Wielkie starcie marketingowców. Playstation ma Travisa Scotta, a Xbox… lodówki
Walka na najlepsze pomysły związane z promocją nadchodzących generacji konsol trwa w najlepsze. Kto wygrywa obecnie? Cóż, można powiedzieć, że jedna firma ma naprawdę chłodny patent na reklamę.
Premiera nowych konsol zbliża się nieubłaganie. Dosłownie w tym samym momencie swoje modele wydadzą Sony i Microsoft. W Polsce nowy Xbox Series X zostanie trafi do sklepów 12 listopada, a PS5 - 19 listopada. W niektórych krajach PS5 zostanie wydane w tym samym dniu, co Xbox Series X.
Podobne
- Xbox Series X może być lepszym wyborem niż PS5. Oto argumenty
- Najbardziej wyczekiwane gry pierwszej połowy 2021
- Drogo, drożej, PlayStation 5 Pro. Cena konsoli Sony w Polsce
- PlayStation 5. Pięć rzeczy, o których musisz wiedzieć przed zakupem
- Xbox Developer Direct: "Hi-Fi RUSH", "GoldenEye 007" w Game Pass
Więc wiadomo, machina marketingowa musiała się rozpocząć. Warto też zauważyć, że pierwszy raz w historii datę premiery (i cenę konsol) poznaliśmy tak blisko rzeczywistego wyjścia sprzętu na świat.
W przeszłości zawsze choćby przybliżoną datę o wiele wcześniej. Jednak gamingowy wyścig zbrojeń jest obecnie bardzo przyśpieszony, więc obie firmy muszą walczyć o zdobycie jak największej ilości hype’u i przychylnych spojrzeń klientów.
Dlatego Microsoft prężnie współpracuje z influencerami czy youtuberami. Już jakiś czas temu niektórzy otrzymali makiety, które pokazywały prawdziwe wymiary nowego Xboxa. MS odpowiadał też większość negatywnych głosów i starał się prostować niektóre informacje. Tak było np. w przypadku, gdy ktoś puścił w świat informację, iż Series X się przegrzewa.
Ogólnie już na wstępie muszę dać duże kudosy Microsoftowi i ich zespołowi PR-owemu. Informacji o nowych konsolach MS-a jest dużo i wszystko jest (powiedzmy) w miarę jasne.
A Sony? Cóż, ich marketingowcy zaczęli coś robić dopiero niedawno. Niektórzy influencerzy otrzymali pady DualSense, ale nie ma tego aż tak dużo. No i przed dłuższą chwilę konsumenci mieli styczność z dużym chaosem informacyjnym. Nie znaliśmy ceny, nie znaliśmy dokładnej daty premiery... Wyglądało to tak, jakby Sony siedziało w krzakach i czekało na ruchy Microsoftu.
Ostatnio chyba największą rzeczą, jaką Sony zrobiło, było nawiązanie współpracy z Travisem Scottem, czyli jedną z największych gwiazd muzyki obecnie.
Zapowiada się też na to, że Travis będzie pojawiać się częściej w otoczeniu PS5. Sony będzie w przyszłości współpracować z nim. Nie znamy jeszcze szczegółów, jednak w najbliższym czasie otrzymamy możliwość zakupu collabu Nike z Playstation i Travisem.
A co robi Microsoft ?
A czego oni nie robią?! Jak mogliście przeczytać wyżej, Microsoft musiał trochę walczyć z głosami, które wskazywałyby na to, iż konsola przegrzewa się. W m.in. filmie Austina Evansa sprawa została wyjaśniona raz, a dobrze:
Tylko wiecie, dobry zespół PR może przebić każdą wygraną w jeszcze większą wygraną. I w masę internetowej popularności. Wiecie, co Microsoft zrobił? Wysłał do niektórych influencerów…
… lodówki oklejone tak, aby przypominały nowego Xboxa Series X!
Rozumiecie? To jest prawdopodobnie jedna z najlepszych zagrywek PR-owych. Możecie zobaczyć taki unboxing na kanale iJustine:
Ale nie, iJustine nie była jedyną osobą, która otrzymała taką lodówkę. Bo takową także dostał Snoop Dog:
Microsoft chyba ma większy rozmach. I wie, jak reagować na głosy społeczności, która domaga się i informacji, i spektakularnych działań.
Kupujecie którąś z nowych konsol? Wciąż nie wiecie, na którą się skusić? Ten quiz pomoże Wam podjąć decyzję!
Popularne
- Wersow wypuściła "Dorosłe serce". Śpiewa, że otrzymała chłód
- Rosyjski youtuber przesadził z prankami. Policja nie miała litości
- PiriPiri zrobiło pierwsze w Polsce lody z kebabem. To nie jest żart
- Pierwszy na świecie wyścig plemników. Będą zakłady, kamery, a nawet komentator
- Bombardiro Crocodilo i inne brainroty AI. Ten trend wyżre ci mózg
- "Best feeling, pozdro z fanem". O co chodzi w tym trendzie?
- Sylwester Wardęga przegrał z Marcinem Dubielem. Musi zapłacić 350 tys. zł?
- Gimpson (Gimper) ogłosił swój ostatni koncert. Klub wyprzedał W GODZINĘ
- Polska górą. Nowy slang podbija internet. "Just turned 19 in Poland". O co chodzi?