LGBT Couple Moments

Nie ukrywaj, a podkreślaj! Nie bój się, a bądź dumny! #PięknoByciaSoba

Źródło zdjęć: © Rawpixel Ltd / Licencjodawca
Anna NowakAnna Nowak,29.06.2023 15:00
Płatna współpraca z Avon Polska

Stereotypy, ideały, standardy, klasyka, "to wypada", "taka/taki musisz być" – wszystkie te sformułowania odchodzą do lamusa! W czerwcu (i nie tylko) celebrujemy inkluzywność, a piękno to – nareszcie – nie tylko wpasowanie się w okładki kolorowych magazynów czy przerobione zdjęcia w mediach społecznościowych. To po prostu bycie sobą!

Znamy to wszyscy – napad niepewności, gdy nagle odkrywamy, że nie wyglądamy tak, jak wmawiają nam media, zawstydzenie podczas przebierania się w szatni czy uporczywą walkę z niedoskonałościami twarzy i ciała. Pamiętamy te wszystkie wyjścia ze znajomymi, których odmówiliśmy pod byle pretekstem, gdy tak naprawdę nie czuliśmy się komfortowo we własnym ciele. Ci otwarcie odmienni, jak osoby nieheteronormatywne, mieli też okazję posmakować drwin i nieprzychylnych komentarzy na temat swojego wyglądu czy seksualności, a często i na agresji słownej się nie kończyło...

Czas z tym jednak skończyć. Przestać się bać czy ukrywać i pokazać światu, że jesteśmy piękni tacy, jacy jesteśmy. Czas podkreślić to, co w nas i dla nas najważniejsze!

Dumni, bo są… tacy, jacy są!

Kampanie na rzecz inkluzywności i przełamywania stereotypów to domena wielu marek beauty. Wspieranie wolności w wyrażaniu siebie, także poprzez makijaż i redefiniowanie tego, "co i komu wypada", jest dla nich czymś naturalnym i wpisanym w DNA. Na tym tle nie dziwi marka Avon, która ma długą tradycję angażowania się w prospołeczne akcje i prowadzenia działań na rzecz grup, które przez długi czas były (i nadal są) marginalizowane.

Kultowym już przykładem takich inicjatyw jest różowa wstążeczka, symbolizująca budowanie świadomości raka piersi i nadzieję dla kobiet. Nic zatem dziwnego, że marka mająca wpisaną wrażliwość w swoje DNA aktywnie działa także na rzecz społeczności LGBTQIA+ i w tym roku w czerwcu "przemalowała" swoją wstążkę na tęczowy kolor. W ten sposób pokazuje, że jest otwarta dla wszystkich i wierzy, że tylko bycie sobą daje prawdziwą siłę.

#PięknoByciaSobą

Nie takim, jak wyobrażała sobie babcia i nie takim, jak chciałby widzieć nas świat, ale dokładnie takim, jakim jesteś. Na tym założeniu opiera się tegoroczna odsłona działań Avon spod znaku tęczowej wstążeczki. #PięknoByciaSobą to inicjatywa realizowana we współpracy z Kampanią Przeciw Homofobii (KPH), która ma jednoczyć i dawać poczucie wspólnoty, ale też prowokować do rozmów i inspirować poprzez udział ambasadorów związanych ze światem kultury, sztuki oraz mediów (także internetowych). Jedną z nich jest Julia Sobczyńska – modelka, finalistka polskiej edycji "Top Model", która otwarcie mówi o swojej orientacji seksualnej oraz związku z narzeczoną. Julia Sobczyńska jest także zeszłoroczną laureatką Korony Równości – nagrody przyznawanej przez KPH osobom i grupom wyjątkowo zaangażowanym w działania na rzecz społeczności LGBTQIA+. 

(Instagram: @julia_sobczynska)
(Instagram: @julia_sobczynska) (materiały partnera)

O tym, jakie wartości stoją za akcją, mówi Agnieszka Isa – General ManagerAvon Polska:

"Inicjatywa z tęczową wstążką ma dla nas ogromne znaczenie. To wyraz naszego zaangażowania w tworzenie bardziej sprawiedliwego i zróżnicowanego społeczeństwa, w którym wszyscy ludzie mają równe szanse i prawa. Jako Avon angażujemy się w wiele projektów społecznych, które związane są nie tylko z profilaktyką raka piersi i walką z przemocą, ale również ze wsparciem osób ze społeczności LGBTQIA+. Nasza tęczowa wstążka ma zachęcić Polki i Polaków do dalszej refleksji i dyskusji na temat otwartości oraz wspierania różnych grup społecznych."

Odkrywaj, podkreślaj, nie bój się pokazać

Jednym z obszarów wyrażania samego i samej siebie jest makijaż. Nie zawsze pasujący do "najnowszych trendów", niekoniecznie z idealnym "cut crease", ale zawsze w zgodzie z osobowością jego autora czy autorki. Już nie postrzegany jako maska, która ma ukrywać, ale jako medium pozwalające na prawdziwie kreatywną ekspresję i sposób na dodanie sobie pewności. Bez względu na płeć i okoliczności. A kto jak kto, ale marka Avon o pięknie i inkluzywności wie wiele – jak mówi Agnieszka Isa:

"Obie wartości są dla nas bardzo ważne. Inkluzywność rozumiemy jako tworzenie przestrzeni, w której każda osoba jest mile widziana i akceptowana, niezależnie od wieku, pochodzenia, orientacji seksualnej oraz tożsamości płciowej. Piękno natomiast nie ma dla nas jednej, poprawnej definicji. W Avon wierzymy, że każdy z nas zasługuje na to, by być sobą. To co nas wyróżnia, stanowi to prawdziwe piękno. Tak samo jak możliwość wolnego wyrażania własnego "ja". Jako marka kosmetyczna pomagamy każdemu wyrazić to piękno. W naszej ofercie znajduje się wiele wysokiej jakości produktów, które są dostępne dla każdego. Dodatkowo spełniają potrzeby i oczekiwania osób o różnych typach skóry, kolorach włosów, preferencjach makijażowych i innych cechach indywidualnych takich jak wiek, czy pochodzenie. Wierzymy, że dzięki temu każdy może wyrażać swój własny unikalny styl i osobowość, a tym samym – poczuć w sobie siłę.

Jednym z przejawów tego głębokiego zrozumienia dla piękna i inkluzowości był dedykowany zestaw kosmetyków "Viva La Pink!". Został on stworzony nie tylko z myślą o prawdziwych makeup junkies, ale również stanowił okazję do wsparcia działań na rzecz równości społeczności LGBTQIA+ w trakcie trwania Miesiąca Dumy. Całkowity dochód z jego sprzedaży w czerwcu marka zdecydowała się przekazać na cele statutowe KPH.

"Viva La Pink"
"Viva La Pink" (materiały partnera)

Czerwiec, który trwa… cały rok!

Na "Viva La Pink!" to wsparcie się nie kończy. Agnieszka Isa wprost mówi, że inkluzywność i działania na rzecz wszystkich grup społecznych są głęboko wpisane w DNA marki:

"Inkluzywność i pełna akceptacja wszystkich, takimi jakimi są, to dla nas naturalne wartości, wpisane w kulturę organizacyjną firmy. Nasz Manifest Dumy głosi wiarę w to, że prawdziwe piękno płynie z bycia sobą, a różnorodność wzbogaca świat. Avon jako otwarta organizacja przyjmuje i wspiera każdą osobę, niezależnie od tożsamości czy przynależności kulturowo społecznej, a nasze działania biznesowe od lat opierają się na standardach LGBTI ONZ. W tym roku zorganizowaliśmy również międzynarodowy panel dyskusyjny, poświęcony doświadczeniom społeczności LGBTQIA+ z różnych zakątków świata, w tym także z Polski, ponieważ wierzymy, że oddolne nawet drobne gesty i indywidualne historie mają wpływ na realną zmianę całego społeczeństwa. Co więcej, jako pierwsza firma w Polsce wprowadziliśmy tzw. politykę menopauzalną, która obejmuje każdą osobę pracującą w naszej firmie - także kobiety cisgender, transpłciowych mężczyzn, osoby transseksualne i niebinarne."

Więcej na temat tego, jak marka tworzy lepszy świat, można znaleźć na stronie www.avon.pl, a chętnych do sprawdzenia, jak dzięki jej kosmetykom mogą wyrazić siebie, zainteresuje strona https://avonbeautysquad.pl/start.

Płatna współpraca z Avon Polska
Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 14
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 11
  • emoji smutek - liczba głosów: 3
  • emoji złość - liczba głosów: 11
  • emoji kupka - liczba głosów: 79