Dziewczyny budują przyszłość? LEGO przełamuje stereotypy
Grupa LEGO wystartowała z nowatorską kampanią "She Built That". Jej celem jest przełamywanie stereotypów dotyczących płci w kontekście budowania. W ramach kampanii powstała nowa wersja kultowego utworu "It’s Like That". Nie możecie tego przegapić!
Jak wynika z badań Grupy LEGO, określenia takie jak "budowniczy" przywołują skojarzenia dzieci z "mężczyzną na placu budowy" i "chłopca bawiącego się klockami". Aż 80 proc. dorosłych uważa, że społeczeństwo nadal postrzega chłopców za lepszych budowniczych niż dziewczynki. Efekt? Kobiety nie doceniają swoich umiejętności budowlanych. Nawet 70 proc. ankietowanych dziewczynek stwierdziło, że trudno im myśleć o sobie jako o osobie sprawnej w tworzeniu konstrukcji.
Podobne
- LEGO wypuści zestaw z "Naruto"? Ramen Ichiraku zyskał 10 tys. głosów w LEGO IDEAS
- Ignacy Łukasiewicz w Lego Ideas? Potrzebna mobilizacja Polski
- Furbism nową religią? Ich papież już nawraca na TikToku
- Znaleźli klocek Lego. Nie uwierzysz, ile jest wart
- LEGO Animal Crossing. Jak będą wyglądały zestawy klocków?
W ramach kampanii "She Built That" możecie usłyszeć nową wersję utworu "It's Like That". Oryginalny kawałek, który powstał w latach 80., zrewolucjonizował hip-hop, łącząc uliczne realia z przesłaniem nadziei. Wersja Grupy LEGO oddaje hołd przeszłości, otwierając jednocześnie drogę przyszłości, w której każda dziewczynka może z przekonaniem powiedzieć: "Ona to zbudowała!".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
RUN DMC, Jason Nevins - It's Like That (Official HD Video)
Co warto wiedzieć o kampanii LEGO "She Built That"?
Ambasadorkami kampanii "She Built That" są młode artystki z Generacji Z i Alfa. Jedną z nich jest 17-letnia DJ-ka Livia z Chicago, która zdobyła popularność dzięki współpracy ze znanymi artystami jak Snoop Dogg czy Bad Bunny. Do grupy Global Girls Crew należy też brytyjska perkusistka Nandi Bushell, znana z virali na YouTube oraz współpracy z legendami muzyki, a także Pink Oculus z Holandii oraz chińska gwiazda alt-popu Cacien. Kampania wykorzystuje ich historie, aby pokazać dziewczynkom, że mogą osiągnąć sukcesy w każdej dziedzinie, tworząc "coś z niczego" i przełamując schematy.
Akcja LEGO obejmuje także Kreatywne Warsztaty, które mają zachęcać dzieci do twórczego myślenia oraz rozwijania umiejętności budowania poprzez zabawę. Warsztaty są dostępne zarówno w sklepach LEGO, jak i online. Ponadto LEGO wprowadziło interaktywną grę internetową "She Built That", w której dzieci mogą samodzielnie tworzyć postacie oraz teledyski, stając się częścią globalnego ruchu inspirowania dziewczynek do realizacji swoich marzeń.
Źródło: Komunikat prasowy
Popularne
- Polka zmarła na egzotycznej wyspie. Miała 27 lat i żywiła się wyłącznie owocami
- Wege burgery na celowniku UE. "Zakaz byłby krokiem wstecz"
- 48 Hours Challenge powodem zaginięć nastolatków? Komentarz policji
- Czarny żurek, czarne nuggetsy i krwawa pasta. Halloween w restauracjach
- Zrobił test ekskluzywnych zapałek z Zary za 50 zł. Czy warto wydać tyle pieniędzy?
- Andziaks kupiła chipsy za 500 zł. Popłakała się: "poczułam się oszukana"
- TOP 5 teledysków z 2025 r., które mogłyby być filmami. Nie jesteście gotowi na te produkcje
- Rosalía przyjechała do Polski. Gwiazda latino jadła pomidorówkę w barze mlecznym
- Kękę odgadł wszystkie powiaty w Polsce. Zajęło mu to mniej niż 20 minut