Co okulary mówią o noszącym?
Okulary dawno przestały być jedynie narzędziem do korekcji wzroku. Tysiące wzorów i setki kolorów uczyniły z nich fragment ubioru, równie ważny jak dobrze dobrana czapka czy biżuteria. Trafny wybór rozmiaru, stylu, kształtu, koloru i zdobień pomaga podkreślić wizerunek noszącego, a same okulary mogą być nośnikiem wielu informacji i sygnałów dla otoczenia. Wrażenie, które sprawiamy na innych, jest w końcu silnie warunkowane przez naszą prezencję. Dodatek taki jak okulary może – subtelnie lub wyraziście – wzmocnić ten przekaz.
Materiał powstał przy współpracy z Vision Express
Podobne
- Gwyneth Paltrow sprzedaje wibrator, który udaje naszyjnik. To bezpieczne?
- Harry Styles promuje odzież polskiej projektantki. "Nie mogę w to uwierzyć"
- Kadyrow gotów do boju. Grozi w kurtce Louis Vuitton za 13 tys. zł
- Gra Shein - o co chodzi i czemu lepiej nie grać w "Szczęśliwe odkrycie" [OPINIA]
- Zetki wracają do iPodów. Odtwarzaczy MP3 używają jako spinek do włosów. O co chodzi w nowym trendzie?
Indywidualizm
Dobrze dobrane okulary to element, który pozwala świetnie wyrazić siebie i wyłamać się regułom – czy to w sytuacjach oficjalnych, zawodowych, czy zupełnie prywatnych. Na co dzień krępują nas całe zestawy oczekiwań i konwencji, które wymuszają taki a nie inny ubiór czy zachowanie. Na rozmowę rekrutacyjną nie wypada przyjść w poprzecieranych dżinsach czy kolorowych dresach, nawet jeśli to nasz ulubiony codzienny ubiór i element własnego stylu. W takich sytuacjach z pomocą mogą przyjść okulary, pozwalające wyrazić siebie np. poprzez przełamanie klasycznego i sformalizowanego wizerunku.
Okulary pozwalają zaakcentować indywidualność silnie, a przy tym nienachalnie, bez rażącego zaburzania wszelkich konwencji. Dzięki temu można odsłonić prawdziwe oblicze nawet zza formalnych ram. Niewielkim dodatkiem jesteśmy więc w stanie zamanifestować to, kim i jacy jesteśmy naprawdę.
Ja – oficjalnie nieoficjalny
Do wszystkich tych, którzy tak właśnie postrzegają okulary, skierowana jest nowa oferta marki UNOFFICIAL, dostępna w Polsce od wiosny 2021.. To propozycja adresowana do osób niepokornych, pragnących zamanifestować swoją indywidualność, do poszukujących swobody i osobistej przestrzeni pośród codziennych ograniczeń. Marka UNOFFICIAL – bo o niej mowa – pokazuje, że oficjalnie można być nieoficjalnym. Jej linie stylistyczne opracowano tak, by każdy mógł znaleźć coś dopasowanego do swojej tożsamości. Oferta UNOFFICIAL jest w Polsce dostępna wyłącznie w salonach Vision Express i na www.visionexpress.pl.
Duże, wyraziste – oprawki grube, o większych rozmiarach, w szylkretowych kolorach – to świetny sposób, by zdecydowanie zapaść w pamięć i wyeksponować indywidualność noszącego. Austriacki specjalista z zakresu psychologii dowiódł, że osoby noszące okulary w dużych oprawkach, z dodatkowymi zdobieniami są postrzegane jako bardziej kreatywne i przebojowe.
Duże, subtelne – okulary w oprawkach delikatnych, zwłaszcza metalowych, o subtelnym konturze sięgają designem w lata 70-te. To wybór przede wszystkim podkreślający wrażliwość i delikatność. Osoby w takich oprawkach często postrzegane są jako romantyczne, skłonne do refleksji. We wspomnianych badaniach wskazywano również na większą wiarygodność czy inteligencję.
Retro – ten styl nie ma ograniczeń wiekowych, a sięgnięcie po okulary w klasycznych kształtach w odświeżonym wydaniu to entuzjastyczne mrugnięcie okiem do otoczenia, wyraz gotowości do zabawy i wspólnego kontestowania utartych schematów. Ale przywołanie przeszłości to też inspiracja do zmiany. Zwłaszcza osoby młode, sięgające po klasyczne wzory, wyraźnie manifestują swoją buntowniczość, chęć eksperymentowania z formą i łamania schematów – słowem: tęsknotę za innymi niż współczesne realiami.
Sportowe – poza oczywistym wyrazem dynamizmu, z którym kojarzą się okulary o sportowych wzorach, osoby decydujące się na te modele przekazują moc pozytywnej energii. W ten sposób łatwo zademonstrować przede wszystkim swoją chęć do działania, gotowość do wyprawy w nieznane i nieskrępowanej eksploracji. Ale rola tych okularów nie ogranicza się do demonstracji – wykonane z lekkich i wytrzymałych tworzyw, o ergonomicznym kształcie, stanowią praktyczny element wyposażenia, niezawodny podczas każdej eskapady.
Kolorowe oprawki, duże kształty – tego typu wzory pokazują przede wszystkim otwartość, nieposkromioną chęć poszukiwania, zadawania pytań, kwestionowania status quo. Przez to mogą być odbierane jako odważne, ale też pomagają dopuścić do głosu wewnętrzne dziecko, które bez względu na faktyczny wiek kryje się w każdym z nas.
Okulary to manifest osobowości
Dzięki tym podświadomie odczytywanym kodom, jesteśmy w stanie przekazać dużo więcej niż samymi słowami. Warto więc świadomie z tych możliwości korzystać. Od tego, jakie okulary dobierzemy zależy, czy zaprezentujemy się jako żywiołowy i przebojowy ekstrawertyk, wrażliwa i skryta myślicielka czy może bezkompromisowy buntownik. Wspomniana marka UNOFFICIAL, oferująca aż 300 różnych modeli, zaprasza do nieskrępowanej autoekspresji i do odważnego odkrywania swojej tożsamości. Przed sobą samym i przed innymi. W świecie UNOFFICIAL każdy indywidualista znajdzie swoje nieoficjalne "ja".
Materiał powstał przy współpracy z Vision Express
Popularne
- Jelly Frucik zablokowany na TikToku. "Ryczę i jestem w rozsypce"
- Kim są "slavic dolls"? Śmiertelnie niebezpieczny trend na TikToku
- Vibez Creators Awards - wybierz najlepszych twórców i wygraj wejściówkę na galę!
- Były Julii Żugaj szantażował jurorów "Tańca z gwiazdami"? Szalona teoria fanów
- Amerykanie nie umieją zrobić kisielu? Kolejna odsłona slavic trendu
- Quebonafide ogłosił finałowy koncert? "Będzie tłusto"
- Jurorka "Tańca z gwiazdami" węszy romans? "Ja nie widzę tej relacji"
- Chłopak Seleny Gomez się nie myje? Prawda wyszła na jaw
- Agata Duda trenduje za granicą. Amerykanie w szoku