Spot ministerstwa jak reklama kebaba? Burza wokół nagrania
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego prowadzi rekrutację do pracy. Resort opublikował spot zachęcający do składania aplikacji, jednak wydźwięk materiału mocno rozminął się z oczekiwaniami.
MNiSW wykorzystało media społecznościowe, by wypromować swoją rekrutację. Urząd postanowił nawiązać do popularnego trendu w internecie, który wykorzystuje wielu właścicieli małych biznesów. Polega na tym, że autor nagrania oblewa wodą grupę ludzi czekających przed wejściem do obiektu. Ci gonią żartownisia, a on z rozbawieniem informuje widzów, że to klienci, którzy dobijają się do drzwi, by skorzystać z usług lub kupić produkt. Format był wykorzystywany przez m.in. lokale gastronomiczne, salony urody, salony samochodowe.
Podobne
- Meta zakazuje reklam politycznych. Ich rolę przejmą influencerzy?
- Czyje posty na Instagramie są najdroższe? Szalone kwoty
- Kendrick Lamar wypuścił "Dumb Phone". To przeciwieństwo smartfona
- Bill Gates czy AI? Nowy projekt miliardera sensacją TikToka
- Ile zarabia Czvjnik? Były prezes Ekipy rzucił ogromną kwotą
Akcja spotu MNiSW rozgrywa się przed budynkiem urzędu. Na klipie widać kobietę, która wychodzi z butelką wody do grupy ludzi czekających na zewnątrz. "Bohaterka" nagrania oblewa ich wodą, ucieka do środka, zamyka drzwi na klucz, a następnie wypowiada kilka zdań na tle postaci udających zdenerwowanie.
- Nabory na wolne stanowiska w Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego trwają. Kandydatów nie brakuje. Dołącz do naszego zespołu
Rekrutacja do MNiSW. Afera po publikacji reklamy
Spot poniósł się szerokim echem w internecie. Wielu widzów jest zgodnych, że infantylny charakter nagrania nie przystoi tak poważnemu urzędowi, jakim jest MNiSW.
"Żenująca reklama", "Kto w ministerstwie uznał, że filmik jest ok?", "Ja wiem, że teraz każdy chce być zabawny, ale to ministerstwo, a nie budka z zapieksami", "Te stanowiska na które obecnie rekrutujecie wymagają specjalistów, a nie juniorów z Instagrama. Chyba nie zadziałało odnalezienie grupy docelowej. Reklama nie na miejscu", "Jakie to jest na wielu poziomach złe. Co ma symbolizować to polewanie wodą? Kandydatów nie brakuje, ale zamykacie przed nimi drzwi na klucz?", "Ośmieszacie państwo ideę służby cywilnej. I obrażacie własnych pracowników, którzy do wykonywania obowiązków wykorzystują swoją wiedzę i kompetencje bardziej złożone niż kręcenie głupich rolek". To tylko niektóre komentarze pod filmem ministerstwa.
Popularne
- "POLSKA GUROM" - Przemek Kucyk zgłasza się na Eurowizję. To jego topka polskiej (pop)kultury
- Nudna reklama Friza i Wersow. Recenzja "Friz & Wersow. Miłość w czasach online"
- Nikita i Cameraboy rozstali się? Mocny statement krąży w sieci
- Bagi na liście Forbes 30 under 30. Znalazł się tam szybciej od Friza
- Taylor Swift wydała POPrawny album. Dlaczego nie wrócę do "The Life of a Showgirl"? [RECENZJA]
- Polka zmarła na egzotycznej wyspie. Miała 27 lat i żywiła się wyłącznie owocami
- Antyki, czyli kuchnia babci na TikToku. Wywiad z ikonicznym twórcą
- Taylor Swift zdissowała Charli XCX. Nazwała ją warczącą chihuahuą
- Dawid Podsiadło zagra sekretny koncert dla wybrańców. Trzeba było zbierać tipy...