Tomasz Strzelczyk - sukces na YouTube

Tomasz Strzelczyk postrachem oszustów nad morzem. To nowy Książulo?

Źródło zdjęć: © Tomasz Strzelczyk / YouTube
Jakub TyszkowskiJakub Tyszkowski,07.08.2025 15:15

Tomasz Strzelczyk jest nie tylko mistrzem gotowania, ale i surowym recenzentem nadmorskiej gastronomii. Biada knajpom, które serwują czarniaka i podpisują go w karcie dań jako prawdziwego dorsza. Strzelczyk nie zawaha się o tym powiedzieć tysiącom widzów, którzy go oglądają.

Tomasz Strzelczyk zdobył rozpoznawalność dzięki udziałowi w czwartej edycji programu "MasterChef Polska", gdzie dotarł do finałowej piątki. Sukces w programie dał mu motywację, żeby się rozwijać jako twórca internetowy, kucharz i autor bestsellerowych książek z przepisami.

Strzelczyk świetnie odnalazł się w internetowym środowisku, zdobywając popularność dzięki swojemu kanałowi "Oddasz fartucha". Jego filmy śledzi ponad 1,5 miliona fanów. Strzelczyk ma renomę nie tylko świetnego kucharza, ale też symbolu walki z nieuczciwymi praktykami w gastronomii.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Niechorze - Czarniak zamiast dorsza, jak nad morzem podmieniają ryby! / Oddaszfartucha

Tomasz Strzelczyk - tropiciel oszustw nad morzem

Latem 2025 r. Tomasz Strzelczyk przemierza polskie wybrzeże, odwiedzając nadmorskie smażalnie ryb. Jego celem jest demaskowanie nieuczciwych praktyk, takich jak podmiana dorsza na tańszego czarniaka. Strzelczyk nie boi się mówić wprost o tym, co widzi, i nagłaśniać problemów, które dotykają turystów.

Kanał "Oddasz fartucha" świetnie sobie radził na YouTubie, ale seria vlogów znad morza sprawiła, że wyświetlenia Strzelczyka wystrzeliły w kosmos. Recenzje knajp nad Bałtykiem mają po setki tysięcy wyświetleń. Widzowie chwalą Strzelczyka, że nie gryzie się w język, jest autentyczny i ma wiedzę na temat, na który się wypowiada.

Statystyki kanału Tomasza Strzelczyka
Statystyki kanału Tomasza Strzelczyka (Social Blade)

Tomasz Strzelczyk kontra smażalnia "U Grubego"

Jedną z najgłośniejszych akcji Strzelczyka podczas tegorocznych wakacji była wizyta w słynnej smażalni i wędzarni "U Grubego" w Międzyzdrojach. Lokal wybił się na TikToku, więc Strzelczyk chciał sprawdzić, czy viralowe nagrania mówią prawdę. Na miejscu zamówił fileta z dorsza z frytkami, na którym nie zostawił suchej nitki. Według niego ryba była cała w tłuszczu, przesolona i zimna. Z kolei w wędzarni dostał szaszłyk z łososia odgrzany w mikrofali. Youtuber ocenił go jako suchy, mało słony i nieświeży. Sprawa odbiła się szerokim echem i zainteresowała samego Książula, który odwiedził "Grubego" i nagrał recenzję serwowanych tam ryb.

Tomasz Strzelczyk z wizytą "U Grubego"
Tomasz Strzelczyk z wizytą "U Grubego" (Tomasz Strzelczyk , YouTube)

Tomasz Strzelczyk trafił w niszę?

Wydaje się, że sukces Strzelczyka na YouTube, szczególnie w nowej serii znad morza, wynika stąd, że znalazł niezagospodarowaną niszę - ocenianie rybnych knajp nad Bałtykiem. Okazało się, że zapotrzebowanie na tego typu content jest ogromne, bo każdego roku miliony turystów odwiedza polskie morze. Strzelczyk wygrywa też autentycznością, niezależnością i pozycją eksperta, którą budował od lat.

"Budował Pan Panie Tomku przez lata swój wizerunek jako fachowca od gotowania. Jest Pan bardzo wiarygodny, stąd ludzie będą słuchać tego co Pan mówi. Nie udaje Pan niczego, nie robi Pan popisówy, po prostu ocenia Pan to, jakby ktoś Pana oceniał. Proszę jeździć i pokazywać ludziom, co jedzą, może się nam trochę otworzą oczy" - to jeden z komentarzy pod filmem Strzelczyka z Międzyzdrojów, który najlepiej oddaje przyczynę sukcesu tego youtubera.

Zwróciliśmy się do Tomasza Strzelczyka z prośbą o krótki komentarz na temat tego, jak czuje się w związku z tak ogromnym sukcesem jego serii znad morza. Zaktualizujemy tekst po otrzymaniu odpowiedzi youtubera.

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 0