Cenimy Twoją prywatność

Vibez.pl jest częścią rodziny serwisów Wirtualnej Polski. Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Kim jest soft girl?

Kim są "Soft girls"? To nie tylko przeciwieństwo "girl boss", to marzenie większości facetów

Źródło zdjęć: © Canva / Canva
Dagmara Dąbek,
15.02.2025 08:30

Podobnie jak mijają trendy w modzie, zmienia się również styl życia kolejnych pokoleń młodych ludzi. Obecnie można zauważyć, że coraz mniej osób chce ślepo pędzić za karierą. Szczególnie młode kobiety stawiają dziś na slow life, ważniejsze jest dla nich "być" niż "mieć". Doskonałym przykładem tych zmian jest trend soft girl, popularny wśród zetek. Co oznacza to określenie?

Kim jest soft girl?

Jeszcze niedawno młode dziewczyny stawiały na karierę, dążyły do tego, by mieć swój biznes i zarządzać nim. Praca w roli szefowej, bycie prawdziwą girl boss, pewną siebie, ambitną kobietą mająca kontrolę nad swoim życiem zawodowym - tak klarowały się ambicje wśród młodych kobiet. Dziś typ girl boss powoli odchodzi do lamusa, a zastępuje ją soft girl - "miękka dziewczyna", która jest delikatna, urocza, zadbana, eteryczna i... bezrobotna.

Pomyśleliście, że to bierna i nudna osoba? Ależ skąd! Wcale nie oznacza, że jest mało aktywna w życiu, jest wręcz przeciwnie. Zamiast tracić czas na wspinanie się po drabinie kariery realizuje swoje pasje, rzeźbi, maluje, robi zdjęcia, chodzi na zajęcia jogi i na taniec. Jednocześnie dba o dom, choć daleko jej do typowej "kury domowej", jest bowiem zadbana zewnętrznie i obeznana z tym, co się dzieje na świecie. Istotne jest dla niej również zdrowe odżywianie - gotuje smaczne, zdrowe i pełnowartościowe posiłki dla siebie i partnera. A skąd bierze na to wszystko środki finansowe? Czy sponsorem tego luksusowego życia w dobrobycie i dobrostanie są rodzice? Ależ nie, to partner jest odpowiedzialny za zapewnienie pieniędzy na dostatnie życie i utrzymanie swojej partnerki.

Szwedzkie soft girl wychodzą na prowadzenie

Określenie soft girls zyskało na popularności za sprawą szwedzkiej influencerkiVilmy Larson, która wyznała w wywiadzie, że postanowiła zrezygnować z pracy i zadbać o swoje lepsze samopoczucie. 25-letnia dziewczyna miała za sobą różne doświadczenia zawodowe - m.in pracowała w sklepie, w domu opieki i w fabryce. Obowiązki zawodowe zatem nie były jej obce, ale uznała, że ciężko pogodzić pracę z dbaniem o dom i - co kluczowe - z komfortem psychicznym, dobrym samopoczuciem oraz pielęgnowaniem relacji z partnerem. Zdecydowała się zrezygnować z pracy i postawić na siebie.

"Moje życie jest prostsze. Nie muszę się martwić. Nie jestem już tak bardzo zestresowana. Co miesiąc wyznacza (partner - przyp. red.) mi pensję z pieniędzy, które sam zarobi. Jeśli potrzebuję czegoś więcej, to go o to proszę" - powiedziała w rozmowie z BBC Vilma Larson.

Patner Vilmy robi zaś karierę w branży finansowej, pracuje zdalnie, co umożliwia parze częste podróże. Zimę na przykład spędzają na Cyprze.

Zmęczenie feminizmem?

Zaskakujące jest to, że trend soft girl najsilniej rozwija się w Szwecji. Modę na rzucanie pracy i skupieniu się na własnym dobrostanie najbardziej pokochały mieszkanki kraju, w którym tak bardzo promuje się równouprawnienie i feminizm. Wyznanie 25-latki w rozmowie z BBC wywołało medialną burzę. Jedni zaczęli ją krytykować, inni podziwiać, czy wręcz jej zazdrościć. Dziewczynie zarzucono, że jest utrzymanką swojego partnera, leniwą, beztroską, bez ambicji. Feministki skrytykowały soft girls za odwrót od toczącej się od dawna walki o równouprawnienie. Styl życia miękkich dziewczyn można jednak postrzegać jako reakcję na zmęczenie ilością różnych ról, które kobiety obecnie muszą ze sobą łączyć, nie skarżąc się przy tym na swój los. Szwedka Vilma Larson podzieliła się wyznaniem, że od czasu, gdy jest "soft", jej życie stało się o wiele przyjemniejsze - nie jest ono już bezustanną walką o utrzymanie się na powierzchni.

Okazuje się, że nie tylko Vilma wybrała takie życie; zwolenniczek trendu jest o wiele, wiele więcej. Obecnie trudno dotrzeć do oficjalnych danych dotyczących ilości "miękkich dziewczyn", które zdecydowały się porzucić pracę na rzecz własnego dobrostanu, ale warto przytoczyć badania przeprowadzone przez Ungdomsbaromatern (największe coroczne badanie młodych w Szwecji) z sierpnia 2024 r.. Z analizy tego badania wynika, że już aż 14 proc. dziewczynek w przedziale wiekowym od siedmiu do czternastu lat jest przekonanych o swojej delikatności i chciałoby prowadzić taki styl życia.

Zdaniem ekspertów, zmiana priorytetów wśród młodych Szwedek jest związana z prawicowym rządem koalicyjnym, a także rozwojem populizmu w Europie i USA. Znaczący wpływ może mieć także to, że młode kobiety nie sięgają pamięcią do czasów walki o niezależność. "Młode kobiety nie noszą w sobie historii walki o prawa kobiet: prawo do pracy, prawo do pensji i prawo do niezależności ekonomicznej" – podsumowała współzałożycielka i była liderka partii feministycznej Feministiskt initiativ, Gudrun Schyman, w BBC News.

Co na to mężczyźni?

Większość facetów pokocha soft girls. Mają zadbaną, wysportowaną, atrakcyjną wizualnie partnerkę, która zawsze ma czas na idealną fryzurę i staranny makijaż. Jest wypoczęta, bo codziennie zalicza praktykę jogi lub pilatesu, wysypia się i dobrze odżywia. Podaje mu smaczny obiad, dba o to, żeby miał wyprasowane koszule i komfortowe warunki do pracy z domu. Jest także oczytana, zorientowana w tym, co się dzieje dookoła i ma własne pasje oraz zainteresowania. Jeśli facet oczekuje ciepła, wsparcia i przytulnego gniazdka, od razu zakocha się w "delikatnej dziewczynie". Musi jednak mieć na uwadze, że będą potrzebne wysokie zarobki, by realizować wszystkie potrzeby domowego gniazdka i ukochanej.

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 1
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 1
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 0
udostępnij artykuł