Voice Impact Award trwa do końca czerwca – zabierz głos w ważnej sprawie
Rolą mediów jest nie tylko bezinteresowne informowanie opinii publicznej o najważniejszych wydarzeniach, ale też – a może przede wszystkim – tworzenie platformy do dyskusji, wymiany poglądów, konfrontacji różnych idei. Bez wykluczania i etykietowania. Jeśli podpisałbyś się pod powyższym zdaniem, weź udział w Voice Impact Award, bo właśnie ciebie nasze media potrzebują.
Potrzebna nowa jakość dziennikarstwa
I to w wielu obszarach – pióra, mikrofonu, kamery. Wydarzenia ostatnich kilku miesięcy na polskiej scenie politycznej – lub nawet szerzej: społecznej – pokazują, że rodzime dziennikarstwo złapało zadyszkę.
Podobne
- Konop zapowiedział nowy materiał. "Odniosę się do tłumaczeń zamieszanych"
- Pieniądze influencerów. Ile średnio zarabiają twórcy w internecie?
- Elon Musk zwolnił 6500 pracowników Twittera. "Nie bawiłem się dobrze".
- Czyje posty na Instagramie są najdroższe? Szalone kwoty
- KeyDrop zdemaskowany. Szokujące śledztwo Konopskiego
Zbyt często mogliśmy obserwować nie relacjonowanie najważniejszych wydarzeń, lecz – niestety – próbę ich kreowania. A to już o jeden most za daleko. To nie tylko nie tworzy platformy do wymiany poglądów, ale pogłębia podział społeczny. Aktualnie nie przypominamy jednego narodu, posługującego się wspólnym językiem, ale dwa zwaśnione plemienia, które władają innymi dialektami. Nie trzeba mi wierzyć na słowo, wystarczy odpalić media społecznościowe.
To ta zła wiadomość. Dobra jest natomiast taka, że zaczynamy dostrzegać, w jak głębokiej… depresji jesteśmy. Aż 87 proc. Polaków jest zwyczajnie zmęczonych tym stanem rzeczy. Ba! Nawet wśród dziennikarzy widać pewne poruszenie.
Aż 80 proc. przedstawicieli polskich mediów uważa, że bariery międzyludzkie skutecznie blokują możliwość porozumienia w naszym społeczeństwie.
Światełko w tunelu – Voice Impact Award
Dobra, ponarzekaliśmy, sprzedaliśmy kilka kuksańców, to teraz czas przejść do sedna sprawy – co zrobić, żeby to wszystko odkręcić? Rzecz jest prosta. Trzeba poszukać nowych twarzy, nowych głosów i nowych piór, które wrócą do dialogu, komunikacji i zasady bezstronności.
I tak się składa, że to poszukiwanie już trwa. Mało tego, ma swoją nazwę, zasady i termin – to Voice Impact Award. W dużym skrócie: to ogólnopolski konkurs dla dziennikarzy i studentów dziennikarstwa, organizowany przez T-Mobile Polska we współpracy z Uniwersytetem Warszawskim oraz czołowymi redakcjami w kraju. Jego celem jest promowanie treści (w tym przypadku tekstów), które przełamują bariery społeczne, technologiczne, kulturowe czy komunikacyjne.
Do kogo jest kierowany? Do dziennikarzy i studentów dziennikarstwa. Ale nawet jeśli jesteś luźno związany/a z dziennikarstwem, nie masz etatu w żadnej redakcji, a chcesz zabrać głos w ważnej dla naszej wspólnoty sprawie, czuj się zaproszony/a. Wbrew pozorom to nie legitymacja czyni dziennikarza.
Zasady konkursu
Zgłoszony tekst może przybrać dowolną formę: od reportażu, przez wywiad, aż po esej czy analizę. Liczy się treść, która rezonuje, porusza i pozostaje w głowie na dłużej.
W konkursie mogą wziąć zarówno profesjonaliści, czyli zawodowi dziennikarze, a także studenci dziennikarstwa. Niezależnie jednak od tego, z jakiego miejsca startujesz, możesz liczyć na naprawdę atrakcyjne nagrody.
Za pierwsze miejsce przewidziano 30 000 zł, za drugie 20 000 zł, a najniższy stopień podium wyceniono na 10 000 zł. Tak czy siak – nieźle. To nie wszystko. 10 najciekawszych tekstów ukaże się na łamach najbardziej renomowanych mediów "papierowych" w kraju.
Ponadto trzech najlepszych żaków otrzyma tzw. zestawy dziennikarskie, czyli iPady Pro 11’’ wraz z rocznymi subskrypcjami Perplexity Pro. Gdyby ktoś nie wiedział, co to jest Perplexity Pro, spieszę z wyjaśnieniem.
To ciekawe narzędzie łączące funkcje wyszukiwarki i chatbota. W odróżnieniu od tradycyjnych wyszukiwarek ta konkretna dostarcza użytkownikom bezpośrednie odpowiedzi na zadane pytania, wzbogacone o cytaty i linki do źródeł, umożliwiając bardziej interaktywną i efektywną pracę z informacjami. Idealne dla dziennikarza.
Dobrze byłoby w tymi miejscu wyjaśnić też, kto zasiada w szanownej komisji, która ocenia wszystkich uczestników. Popełnioną przez ciebie pracę najpierw przeczytają eksperci z Uniwersytetu Warszawskiego, a następnie jury złożone z redaktorów naczelnych największych redakcji w Polsce, m.in. Dziennika Gazety Prawnej, Forbes, Gazety Wyborczej, Newsweeka, Onetu, Polityki, Pulsu Biznesu, Rzeczpospolitej, Wirtualnej Polski i XYZ. Sami zawodowcy.
Jak wziąć udział w Voice Impact Award?
- Napisz oryginalny tekst (do 12 000 znaków ze spacjami) w formie reportażu, artykułu, wywiadu, felietonu, eseju, analizy lub raportu.
- Skup się na temacie przełamywania barier społecznych, technologicznych, kulturowych lub komunikacyjnych.
- Dołącz maksymalnie 5 zdjęć (łącznie do 10 MB).
Prześlij zgłoszenie przez formularz na stronie voiceimpactaward.pl do 30 czerwca 2025.
Powodzenia. Kto wie, może to właśnie ty już niedługo pójdziesz w ślady Patrycjusza Wyżgi lub Szymona Jadczaka i zostaniesz nową gwiazdą mediów. Warto spróbować, warto zabrać głos. Lepszej okazji nie będzie.
Popularne
- Menu Squid Game wchodzi w KFC. Kiedy można go kupić?
- Hejt na Klaudię z "Twoje 5 Minut 3". Dziewczyna odpowiedziała
- Na kogo głosowali influencerzy? Niektórzy przyznali to wprost
- W powietrzu dostała ataku paniki. Tragiczna śmierć 19-latki
- Marta z "Twoje 5 Minut 3" zaniepokoiła widzów. "Nie mów tego"
- Pierwszy sklep z polską AI. Gdzie się znajduje?
- Bambi wypuściła własne napoje. Banger Ice Tea już w sklepach (w dwóch smakach)
- Billie Eilish zjadła polskich fanów na lunch? "Poryczałam się z 5 czy 10 razy" [RELACJA]
- Influencerki zaręczyły się po koncercie Billie Eilish. Polscy fani wzruszeni