Vibez - daje więcej niż obiecuje - ludzie, ekologia, lifehackiVibez
Akcja Partnerska PłatnaFundusze Europejskie dla młodych
Reklama Allegro

Piękne i (nie)długie reklamy, które mają sens. I są naprawdę świetne

Źródło zdjęć: © Screen z YouTube.com
Anna RusakAnna Rusak,01.12.2020 16:14

Reklama gumy do żucia, która jest piękną historią miłosną? Meble, które opowiadają o przemocy domowej? Tak, istnieją reklamy, które może i nie są tak piękne i długie, jak reklama Apartu, ale mają zdecydowanie więcej do zaoferowania.

Wszyscy już pewnie widzieliście reklamę Apartu. Nawet jeśli umknęła Wam ta oryginalna wersja, to parodia Klubu Komediowego z pewnością już za Wami. Na szczęście dla niektórych firm reklama nie jest tylko wystawą ich produktów, a okazją do opowiedzenia czegoś innego.

Zebraliśmy najlepsze reklamy, które może nie są jakoś wybitnie długie, ale w ciągu kilkudziesięciu sekund potrafią przedstawić poruszającą lub skłaniającą do przemyśleń historię. Można je oglądać nawet jak małe filmy, a za część z nich odpowiadają znani reżyserzy.

Ikea

Ikea słynie z poruszających, zabawnych i przede wszystkim dobrze zrobionych reklam. Ta stylizowana na horror reklama jest jednak o tyle wyjątkowa, że dotyka problemu społecznego. Jest mroczna, niepokojąca, a do tego skłania do refleksji - i to w niecałe dwie minuty

Ikea Ghost

Szwedzka sieć wspiera też osoby LGBTQ+. W opisie filmu twórcy zwracają uwagę na to, że cztery ściany nie zawsze sprawiają, że nasz dom jest miejscem, w którym jesteśmy mile widziani i czujemy się bezpiecznie.

IDAHOT 2020: Be Someone’s Home

Gillette

Jeśli jesteśmy przy tematach społecznych, warto wspomnieć o reklamie Gillette, w której marka przyznaje się do powielania i utwierdzania stereotypowego wizerunku mężczyzny. Ten krótki filmik pokazuje, że to, co robimy, jakich słów używamy, wpływa na naszą rzeczywistość i na tych, którzy są wokół nas.

We Believe: The Best Men Can Be | Gillette (Short Film)

Panda

Żeby trochę rozluźnić atmosferę, teraz czas na jedną z najzabawniejszych reklam, która nauczy Was, by nigdy nie odmawiać pandzie. Może nie ma jakiejś porywającej fabuły, ale sam koncept jest naprawdę oryginalny i nie raz można się uśmiechnąć.

Never say no to Panda!

Extra Gum

Reklama gumy do żucia, która jest jedną z najładniejszych opowieści o miłości. Okazuje się, że produkt może zostać bohaterem reklamy, możemy go widzieć w każdej scenie, ale zupełnie nie będzie to razić. Te niecałe dwie minuty udowadniają, że by stworzyć sensowną historie nie potrzeba dziesięciu czy nawet dwudziestu minut. Wystarczy dobry, poruszający koncept.

Extra Gum - Can't Help Falling In Love Feat. Haley Reinhart

Coca-Cola

Świąteczny boks reklamowy zaczniemy od Coca-Coli, która w tym roku do współpracy zaprosiła uznanego reżysera Taika Waititi. Ten stworzył wzruszającą opowieść o podróży pewnego listu. Zobaczcie sami i przygotujcie chusteczki.

Coca-Cola Christmas Commercial 2020

Allegro

Tę reklamę pewnie znacie, ale nie mogło jest zabraknąć w zestawieniu. Tutaj też potrzeba zapasu chusteczek - Allegro zdecydowanie wie, jak poruszyć nasze serca.

English for beginners | Czego szukasz w Święta?

Tymbark

Ostatnia świąteczna reklama to drobne przypomnienie. Doceniajmy tych, którzy są obok nas. Mówmy im, że są ważni i okazujmy im naszą wdzięczność. Nie tylko od święta.

TYM, którzy są Ci bliscy, daj coś od siebie! 45 sek

Oczywiście wszystkie te reklamy bazują na naszych uczuciach, emocjach, poruszają i wzruszają. W końcu, jak to mówią: "Kupujemy emocje, nie rzeczy".

W tych historiach produkt był tylko pretekstem do opowiedzenia czegoś ważnego. To chyba lepsze rozwiązanie niż dwudziestominutowy spot, który nie wnosi niczego nowego do naszego życia, prawda?

Fundusze Europejskie dla młodych
Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 45
  • emoji ogień - liczba głosów: 5
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 3
  • emoji smutek - liczba głosów: 3
  • emoji złość - liczba głosów: 3
  • emoji kupka - liczba głosów: 4