Dziewczyny budują przyszłość? LEGO przełamuje stereotypy
Grupa LEGO wystartowała z nowatorską kampanią "She Built That". Jej celem jest przełamywanie stereotypów dotyczących płci w kontekście budowania. W ramach kampanii powstała nowa wersja kultowego utworu "It’s Like That". Nie możecie tego przegapić!
Jak wynika z badań Grupy LEGO, określenia takie jak "budowniczy" przywołują skojarzenia dzieci z "mężczyzną na placu budowy" i "chłopca bawiącego się klockami". Aż 80 proc. dorosłych uważa, że społeczeństwo nadal postrzega chłopców za lepszych budowniczych niż dziewczynki. Efekt? Kobiety nie doceniają swoich umiejętności budowlanych. Nawet 70 proc. ankietowanych dziewczynek stwierdziło, że trudno im myśleć o sobie jako o osobie sprawnej w tworzeniu konstrukcji.
W ramach kampanii "She Built That" możecie usłyszeć nową wersję utworu "It's Like That". Oryginalny kawałek, który powstał w latach 80., zrewolucjonizował hip-hop, łącząc uliczne realia z przesłaniem nadziei. Wersja Grupy LEGO oddaje hołd przeszłości, otwierając jednocześnie drogę przyszłości, w której każda dziewczynka może z przekonaniem powiedzieć: "Ona to zbudowała!".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
RUN DMC, Jason Nevins - It's Like That (Official HD Video)
Co warto wiedzieć o kampanii LEGO "She Built That"?
Ambasadorkami kampanii "She Built That" są młode artystki z Generacji Z i Alfa. Jedną z nich jest 17-letnia DJ-ka Livia z Chicago, która zdobyła popularność dzięki współpracy ze znanymi artystami jak Snoop Dogg czy Bad Bunny. Do grupy Global Girls Crew należy też brytyjska perkusistka Nandi Bushell, znana z virali na YouTube oraz współpracy z legendami muzyki, a także Pink Oculus z Holandii oraz chińska gwiazda alt-popu Cacien. Kampania wykorzystuje ich historie, aby pokazać dziewczynkom, że mogą osiągnąć sukcesy w każdej dziedzinie, tworząc "coś z niczego" i przełamując schematy.
Akcja LEGO obejmuje także Kreatywne Warsztaty, które mają zachęcać dzieci do twórczego myślenia oraz rozwijania umiejętności budowania poprzez zabawę. Warsztaty są dostępne zarówno w sklepach LEGO, jak i online. Ponadto LEGO wprowadziło interaktywną grę internetową "She Built That", w której dzieci mogą samodzielnie tworzyć postacie oraz teledyski, stając się częścią globalnego ruchu inspirowania dziewczynek do realizacji swoich marzeń.
Źródło: Komunikat prasowy
Popularne
- Natalia Magical założyła niebieską platformę. Ile kosztuje miesięczny dostęp?
- Książulo ma beef z krakowskimi kebabami? Wprowadzają rollo "śmierdzący książuulo"
- Bilety na ostatni koncert Quebonafide zupełnie za darmo. Wystarczy apka InPost
- Cameraboy oburzony niebieską platformą Natalii? "Magical jest hipokrytą"
- TOP 7 momentów Ekipa Festiwalu 2025. Do Genzie dołączył nowy członek
- Katy Perry nienawidzi Labubu? Jej reakcja na zabawkę poszła w viral
- Quebonafide zagra dwa ostatnie koncerty. Co w pożegnalnym merchu?
- Napój Wojanek będzie jak lody Ekipy? Młodzi fani oszaleli
- Daniel Magical dostał bana na kicku. Już nie wróci na platformę?