Jezus "zmartwychwstał" w wersji AI. Reklamuje same głupoty
W XXI w. miały być latające samochody i podróże na Marsa. Tymczasem mamy Jezusa AI, który jest turbofanem kapitalizmu.
"Proście, a będzie wam dane". Te słowa Jezusa z Ewangelii Mateusza wzięli sobie bardzo do serca twórcy kontrowersyjnego chatbota. Artyści Ben Polkinghorne, Zach Bishop i Chris Chapman stworzyli stronę ai.Jesus.live, na której można połączyć się z trójwymiarowym awatarem Jezusa i odbyć z nim rozmowę.
Podobne
- AI wyprodukuje nabożeństwo. Biskup nie miał nic przeciwko
- ChatGPT zamiast nauczyciela? Uczniowie mówią, jak używają AI
- Jedyna taka na świecie. Kaplica Latającego Potwora Spaghetti jest w Polsce
- Kościół stracił młodych Polaków? Dane z religii mówią wszystko
- Półnadzy nastolatkowie i ksiądz. Zdjęcie wywołało skandal
Nie ma pytań, których nie wolno zadać Jezusowi AI. Od sensu życia, przez prognozy wyborcze, po wątpliwości czy za zjedzenie w piątek mięsa masz grzech ciężki, czy lekki. Awatar Jezusa odpowie w poetyckim, biblijnym stylu, po czym zareklamuje jakiś produkt lub usługę np. Galaxy S23, Airbnb, herbatę czy Netfliksa. Jezus dostosuje rekomendację konsumencką do tematu, z którym związane jest wasze pytanie.
Na pytanie o to, czy żarty z godziny 21:37 są jeszcze zabawne, Jezus AI odpowiedział: "Moje dziecko, humor minionej godziny jest tylko ulotnym cieniem. A jednak nawet cienie mogą przynieść pocieszenie. Aby znaleźć ukojenie w teraźniejszości, proponuję ciepłą filiżankę herbaty rumiankowej - być może torebkę Bigelow Classic Chamomile, ze względu na jej uspokajający efekt. Pozwól jej ukoić twoją duszę, gdy rozważasz ulotną naturę radości."
Jezus AI reklamę ci powie
Twórcy chatbota twierdzą, że doświadczenie rozmowy z Jezusem miało być jak najbardziej autentyczne, dlatego dopracowali osobowość postaci i jej styl mówienia. Jednocześnie artyści nie chcieli przedstawić biblijnej osoby, ale awatara krytycznego wobec współczesnych praktyk religijnych.
"Na początku myśleliśmy o rekomendacjach produktów w formie żartu. Ale im dłużej o tym myśleliśmy, tym bardziej zdawaliśmy sobie sprawę, jak to jest głębokie. To satyra na religijny konsumpcjonizm. Dzięki temu projekt ma większą moc" - powiedzieli twórcy chatbota w rozmowie z Creative Bloom.
Popularne
- "POLSKA GUROM" - Przemek Kucyk zgłasza się na Eurowizję. To jego topka polskiej (pop)kultury
- Nikita i Cameraboy rozstali się? Mocny statement krąży w sieci
- Znamy cenę biletów na Doję Cat. Na miejsca przy samej scenie trzeba się wykosztować
- Nudna reklama Friza i Wersow. Recenzja "Friz & Wersow. Miłość w czasach online"
- Wejdą nowe smaki Wojanków? Internet huczy od pogłosek
- Antyki, czyli kuchnia babci na TikToku. Wywiad z ikonicznym twórcą
- Lola Young odwołała trasę koncertową? Wszystko przez dramatyczny wypadek na scenie
- Louis Tomlinson wystąpi w Polsce. Fani krytykują wybór daty koncertu?
- Julia Wieniawa - "Światłocienie" nudzą i bawią [RECENZJA]