"Trzeci raz!" Czy Shein kopiuje projekty youtuberki?
Kristina Elle, znana w mediach społecznościowych jako @cybr.grl, twierdzi, że odzieżowy gigant Shein kopiuje jej projekty. Opublikowała dowody.
Zarejestrowany w Singapurze Shein to jedna z największych firm handlujących odzieżą na świecie. Marka powstała w Chinach, a w 2012 r. jej właściciel Chris Xu przeniósł siedzibę do Singapuru ze względów prawnych i podatkowych. Marka zyskała popularność dzięki niskim cenom i wzornictwu atrakcyjnemu dla pokolenia Z.
Podobne
Shein sprawnie współpracuje z influencerkami i influencerami, również w Polsce, przekładając popularność w mediach społecznościowych na niebotyczne zyski. Firma zarobiła w 2022 r. 32 bln dolarów. Większe zyski (34,5 bln dolarów) miał tylko Inditex - właściciel Zary, Bershki itd.
Shein kopiuje projekty filipińskiej projektantki?
Youtuberka i vtuberka Kristina Elle (@cybr.grl) opublikowała 23 stycznia post na portalu X, w którym twierdzi, że Shein skopiowało jej projekty. Po raz trzeci. Projektantka, której marka Candy Trap ma bardzo charakterystyczny, maksymalnie tęczowy styl, podzieliła się na X zdjęciami bluzy swojego projektu i zdjęciami bluzy z Romwe, jednej z marek, która należy do Shein i jest sprzedawana na stronach internetowych koncernu.
Bluza z Romwe i bluza, której zdjęcie wrzuciła na X Elle, na pierwszy rzut oka są nie do rozróżnienia. Po bliższym przyjrzeniu się, różnią się nadrukiem, chociaż ten na produkcie Shein jest bardzo "w stylu" tego z Candy Trap. Projektantka napisała: "Trzęsę się, chce mi się płakać. To już trzeci raz, kiedy Shein i Romwe ukradły moją sztukę... Trzeci raz!!!!.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Rok temu Elle opublikowała film na YouTube, w którym pokazała, jak Shein skopiowało koszulkę jej projektu. W nagraniu opowiedziała też o innych kontrowersjach wokół marki m.in. o braku przejrzystości wokół warunków, w jakich pracują pracownice i pracownicy fabryk, gdzie powstaje fenomenalnie tania odzież Shein. Bluzę "przypominającą" projekt Candy Trap Shein sprzedaje za 21 euro.
Popularne
- Patec atakuje ostatni szczyt z Krony Ziemi. Dlaczego Elbrus jest tak problematyczny?
- Co zapamiętamy z Vibez Creators Awards 2025? Najlepsze momenty gali
- Zasięgi to nie wszystko. Dziś influencerzy budują imperia
- Kolacja z Natsu wystawiona na licytację. Pieniądze pójdą na szczytny cel
- Jaki jest twój festiwalowy perfect match? Edycja: Polska. Idealny prezent na Święta last minute [VIBEZ IN LINE]
- Najgorszy (i najdroższy) świąteczny jarmark w Polsce? Sam wstęp kosztuje nawet 75 zł
- Skrywała upiorny sekret. "To: Witajcie w Derry", recenzja 6. odcinka
- Bolt Lokalnie już jest. Możesz zamówić przejazd z osobą płynnie mówiącą po polsku?
- Influcenter przyciągnie tłumy? Nowy stacjonarny sklep Ekipy





