TikTok wkracza do walki z fake newsami. Nie wezmą udziału w wyborach
TikTok intensyfikuje swoje działania w walce z fake newsami oraz operacjami wywierania wpływu przed nadchodzącymi wyborami do Parlamentu Europejskiego. Platforma społecznościowa ogłosiła rozszerzenie swojej inicjatywy na wszystkie państwa członkowskie Unii Europejskiej.
Nie jest już tajemnicą, że platformy społecznościowe takie jak Facebook czy TikTok mogą mieć wpływ na wyniki wyborów. W obliczu obaw rządów i polityków o szerzenie fake newsów i operacji wywierania wpływu władze TikToka zapowiedziały intensyfikację działań mających na celu walkę z dezinformacją.
Podobne
- TikTok z ogromną karą finansową. Firma odbija zarzuty
- Koniec z zakupami z Shein i Temu? Unijny bat nadchodzi
- Mobilizują do pójścia na wybory. Szafarowicz: "Uczniowie przerośli Goebbelsa"
- Z wybiegu aligatorów trafił do aresztu. TikTok odbiera rozum?
- Unia Europejska walczy z TikTokiem. "Uzależnia jak papierosy"
TikTok uruchamia Centra Wyborcze
Głównym punktem walki z fake newsami jest uruchomienie Centrów Wyborczych i rozszerzenie inicjatywy na wszystkie 27 państw członkowskich Unii Europejskiej. Kevin Morgan, szef ds. zaufania i bezpieczeństwa TikToka dla regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, zapowiedział, że ta nowa funkcja będzie umożliwiała użytkownikom łatwe rozróżnienie faktów od fikcji.
TikTok twierdzi, że około 30 proc. europarlamentarzystów korzysta z aplikacji Centra Wyborcze. "Współpracując z lokalnymi komisjami wyborczymi i organizacjami społeczeństwa obywatelskiego, Centra Wyborcze będą miejscem, w którym nasza społeczność będzie mogła znaleźć wiarygodne informacje" - dodał Morgan.
Przedstawiciel TikToka oświadczył również, że prace nad tą strategią rozpoczęły się już w 2021 r., ale "nabrały tempa w ubiegłym roku, kiedy do urn poszli wyborcy w Grecji, Holandii, Polsce, Słowacji i Hiszpanii".
TikTok walczy z dezinformacją przed wyborami do PE
Współpracując z lokalnymi komisjami wyborczymi i organizacjami społecznymi, TikTok zamierza uczynić Centra Wyborcze wiarygodnym źródłem informacji dla swojej społeczności. Obecnie firma współpracuje z dziewięcioma organizacjami fact-checkingowymi w Europie, planując jednocześnie rozszerzenie sieci fact-checkerów i uruchomienie dziewięciu dodatkowych kampanii na rzecz edukacji medialnej jeszcze w tym roku.
W kolejnych miesiącach aplikacja planuje także wprowadzić specjalne raporty dotyczące tajnych operacji wywierania wpływu, aby zwiększyć przejrzystość i odpowiedzialność korzystania ze swoich usług. TikTok podkreśla swoje zaangażowanie w zapewnienie uczciwych i przejrzystych wyborów, podejmując działania mające na celu ograniczenie dezinformacji i manipulacji przed kluczowymi wydarzeniami politycznymi.
Popularne
- Rozwój PSZOK-ów dzięki funduszom unijnym
- Poznaj Polskę na dwóch kołach
- McDonald's szykuje niespodziankę. Chodzi o Burgera Drwala?
- Młodzi na rynku pracy w Unii Europejskiej
- Kalendarz adwentowy z majtkami Victoria's Secret. Cena szokuje
- Nie żyje najgrubszy kot. Zaszkodziła nagła zmiana nawyków?
- Liam Payne wiecznie żywy. Znów usłyszymy jego głos
- Fundusze unijne a problemy szkół
- Kamil z Ameryki w akcji. Koszulki #freebudda wspierają Strefę 77