyobrażania sobie nowych światów.

"Minecraft", z jego nieskończonymi możliwościami i otwartością na kreatywność, jest grą, która łączy graczy na całym świecie. To nie tylko gra, ale zjawisko kulturowe, które inspiruje miliony ludzi do tworzenia, odkrywania i dzielenia się swoimi wizjami. Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym graczem, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę w kwadratowym świecie, "Minecraft" ma coś do zaoferowania każdemu.

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 1
  • emoji ogień - liczba głosów: 1
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 0